Tjock-TV eller Smal-TV?

Vilken typ av TV har du,om du har en öht?

• Antal röstningar
    0
Måste var lite OT jag också och hänga på two stroke man.

Har som policy att jag bara ska tillåta mig två lån: Bostaden och studielånet. (har bara studielån idag).

Köper allt annat som bilar, MC, elprylar osv utan lån. Jag blir inte lyckligare för att jag skulle ha en ny BMW S1000RR (med lån) utan det funkar helt ok med att köra någon begagnad och fullt betald hoj.

Det är en jäkla frihet att en dag kunna säga: Nej nu drar jag till Tibet ett år och sätter mig på ett berg o mediterar utan att behöva tänka på en massa lån och skulder.

(ok Tibet var ett exempel, men ni fattar)

Många vänder på det och tänker: Vad häftigt det är att ha nyaste värsting hojen (som är avställd större delen av året) och nyaste värsting bilen (som mest står på parkeringen för bensin, service och försäkringen är dyr) när man är 22 år :tungan Men imagen har man ju, den står där ute på parkeringen eller i garaget :cool:

Många vänder på det och tänker: Vad häftigt det är att ha nyaste värsting hojen (som är avställd större delen av året) och nyaste värsting bilen (som mest står på parkeringen för bensin, service och försäkringen är dyr) när man är 22 år :tungan Men imagen har man ju, den står där ute på parkeringen eller i garaget :cool:

Alla har ju olika prioriteringar. En bil eller hoj som står i garaget och som inte är ett kul renoveringsobjekt då, är bara lite svårt att förstå sig på.

Kör med tjock tv tills den rasar.Inte så mycket o se på tv ändå

I många fall är en platt TV mycket mer praktisk än en dito tjock. Min TV hänger på väggen och bygger kanske 100mm in i rummet. En tjock modell är stor och beroende på hur man möblerar, stjäl väldigt mycket plats från rummet.

Nu i höst är min TV 5 eller 6 år gammal, saknar både prestanda och funktioner som moderna maskiner har. Dock kommer jag inte att byta ut den förrän den rasar. Kanske.

Jag kör med tjock-tv. :banana
Och det är i gammalt hederligt 4:3-format. Den får hänga med tills den ger upp. Sedan kanske jag kan hitta någon trevlig begagnad tjock-tv för en spottstyver.

Jag tittar ändå en hel del på tv och filmer. Men jag behöver inte en tv för 20'kr och ett surroundljud för lika mycket för att uppskatta en bra film eller en intressant dokumentär.

Någon gång i framtiden kanske det får bli en 3D-tv. När tekniken är lite mera spridd, man kan få en 3D-tv för under 5000kr och man slipper ha fåniga glasögon på sig. Men innan dess så blir det nog en Nintendo 3DS som får stilla suget efter 3D-tekniken.

Min far kommer ihåg första TVn i samhället.
Hela befolkningen stod utanför skyltfönstret och tittade.
Ibland skrek någon:
"JAG SÅG NÅGOT!!11!!"
Varpå alla försökte tränga sig fram.
Sändningar var det sällan.

Han var först i byn med färg-TV.
Det kommer jag ihåg.
En stor djävla 24tummare.
Grannarna gjorde sig ärenden för att beundra testbilden.
Sändningar var det sällan.

Några år senare flyttade brorsan hemifrån.
Det första han köpte (innan säng och köksbord) var en färgTV med fjärrkontroll.
Skitcoolt.

Nu har jag en platt 37tummare med hundratals kanaler.
Ändå vill man ha mer.

Din stjäl ändå 6 gånger så mycket rum som vad min gör. Jag uppskattar att få bort TV:n som mittpunkt av rummet och istället ha den hängande på en vägg mer diskret.
..jag gav bara lite mera vatten på din kvarn:krama

Hur fick du upp den där gamla häcken på väggen ??
90Kg Panasonic kastar man inte upp på en vägg,den gjuter man ett fundament till.:yoparty

I många fall är en platt TV mycket mer praktisk än en dito tjock. Min TV hänger på väggen och bygger kanske 100mm in i rummet. En tjock modell är stor och beroende på hur man möblerar, stjäl väldigt mycket plats från rummet.

Men möbeln under där du har alla lådor som hör till TV'n bygger fortfarande 60cm ut i rummet...

(det är därför jag vill ha en platt tv med inbyggd DVB-S mottagare, då slipper man en låda, gärna slot in DVD spelare också, så slipper man den med)

Men som sagt, tills den rasar kör jag tjockis (om än inte 65cm), jag tycker ljud och bild räcker till.

Ärligt talat tycker jag inte att de nya platta tv apparaterna är så lätta att placera. Det är en myt i sig. De är ju rätt otympliga med sitt format. Inte alltid man har en rak vägg att sätta upp den på eller bra placering för en tv möbel som ändå tar rätt stor plats. Jag är inte beredd att möblera så att tvn får den centrala platsen i vardagsrummet. På så vis gillade jag B&Os filosofi där man byggde en tv mer som en möbel med ett vridbart stativ. Många idag verkar möblera så att tvn får den centrala platsen i hemmet tillsammans med hemmabio ljudanläggningen även om de satsat på diskreta saker som ska ta minimal plats och blickfång.

Jag har en tjock-tv som jag tittar på och två i reserv i källaren, tänker fan inte köpa en platt förrän pris och bildkvalitets axeln har korsat varandra!
Dessytom måste man ju köpa högtalare till en tunnis om man vill höra vad dom säger!

Jag har en tjock-tv som jag tittar på och två i reserv i källaren, tänker fan inte köpa en platt förrän pris och bildkvalitets axeln har korsat varandra!
Dessytom måste man ju köpa högtalare till en tunnis om man vill höra vad dom säger!

Min 32" tjockis jag hade innan kostade 6000kr
min 42" fullHD LCD kostade också 6000kr.

Men jag tittar nån timme per kvartal på "TV", jag använder den som skärm 10 timmar om dagen, och det skulle en tjockis aldrig klara.

Ärligt talat tycker jag inte att de nya platta tv apparaterna är så lätta att placera. Det är en myt i sig. De är ju rätt otympliga med sitt format. Inte alltid man har en rak vägg att sätta upp den på eller bra placering för en tv möbel som ändå tar rätt stor plats. Jag är inte beredd att möblera så att tvn får den centrala platsen i vardagsrummet. På så vis gillade jag B&Os filosofi där man byggde en tv mer som en möbel med ett vridbart stativ. Många idag verkar möblera så att tvn får den centrala platsen i hemmet tillsammans med hemmabio ljudanläggningen även om de satsat på diskreta saker som ska ta minimal plats och blickfång.

Nja finns faktiskt många häftiga lösningar på upphängning av platt-tv även i svårmöblerade miljöer. Dessutom både manuella och elektriska.

Se själv på

http://www.smartmediasolutions.se/

http://www.futureautomation.co.uk/home.htm

Jag är positivt överraskad över den här stan ibland.
Vi har ont om stålars och har hittills fått 2 fina tjockapparater via blocket.
Smalhysterin gör att folk vill bli av med sina gamla, har kanske ingen bil, orkar inte bära, mm.
Vid hämt är de gratis.
Den senaste (en som verkar helt jäkla ny) fick vi på villkoret att vi även tog DVD-spelaren...
Nu ska jag bara hitta en Pixel Plus 32" gratis så klarar vi oss en liten stund till.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti