xibalba
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 13 May 2007
- Hoj
- GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Och..
1. Din "vän" () köpte förmodligen en jäkligt stor 1a, med en jäkligt bra avgift och fick en jäklig fräsch lya för pengarna. Tjejen sålde nyligen en 2a för 1.3, men den var exceptionell och det var förmodligen ett överpris (får jag inte säga bergis
).
Vi gav för 1 år sen 720 för en stor 2a på Öster, vilket enligt de flesta på delad förstaplats med söder (även om jag inte fattar varför nån vill bo där) är ett definitivt A-läge här. Nu var det inte nyrenoverat och toppskick, men med andra mer beständiga fördelar. Idag ligger marknadspris på kanske 850. Så 850 (vilket är nästan 20% från 1 msek btw) för en 1a i Haga eller Ringarna låter som en sjukt dålig affär.
Nej, lägernheten var runt 30kvm, men priser har en förmåga att gå upp om 2 personer är "förälskade" i samma lägenhet och bankerna ivrigt lånar ut.
Jag skrev invandrartätt område och du nämner haga flera ggr?

Det roliga är att vän #2 köpte en 2a med balkong på 55kvm i samma hus för 55.000kr för 7 år sen.
Om inget ras inträffar kommer den vara värd massa miljonisar om 10 år..

Själv bor jag hyres, vill inte bo i lägenhet på lång sikt så ett ganska dåligt tillfälle att skaffa b-rätt.