Tjo

Roughack

Grottroll
Gick med
5 Dec 2004
Ort
Umeå
Hoj
MV Agusta Dragster 800RR
Tjena alla, innan ni slår mig för att jag är hojlös så ska jag säga att jag letar för fullt :)
Just nu har jag en GS 500e -90 på kroken som såg riktigt trevlig ut.
Hur svårt är det föresten att få tag på strypbrickor till en sån ifall dom blir sura på en kommande besiktning?
 
Roughack skrev:
Tjena alla, innan ni slår mig för att jag är hojlös så ska jag säga att jag letar för fullt :)
Just nu har jag en GS 500e -90 på kroken som såg riktigt trevlig ut.
Hur svårt är det föresten att få tag på strypbrickor till en sån ifall dom blir sura på en kommande besiktning?

Dom märker inget på besiktningen, det skiljer inte så jätte mycket mellan 34hk och 48hk. Den största skillnaden är på högre varv. Efter ca 7000rpm så sticker den ostrypta lite extra. Jag besiktigade min ostrypta utan problem. Men om du ändå vill strypa så är det väl bara att prova fram någon form av strypbricka i insuget.
 
Besiktningen struntar i om den är strypt eller inte. Det är bara polisen och försäkringsbolaget som bryr sig.

Edit: Hej föresten :) välkommen hit :tummenupp
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top