Tjing med laddregulator cbr 600-92

m_h

Det är jag som är martin
Gick med
15 Dec 2008
Ort
skåne
Hoj
Gsxr 1200 turbo
halloj. Skulle behöva tips, eller kanske bara förankra mitt resultat av felsökningen på min laddningsregulator. Det gäller som sagt en cbr 600 -92:a.
Jag har lyckats koka två batterier och började mäta lite på laddningsspänningen på batteriet och även på stiften från laddregulatorn.
På tomgång så har jag ca, 15-16.8 volt men varvar jag upp hojen så sjunker spänningen till ca 8-10 volt. Har läst ngn stans att regulatorn har en startningsladdningstjofräs för att sedan sjunka ner till rätt laddspänning..

Tacksam för svar, tänkte beställa ny regulator i veckan, har fått för mig att det är den som är kass..


:va
 

Perris

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2005
Ort
I stan på landet.
Hoj
Honda plastraket a´la nittiotal!
Inte så mycket felsökningtips men regulatorknas är ett väldigt vanligt fel på just CBR 600, de äldre damerna har jag fått lära mig. Jag har bytt min efter en del strul med laddningen, köpte från http://www.electrexworld.co.uk/ som jag fått tips om här på sporthoj. Billigt, snabbt och bra prylar!

/perris
 

m_h

Det är jag som är martin
Gick med
15 Dec 2008
Ort
skåne
Hoj
Gsxr 1200 turbo
får chansa på att byta regulatorn.. Tack för tipset.
..m
 

chrishan

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2007
Ort
strömstad
Hoj
cbr 600
kanske kan bli lite olika fel på laddregulatorerna, men när jag hade brännt min laddregulator och skulle mäta upp var felet låg så ökade spänningen i proportion med varvtalet. tror det laddade 25-30v innan jag släppte på gasen. syntes dock tydligt på varvregulatorn, då en av kontaktstiften var svart.
 

m_h

Det är jag som är martin
Gick med
15 Dec 2008
Ort
skåne
Hoj
Gsxr 1200 turbo
kanske kan bli lite olika fel på laddregulatorerna, men när jag hade brännt min laddregulator och skulle mäta upp var felet låg så ökade spänningen i proportion med varvtalet. tror det laddade 25-30v innan jag släppte på gasen. syntes dock tydligt på varvregulatorn, då en av kontaktstiften var svart.

Jag hade för mig att det var just så det skulle uppföra sig när regulatorn paja.
Det är därför jag är lite kluven över problemet. Känns så där att byta regulator om det nu inte är den som spökar. :(
 

chrishan

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2007
Ort
strömstad
Hoj
cbr 600
haft loss den och kollat? min var helt svart vid en av stiften som sagt. då kan du ju iallafall vara säker på att något är fel.
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Jag hade för mig att det var just så det skulle uppföra sig när regulatorn paja.
Det är därför jag är lite kluven över problemet. Känns så där att byta regulator om det nu inte är den som spökar. :(


Regulatorns uppgift är att se till så den aldrig laddar över 14,5 v - vilket din knarr gör

Den är paj
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top