Tjenare, nu är det bara Sporthojen kvar!!!

Thumus

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2010
Ort
Sundsvall
Hoj
XL1200N
Körkortet avklarat å glidaren putsad, så nu är det bara en vettig sporthoj som behövs! Har bestämt mej för v-twin här med men det blir inte förrän till våren:(. Men men...

1. Aprilia RSV Mille
2. Suzuki SV1000S
3. Honda VTR1000F
4. Honda VTR SP-X


Aa... Nu är det bara för er att hjälpa mej välja rätt:)
 
Last edited:
Provkör, är det tråkiga rådet.

Kolla sen försäkringen innan du köper.

Grattis till kortet!
 
VTR-F och SV1000S är ju inte riktigt jämförbara med Millen och SP1/2.
 
VTR1000F är en trevlig kompromiss mellan Touring och Sporthoj som funkar i de flesta tillfällen med tillräckligt mos.
 
APrilia, MILLE
sen kan du joina os på familjen, härligt gäng apfantaster:tummenupp

Hade en Sv en gång men är ju en i mängden, millen e ju både snyggare o lite exklusiv, sen är Piaggiogruppen på g i gamla Svedala så det kommer bli ordning med resevdelar och d.y.l

Varför inte en Tuono?
Hade en gixxer innan den, men efter en provtur på Tuonon var jag fast, ren o skär glädje:)
 
Last edited:
2av4 hojjar på listan är inga sporthojjar..... Och jag tycker med att du ska köpa en mille om du gillar svindyra delar lång leveranstid och att meka mer än du kör.... fråga zilog.... Sp1a såklart !
 
har kört 3 av hojarna du listar!

hade tagit SP1/2:an alla dar i veckan, finns ingen av de hojarna du nämner som väcker sådana känslor som en SP1/2, har ägt två sp1:or varav den sistägda såldes i våras och jag kan säga att jag ångrar det djupt än idag att jag sålde den:huvet
 
Dölätt: Kawasaki ZX10R är det enda rätta :tummenupp

De kanske brukar gå på två cylindrar bara ja, det står ju kawasaki på tanken... ;)

-

Aprillian tycker jag du ska hoppa, inte för det är fel på cykeln i sig utan mest för den katastrofala återförsäljningskedjan.

Syntettwinnar från nippon har jag ingen direkt kunskap om utan tycker du ska gå på det rätta med en gång. En Ducati 900/1000 SSie. Underbar motor/motorljud, härlig torrkoppling och fint chassi. En med en Öhlinare bak är att föredra. (1000-kubikaren har det orginal). Sen har den ju en design som växer. Relativt billigt ägande också och skottsäker motor.

Sen är jag ju lite partisk med märken, men twin ska vara italiensk och japansk ska vara radfyra. Rätt sak på rätt plats! (MV Augusta undantaget)
 
De kanske brukar gå på två cylindrar bara ja, det står ju kawasaki på tanken... ;)

-

Aprillian tycker jag du ska hoppa, inte för det är fel på cykeln i sig utan mest för den katastrofala återförsäljningskedjan.


Det är nada problems med delar - om man nu skulle behöva, det är väl startrelät, och det finns på yamaha-åf :D - af1racing.com har allt man behöver.

Klart trevlig hoj, med vettig sittställning för att vara sporthoj, och lika vettig försäkringspremie.

Jag saknar min ibland, och har en och annan fundering om 1098:an är värd merkostnaden, men...visst är den det. :D
 
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Back
Top