Tjena! tips?

en annan fråga är: När jag satt på min avstrypta cdi-box och satt på mitt jollymoto system är det något mer jag ska ändra på min mc då? Har hört något om en sladd under tanken som ska kopplas ur..? Vad jag vet själv ska det väl bara vara tuta och köra när man sätter på en avstrypt cdi box och avgassystem bara man inte byter cylinder osv..? rätta mig om jag har fel! :va

MVH
 
en annan fråga är: När jag satt på min avstrypta cdi-box och satt på mitt jollymoto system är det något mer jag ska dra på min mc då? Har hört något om en sladd under tanken som ska kopplas ur..? Vad jag vet själv ska det väl bara vara tuta och köra när man sätter på en avstrypt cdi box och avgassystem bara man inte byter cylinder osv? rätta mig om jag har fel! :va

MVH

Du måste bestycka om hojen så att den inte går för snålt, annars är de stor risk att den skär. Finns att läsa om i stickyn hör på forumet.
 
Tjena igen!
jag satte på min andra cdi-box idag och är hyffsat nöjd men inte helt ändå..
när jag kör på i 1,2,3 så varvar den fint upp till 12000 varv men i 4,5,6 så är det inte mycket att hura för då är det bara power upp till 9000 varv.. det är ju en klar förbättring i de lägre vaxlarna men kommer fortfarande inte upp i mer än 140-150 km/h fast det va ganska blåsigt ute men borde det inte gå bättre? :va

MVH
 
Tjena igen!
jag satte på min andra cdi-box idag och är hyffsat nöjd men inte helt ändå..
när jag kör på i 1,2,3 så varvar den fint upp till 12000 varv men i 4,5,6 så är det inte mycket att hura för då är det bara power upp till 9000 varv.. det är ju en klar förbättring i de lägre vaxlarna men kommer fortfarande inte upp i mer än 140-150 km/h fast det va ganska blåsigt ute men borde det inte gå bättre? :va

MVH

Jo, den borde gå bättre :va
 
Tjena igen!
jag satte på min andra cdi-box idag och är hyffsat nöjd men inte helt ändå..
när jag kör på i 1,2,3 så varvar den fint upp till 12000 varv men i 4,5,6 så är det inte mycket att hura för då är det bara power upp till 9000 varv.. det är ju en klar förbättring i de lägre vaxlarna men kommer fortfarande inte upp i mer än 140-150 km/h fast det va ganska blåsigt ute men borde det inte gå bättre? :va

MVH

Din avgasport öppnar för lite, bara att skruva på justeringsskruven. höger sida, följ vajern ifrån avgasporten uppåt, när den når ramen ungefär så hittar du skruven.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top