Tjena! tips?

en annan fråga är: När jag satt på min avstrypta cdi-box och satt på mitt jollymoto system är det något mer jag ska ändra på min mc då? Har hört något om en sladd under tanken som ska kopplas ur..? Vad jag vet själv ska det väl bara vara tuta och köra när man sätter på en avstrypt cdi box och avgassystem bara man inte byter cylinder osv..? rätta mig om jag har fel! :va

MVH
 
en annan fråga är: När jag satt på min avstrypta cdi-box och satt på mitt jollymoto system är det något mer jag ska dra på min mc då? Har hört något om en sladd under tanken som ska kopplas ur..? Vad jag vet själv ska det väl bara vara tuta och köra när man sätter på en avstrypt cdi box och avgassystem bara man inte byter cylinder osv? rätta mig om jag har fel! :va

MVH

Du måste bestycka om hojen så att den inte går för snålt, annars är de stor risk att den skär. Finns att läsa om i stickyn hör på forumet.
 
Tjena igen!
jag satte på min andra cdi-box idag och är hyffsat nöjd men inte helt ändå..
när jag kör på i 1,2,3 så varvar den fint upp till 12000 varv men i 4,5,6 så är det inte mycket att hura för då är det bara power upp till 9000 varv.. det är ju en klar förbättring i de lägre vaxlarna men kommer fortfarande inte upp i mer än 140-150 km/h fast det va ganska blåsigt ute men borde det inte gå bättre? :va

MVH
 
Tjena igen!
jag satte på min andra cdi-box idag och är hyffsat nöjd men inte helt ändå..
när jag kör på i 1,2,3 så varvar den fint upp till 12000 varv men i 4,5,6 så är det inte mycket att hura för då är det bara power upp till 9000 varv.. det är ju en klar förbättring i de lägre vaxlarna men kommer fortfarande inte upp i mer än 140-150 km/h fast det va ganska blåsigt ute men borde det inte gå bättre? :va

MVH

Jo, den borde gå bättre :va
 
Tjena igen!
jag satte på min andra cdi-box idag och är hyffsat nöjd men inte helt ändå..
när jag kör på i 1,2,3 så varvar den fint upp till 12000 varv men i 4,5,6 så är det inte mycket att hura för då är det bara power upp till 9000 varv.. det är ju en klar förbättring i de lägre vaxlarna men kommer fortfarande inte upp i mer än 140-150 km/h fast det va ganska blåsigt ute men borde det inte gå bättre? :va

MVH

Din avgasport öppnar för lite, bara att skruva på justeringsskruven. höger sida, följ vajern ifrån avgasporten uppåt, när den når ramen ungefär så hittar du skruven.
 
Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back
Top