Tjejkompis?

Aleksander

................
Gick med
6 Jun 2005
Hoj
525 + pitpro 125cc
Japp, jag sitter här lite och fredagsfunderar...

Och jag undrar, hur kommer det sig att man säger tjejkompis?

Varför säger man inte bara kompis om honorna med? :confused:

Hur fan kommer detta sig egentligen? :mad:

gaah.gif
gaah.gif

En tjej och en kille som kan tänkas vara älskare kan inte vara vänner. Så är det bara..
Om det inte är någon kompis tjej eller dylikt då. Jag kan vara kompis med tjocka tjejer.

Nu var jag kanske lite för ärlig?

Rash skrev:
2351784 En tjej och en kille som kan tänkas vara älskare kan inte vara vänner. Så är det bara..
Om det inte är någon kompis tjej eller dylikt då. Jag kan vara kompis med tjocka tjejer.

Med andra ord är alla dina 'tjej'kompisar tjocka då? :rolleyes:

För att citera en gammal polare till mig.
-'Det är bara bögar som kan vara polare med snygga tjejer.'
:näsblod

man säger tjejkompis av samma anledning som det heter damfotboll; nämligen att vissa saker helt enkelt förknippas med ett visst kön. När det handlar om fotboll förknippas det med herrar, och kompisar är oftast av samma kön. Varför man gör denna urskiljelse låter jag vara osagt...

mini-knutten skrev:
2351816 man säger tjejkompis av samma anledning som det heter damfotboll; nämligen att vissa saker helt enkelt förknippas med ett visst kön. När det handlar om fotboll förknippas det med herrar, och kompisar är oftast av samma kön. Varför man gör denna urskiljelse låter jag vara osagt...

Det e så sant som det e sant. :fakta

Damfotboll e ju värdelöst. :fakta

Likadant som att vara 'kompis' med en tjej...:rolleyes:

För endel som har svartsjuka partners kanske det behövs understrykas att det är en tjejKOMPIS?
Jag säger aldrig killkompis.
Däremot säger jag pojkvän:D

Tjejkompis säger man för att skryta! Att ha killkompisar är ju ingen match, killar är likadana i princip men att ha tjejkompis är lite av De Luxe. Dock brukar man inte berätta hur tjejkompisen ser ut om hon inte är snygg, då kommer ordet snygg först, kompisbiten smyger man med liksom. :va

Brukar vara ganska tragiska killar som har tjejkompisar, dom av det slaget som ofta får höra hur "roliga" dom är.

För övrigt finns inte det ordet i t.ex tyskan - dom har fattat det här.

kattcalle skrev:
2352743 Brukar vara ganska tragiska killar som har tjejkompisar, dom av det slaget som ofta får höra hur "roliga" dom är.

Låter som du är ganska tragisk, varför skulle man som kille inte kunna ha tjejer
som kompisar man måste väl inte tänka med kuken jämt. Man får lite andra perspektiv i diskutioner med tjejer än man får med killar i allmänhet.
Kan ju vara en grej som kommer med åldern också.

kattcalle skrev:
2352743 Brukar vara ganska tragiska killar som har tjejkompisar, dom av det slaget som ofta får höra hur "roliga" dom är.

Det finns visst, skillnaden är att de har samma ord om flickvän.

KTM 620 skrev:
2352754 Låter som du är ganska tragisk, varför skulle man som kille inte kunna ha tjejer
som kompisar man måste väl inte tänka med kuken jämt. Man får lite andra perspektiv i diskutioner med tjejer än man får med killar i allmänhet.
Kan ju vara en grej som kommer med åldern också.
Appapp, inga personliga påhopp!

Det finns alltid killar som får ack så många tjejkompisar, och aldrig får nuppa. Det ÄR tragiskt!

Det enda speciella "perspektiv" som en tjej kan ge är eventuellt kring sexuella problem. Dom är inte från en annan planet, och har inga extra sinnen där dom uppfattar saker som inte vi kan göra.

Sen kan du omöjligt mena att när jag uppnår den imponerande åldern av tjugonio år, så skulle jag bli fullkomligt upplyst av kunskapen som dessa totalt annorlunda varelser besitter, och som kan berika mitt liv med deras helt unika livssyn och till slut få förklaringen på meningen med livet?

Lägg av :P

kattcalle skrev:
2352843
Det enda speciella "perspektiv" som en tjej kan ge är eventuellt kring sexuella problem. Dom är inte från en annan planet, och har inga extra sinnen där dom uppfattar saker som inte vi kan göra.

Tja jag upplever i alla fall att man disuterar på olika vis om samma sak beroende på om man snackar med tjejkompisar eller killkompisar. Har kanske med personen i fråga att göra men kul brukar det bli.

Rash skrev:
2351784 En tjej och en kille som kan tänkas vara älskare kan inte vara vänner. Så är det bara..

Din säng är paj, too much fettos.. :P..:tuttar :D :D

Henken skrev:
2352407 Tjejkompis säger man för att skryta! Att ha killkompisar är ju ingen match, killar är likadana i princip men att ha tjejkompis är lite av De Luxe. Dock brukar man inte berätta hur tjejkompisen ser ut om hon inte är snygg, då kommer ordet snygg först, kompisbiten smyger man med liksom. :va
Haha du kan det här ju ;):tummenupp

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...