TJejjen fyller år i morrn (tidigt ute)

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Bra att veta är att jag VET att det redan finns en massa trådar om dylikt...
Gjorde en ändå.

Ja, jo, så i morrn fyller hon år.
Vi har varit tvungna att hålla allt med presenter till ett minimum de senaste åren eftersom det gått lite knakigt.
Jag vet att hon gillar Moto Boy, så jag skulle köpa biljetter dit, men sen ligger ju boyen hemma och har ont i halsen.
Inte bra.
Nu vet jag inte alls vad jag ska göra.

Tips?
SPA?
Konsert?
Teater?
En gemensam, dock arrangerad upplevelse?

Jag kommer förstås att koka ihop en vettig middag med tomtebloss, kippa och midsommarstång, men hon måste ju nåt också...
Oavsett om det sker på dagen eller sen, så ska hon förstås få en liten present just då...

Men jag är fan lost nu.
Allt jag planerat (inte bara konserten) har som gått i stöpet pga utomstående, illasinnade krafter.
Och det här med att ge 'na på nöten ordentligt i halmen tror jag inte blir så uppskattat, vare sig från henne eller mig. (rund om magen)

Ge mig gärna tips!

Tack.

j

En bukett röda rosor, kram, middag och uppskattning funkar alltid och det är billigt.

Tjejer har fått något för sej att det viktiga är att det kommer från hjärtat.

SPA är nice men frågan är om hon tycker det är så trevligt när hon är gravid.
Jag hade nog satsat på ett smycke av något slag. Själv så gjorde jag som så att jag köpte en fin halskedja till frun i present, i julklapp blev det ett hängsmycke till kedjan, nästa födelsedag vart det matchande örhängen osv osv... rätt uppskattat.
Grejen med smycke är att det måste inte kosta massor (kedja för 500-1000 är tillräckligt) och sen bara fortsätta i samma prisklass. Sen att det är totalt osjälviskt och faktiskt får tjejen att känna sig uppskattad och fin på samma gång är även det plus.

Varför skulle det inte funka att ge´na på nöten i halmen? :confused:

Håller med, bara köra på även fast det redan är en bulle i ugnen.

Last edited:
Måste upprepa att pengar är inget vi vältrar oss i, om så vore hade hon redan nackproblem av alla saker.
Tänkte mer på nåt man kan göra tillsammans, som känns bra.
@Zeb: klart det funkar, men kanske inte just nu, när det är så nära, nåt en tjej önskar mest av allt. Ibland, ja. Men det är väl ingen present? Hör väl till ren hyfs och kärlek?

Litet nätt armband i guld. Kanske kostar en tusing, men allt tjat om rosor och middag håller henne bara nöjd ett par dagar. Guld har alltid funkat för mina ex :tummenupp

edit: det kostar alltså pengar men gör en enklare middag o satsa på mysfaktorn istället. Skippa spa och liknande, blir ju endel pengar där med! Enkelt, mysigt och med lite guld som present. Sen jävlar blir det att :ligga av! ;)

Last edited:
SPA är nice men frågan är om hon tycker det är så trevligt när hon är gravid.
Jag hade nog satsat på ett smycke av något slag. Själv så gjorde jag som så att jag köpte en fin halskedja till frun i present, i julklapp blev det ett hängsmycke till kedjan, nästa födelsedag vart det matchande örhängen osv osv... rätt uppskattat.
Grejen med smycke är att det måste inte kosta massor (kedja för 500-1000 är tillräckligt) och sen bara fortsätta i samma prisklass. Sen att det är totalt osjälviskt och faktiskt får tjejen att känna sig uppskattad och fin på samma gång är även det plus.

Håller med, bara köra på även fast det redan är en bulle i ugnen.

Jag drog med min fru på spaweekend för ett tag sedan (www.gransoslott.se) och det var det bästa jag har gjort. Behandlingar, vila, bubbelbad, sköna rum, avkoppling, god middag, underbar personal.

Jag får fortfarande höra hur bra födelsedagspresent det var med slottsweekend. Hon var då i 7e månaden. Massage gjorde nytta för dom svullna fötterna och så.

Men det var allt annat än billigt :fakta

Choklad och en god hemlagad middag som serveras med levande ljus, avslutas med en het natt, funkar garanterat.

Jag drog med min fru på spaweekend för ett tag sedan (www.gransoslott.se) och det var det bästa jag har gjort. Behandlingar, vila, bubbelbad, sköna rum, avkoppling, god middag, underbar personal.

Jag får fortfarande höra hur bra födelsedagspresent det var med slottsweekend. Hon var då i 7e månaden. Massage gjorde nytta för dom svullna fötterna och så.

Men det var allt annat än billigt :fakta

Menade inte att alla gravida kvinnor inte gillar SPA, bara att det kan vara så att de inte är så förtjusta i det just då och man kanske skall checka det först innan man bokar SPA för en massa pengar.
Min fruga t.ex. var inte så förtjust i att springa runt i bikini med magen i vädret om hon kunde låta bli...

ekonomin tillåter:
nån form av mat
lite panteoniska polare.
lite avslappning
undergiven KRIGARE som bara är en liten smurf, fast gärna gör va han kan
Kanske en biljett till nåt vi i framtiden kan få lattja runt om...

Äh. får ladda på nån biljett, om vi klarar det.
Mina inoljadeegyptiskadanser är inte aktuella.

men..

Last edited:
Så man klarar sig bafatt man lagar mat och ser ut som en pingvin?

Devasomfan

Om ni har begränsad ekonomi & en liten på väg borde hon väl nästan uppskatta att du inte bränner halva löningen på bling-bling eller spa-weekend?

Fixa en schysst middag hemma eller ta ut henne på restaurang, och köp nåt som hon både kan uppskatta & ha nytta av - typ en liten sparkdräkt med texten "Världens bästa mamma".

Om du inte tycker det räcker kan du komplettera med "fake-bling-bling" från affären Glitter. Jag tror damen har en halv container av sånt här hemma... :D

ekonomin tillåter:
nån form av mat
lite panteoniska polare.
lite avslappning
undergiven KRIGARE som bara är en liten smurf, fast gärna gör va han kan
Kanske en biljett till nåt vi i framtiden kan få lattja runt om...

Äh. får ladda på nån biljett, om vi klarar det.
Mina inoljadeegyptiskadanser är inte aktuella.

men..

Kolla med Starstriker så får du säkert nån skön upplevelse till bra pris. :tummenupp

Sorry för OT men kan bara inte släppa denna utan att kommentera... :D

Om du inte tycker det räcker kan du komplettera med "fake-bling-bling" från affären Glitter. Jag tror damen har en halv container av sånt här hemma... :D

Så en halv container med fake-bling-bling och en norrländsk östermalmare på soffan... bra jobbat. :D :D :tummenupp ;)

Last edited:
Materiella ting i all ära. Misstänker att hon redan fått en del smycken genom åren ;) Jag skulle satsat på en gemensam upplevelse. Trots allt sådant som man uppskattar mest i efterhand.

En weekend resa lite längre fram kanske. Sätt ett mål och börja spara ihop till den. Behöver ju inte vara till någon dyr huvudstad i Europa utan något som ligger närmare och enklare till.

En dagstur till något trevligt ställe som ni båda uppskattar (t ex en dag i Köpenhamn med middag om ni bott i Skåne eller ett besök på Louisiana konstmuseum utanför Helsingör).

En gemensam danskurs i sällskapsdans på någon dansskola i den stad du bor i. Då har du ett antal veckor med gemensam aktivitet bokad. Inte särskilt fysiskt krävande att lära sig lite grundsteg i olika danser.

Antar att sportaktiviteter är uteslutet annars skulle ni ju gemensamt kunna ta upp en sport. T ex Tennis, Golf, segling etc och gå en grundkurs tillsammans. Golf kanske har lite dyr tröskel med medlemskap i klubb och golfset etc men det är själva idén som räknas. Fyll i någon annan aktivitet som ligger er närmare om hjärtat.

Är det något fel på mig eftersom jag tänkte på följande när ni snackade Spa-weekend? :confused:

http://www.spa-francorchamps.be/en/index.php?lg=en

Antagligen är det något allvarligt fel på dig måste jag tyvärr meddela. :) Är du singel?

Jag hade gärna tagit en SPA Francorchamps weekend i present när jag fyller år - och det finns säkert motor tokiga tjejer som gjort samma sak. Kanske är det inte något allvarligt fel på dig trots allt :tummenupp

Last edited:
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...