Tjejer, vill ni prova på att köra supermotard?

Wheeliegirl

Sporthojskonverterat
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Brisbane, Australien
Hoj
Yamaha R6-08
mr_rockster skrev:
Hojarna skiter både jag och supermoto i, det var kuddkriget efteråt vi (iaf jag) pratade om ;), Det skulle tydligen hållas i supermarios lägenhet å det var dit jag ville in ;)


Just d, det är BRUDARNA du skall muta.... :7peta Jag har f.ö. redan bokat sovplats hos SuperMario... :tummenupp
Den ska jag dela med brudar och vi ska ha kuddkrig i bara trosorna som tjejer alltid har när dom umgås... :rolleyes: :lol

*in Mario´s dreams..*
 

Lis-Marie

Ny medlem
Gick med
15 Mar 2006
Ort
Umeå
Hoj
Suzuki
Å, det låter jätte kul. Går i byta-hoj-tankar. Byta till en motardhoj. En sån här helg vore kanon för mig, med eller utan egen motard. Håller den här sidan öppen för mer info!! :yoparty
 

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Låter skoj det här! Har länge varit sugen på en motard, men de är ju så höga. Men som sagt, de väger ju inte så mycket så man kanske fixar o hålla upp dem ändå utan att behöva ha båda fötterna i backen.
 

Wheeliegirl

Sporthojskonverterat
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Brisbane, Australien
Hoj
Yamaha R6-08
lilltryne skrev:
Låter skoj det här! Har länge varit sugen på en motard, men de är ju så höga. Men som sagt, de väger ju inte så mycket så man kanske fixar o hålla upp dem ändå utan att behöva ha båda fötterna i backen.

Det är ju bara när du stannar som du behöver nå ner...;) Då kan man glida över på ena sidan och sätta ner en fot...

Yasha, hur många brudar blir det?
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Wheeliegirl skrev:
Yasha, hur många brudar blir det?
Det får vi se när inbjudan är ute och anmälan OCH inbetalning kan göras, men jag har satt ett max till 45 första ggn, så jag hoppas det blir fullt. :)

Inbjudan kommer ut nästa vecka, tjejer!
 

Metaladdict

Härskare
Gick med
21 Feb 2005
Ort
Area 0651
Hoj
Honda CRF 450R -08
Alltid kul att "konvertera" lite flickor/damer till dessa alltför mansdominerade hobbyer/sporter! Keep on rocking! :Bugar :banana
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Ser fram emot den här dagen.
Har suttit ett par söndagar i Södertäljes gokarthall å tittat på alla supermotaråkare. Blir smått sugen på att testa själv. Dock är jag för feg för att köra där inne första gången, väntar tills din dag Yasha :)
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Jag e på Yasha, men det vet du väl? Dock med egen hoj, skulle va kul att prova din Husa också förstås! :tungan
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Emmi skrev:
Jag e på Yasha, men det vet du väl? Dock med egen hoj, skulle va kul att prova din Husa också förstås! :tungan
Kanon! Du är välkommen! :tummenupp (ja, det är ni andra också förstås.) Och Husan kommer vara där som utlåningsobjekt, så provkörning är fullt möjlig. :hihi

Jag och Supermoto håller på att fixa de sista detaljerna i anmälningsförfarandet, så snart kommer inbjudan tjejer! :)
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
NU ÄR DET KLART!

Intresseanmälan kan göras på www.teknismc.se
(titta på vänster sida under Nyheter och följ anvisningarna)
där du också hittar mer detaljerad info om
arrangemanget och om klubben.

Har du frågor, kontakta mig via PM, mail eller mobiltfn.
Kontaktinfo finns på hemsidan.

Vi syns i Örebro i juli!

/ Veronica
 
Last edited:

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Hur funkar försäkringar och sånt? Jag har ju helförsäkrad hoj på inhängnat område med dubbel självrisk inom vagnskadan, gäller den?
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Emmi skrev:
Hur funkar försäkringar och sånt? Jag har ju helförsäkrad hoj på inhängnat område med dubbel självrisk inom vagnskadan, gäller den?
Om din försäkring gäller vid träning för tävling eller liknande evenemang så har du försäkring, men jag skulle inte tro det. Du får kolla.
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Det kan ju inte räknas som träning för tävling, då gäller den inte. Är ju en pröva-på-dag. Annars gäller den banåkning.
Vad var det annars för banförsäkring man va tvungen att ha?
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Emmi skrev:
Det kan ju inte räknas som träning för tävling, då gäller den inte. Är ju en pröva-på-dag. Annars gäller den banåkning.
Vad var det annars för banförsäkring man va tvungen att ha?
Klubben har försäkring som gäller personskador vid körning på banan, för förare som är medlemmar i SVEMO-ansluten klubb. Om man inte har ett medlemskap i en SVEMO-ansluten klubb har man möjlighet att teckna medlemskap i Teknis MC på plats, den 15/7. I övrigt rekommenderar vi alla deltagare att teckna en privat olycksfallsförsäkring, (men det hoppas jag att alla som kör mc har i vilket fall som helst).

Vad gäller försäkringar på motorcyklar, gäller vad jag vet inga försäkringar då vi arrangerar en prova-på-dag för att ger fler tjejer chansen att testa att köra motard på bana för att värva fler tjejer till sporten. Det är INTE en trafikövning eller en generell bandag med registrerade och trafikförsäkrade fordon, utan just en dag att jämställa med träning för tävling.

Om någon kan förklara det här bättre, så gör det snälla.
 

Jag heter Lasse

Bara 4 hjul.
Gick med
19 Jun 2003
Ort
Västerås
Hoj
Sex. HVA125, CR500(strax AF), YZ125, YRRD-YZ501F, YZ450F, GSXR750. 3000GT.
Yasha skrev:
Klubben har försäkring som gäller personskador vid körning på banan, för förare som är medlemmar i SVEMO-ansluten klubb. Om man inte har ett medlemskap i en SVEMO-ansluten klubb har man möjlighet att teckna medlemskap i Teknis MC på plats, den 15/7. I övrigt rekommenderar vi alla deltagare att teckna en privat olycksfallsförsäkring, (men det hoppas jag att alla som kör mc har i vilket fall som helst).

Vad gäller försäkringar på motorcyklar, gäller vad jag vet inga försäkringar då vi arrangerar en prova-på-dag för att ger fler tjejer chansen att testa att köra motard på bana för att värva fler tjejer till sporten. Det är INTE en trafikövning eller en generell bandag med registrerade och trafikförsäkrade fordon, utan just en dag att jämställa med träning för tävling.

Om någon kan förklara det här bättre, så gör det snälla.

Varsågod:

Du betalar själv det du kör sönder. Ovant för vissa, men vardag för oss andra. :hihi

OT: Jag har inte glömt din honungsrom. Tar den vid tillfälle.
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Kommer ni ha hojar som man kan låna eller måste man fixa hoj själv?
Och om ni nu lånar ut hojar, vad gäller vid en krasch?
 

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Alicia skrev:
Kommer ni ha hojar som man kan låna eller måste man fixa hoj själv?
Och om ni nu lånar ut hojar, vad gäller vid en krasch?
Allt står i informationen om dagen, men kortfattat så ja, vi kommer att ha ett begränsat antal hojar att låna ut, men självklart är det bättre att ha med sig en egen.

Du betalar en summa extra för att låna hoj och så långt det nu räcker täcker det, förutom bränsle för dagen, mindre skador som kan uppstå om du lägger om kull hojen, dvs broms- och kopplingsgrepp eller vad som pajar.

Om du skulle tokklota hojen får du själv göra upp med hojägaren vad som behöver lagas/ersättas, men anledningen till att vi kan göra så här är att det för det första sällan går sönder så mycket på en motardhoj när man lägger omkull den och för det andra lever vi i villfarelsen att ni inte kommer att köra så hårt denna dag att vi riskerar så'na megavurpor.

Eventuella motorhaverier kan generellt sett inte du som lånar hojen bli ersättningsskyldig för, det skulle troligtvis ha hänt vem som än kört, om det inte handlar om direkta handhavandefel. Vi kommer inte att använda lik till hojar som är i tvivelaktigt skick.

Det där blev inte så kort...
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top