Tjejer i 08 området, vilka är ni?

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sollentuna, Edsviken
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
jag är 160cm...nej jag har inte sänkt den...Funderade på det förra säsongen..men inte vet jag om jag har växt..men jag tycker att jag når ner bättre iår..:)


Inte omöjligt att du når ner bättre. Antingen vanan eller så har fjädringen fått sej en liten extra tyngd sedan julbaket ;)

Har sänkt en hoj tidigare, det slutade med att det kändes som att köra en traktor, så det var nog sista gången jag gjorde det. I år har jag blivit tvungen att konverterat till ballerina, ständigt på tå. Klotar jag stillastående så vet ni vad det beror på :rolleyes:

...............Kanske vi kan använda denna tråd som Stockholmsåkatråden eller nåt för att kunna ha lite samåkning.

Hoppas vi ses på vägarna.

Hälsningar Madelene

Var har du hållit hus?? Har inte sett dej sen "snabbisen" på donken i fjol.
 
Last edited:

Frolic

Jag kan allt...Bara du lär mig!
Gick med
25 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Gsr 750 2015, Suzuki Katana
Hej Hej..

1,48 cm över havet här:D :D
Snart en 4 i början på åldern....kör en Bandit 650 -05....
Bor i Vällingby och jobbar mitt i smeten.. kortet togs -04

Längtar såååå efter Lelleträffen....

Loppan
 

Plonkan

Ride on!
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Borås
Hoj
Ärr-sexa
Tjena hej!

Kör en R6:a som är färgglad. ;) Gillar att köra på bana. Vanliga vägar har blivit(?)/är läskiga (folk, fä, grus, traktorer, etc.) så jag kör inte så hiskeligt mycket, men hänger ibland med på tex onsdagsturen. Kör desto mer/oftare naturliga havremoppar. :)
Har levt i drygt 33 år och haft hojkortet i 12 av dessa, varav de 10 senaste har jag haft egen hoj.
Bor söder om söder. Jobbar mitt i stan.
Vi ses!

/Plonkan/Monika/

:)
 

biker

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2005
Ort
Märsta
Hoj
Yamaha R1-02
Hello

Hallå på er alla tjejer.:tuttar

Här har ni en 31-årig tjej från Märsta som gärna hakar på någon tur. Tyvärr blir det alltför sällan. Blir lätt så när man har 3 små knoddar.
Delar hoj med min man Hillbilly, en Retta -04. Är ute efter en egen hoj, men har sån himla beslutsångest vad jag ska ha.
Tog kortet -04 så jag är fortfarande en färsking, men va f-n det har ju alla varit....

Mvh Mitza
 

Drakkvinnan

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2004
Ort
Skokloster
Hoj
Kawasaki Er6 -08
Jag blir väl äldst på denna tråd antar jag. 60 år fyllda i januari och heter Suzanne, mer känd som Drakkvinnan. Medlem i Ignite Mc. Bor i veckorna i Viksjö/Järfälla och besöker gubben på helgerna uppe i Hamrångefjärden där mc:n för det mesta står. Har tidigare kört en hel del i Stockholm. Fick ju körkortet med "cornflakespaketet" 1976 och började köra hoj för 4 år sedan när yngsta dottern (D-one) började övningsköra. Tänkte att kan hon så kan jag. Har haft 4 bikes under dessa år, nu kör jag en Kawasaki Zr7s. Gubben kör en FJR 1300. Förutom oss så har båda sönerna oxå mc-kort, varav den ena är "väst"-kille och bygger sina egna hojar(choppers och trikes).
Lördag den 26 maj kommer jag att pröva bana för första gången. Kurs på Rörberg/Gävle där Yasha ska försöka lära mig lite kurvtekniksvett.

Åker gärna med er nån gång i sommar om ni vill ha med en "gammal" tant!?!?
 

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
Lördag den 26 maj kommer jag att pröva bana för första gången. Kurs på Rörberg/Gävle där Yasha ska försöka lära mig lite kurvtekniksvett.

Åker gärna med er nån gång i sommar om ni vill ha med en "gammal" tant!?!?[/QUOTE]

Då syns vi där, vi kan ha en egen liten "tanthörna".....:D

om du är de va fan är jag då??:tungan

Skrivet med ironi.......
Människor har en märklig uppfattning om hur man SKA se ut nuförtiden.......
 
Last edited:

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sollentuna, Edsviken
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Så kom och prata med mig när ni ser mig.... jag är sådär lagom blond och förvirrad. :tungan
//Heli

Yasha får visa vem du är. Ni är instruktörer tillsammans, eller?

Längtar såååå efter Lelleträffen....

Loppan

Hej stumpan! Varför är vi aldrig ute på nån hojdejt?? Får bli ändring på det. Baka massa tuber nu, jag kommer behöva en & annan nödraket till dagen efter :tummenupp


Förlåt Ullis!!

:tomten

Har du någonsin sett en spamfri tråd på Sh? ;)
Bygg klart & bjud sen några spammare på inflyttningsfika vet ja.

Tjena hej!

/Plonkan/Monika/

:)

Vi har ju druckit spriiit ihop, men inge hojkväm??

Hallå på er alla tjejer.:tuttar

Mvh Mitza

Tjena! Såg på sista onsdagskörningen att du kommer att ha en fin hoj att åka på nu. Grattis till ett kalasbyte, den är underbar :)


Åker gärna med er nån gång i sommar om ni vill ha med en "gammal" tant!?!?

De flesta har nog många olika åldrar i bekantskapskretsen på hoj, självklart görs inget undantag nu. Bara att PM,a när du är på G.


/// Ullis
 

Drakkvinnan

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2004
Ort
Skokloster
Hoj
Kawasaki Er6 -08
[QUOTE
Då syns vi där, vi kan ha en egen liten "tanthörna".....:D QUOTE]

Jag är den med en blå bike med drakar på!!! Kom fram och säg hej!
 
Nyheter
Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

Top