Tjej bakom styret?

Tja och välkommen ;)

Jag tog kortet på sensommaren förra året. Kämpa på och var envis och ge inte upp för lätt på krypkörning. Lär det bli ett med hojen. Finns inge härligare att komma bra övrens med den :) Gäller att ha känsla:)

Lycka till

Förresten vad kör du på för hoj?

Körskolan har Z750 men hemma står min kawasaki zx6r :)

Någon form av pepp: På min uppkörning förra året var vi totalt fem personer som skulle köra upp, varav två var tjejer. Alltså, 40% var av det fantastiskt trevliga kvinnliga könet. Ja, vi samtliga fem på uppkörningen klarade det.

Ge dig bara fan på att klara det så har du inget som helst att oroa dig över. Att sia om tid och antal uppkörningar är högst individuellt, men se, eftersom du börjar med lektioner redan nu så kommer du garanterat ha lappen inom en snar framtid. Själv började jag sent på året, så jag fick följaktligen lappen sent på året också. Det hela beror givetvis på hur mycket tid man har till att köra också. Det kan låta klyschigt men det är helt enkelt ofrånkomligt att det handlar om TRÄNING. Men har du någon personlig deadline satt så kan jag förutom att lycka dig önska till också konstatera att med rätt inställning så finns det ingenting som är omöjligt (folk, bespara mig ordlekar och lustigheter). Återigen, lycka till! och hoppas vi ses på vägarna snart! :tummenupp

Tack för dina ord och naturligtvis ses vi på vägarna inom snar framtid - förhoppningsvis :)

Last edited:
Jag behöver all pepp jag kan få.. livrädd men min sambo gör så gott han kan för och lugna mig ;) Åh vad UNDERBART att du klarade så snabbt, och det känns skönt att man KAN klara det på första försöket - det hoppas och vill jag med :)

Hur många körlektioner tog du?

Ja, den känslan är underbar! Men sen är det inte hela världen om man inte gör det på första. Hade den inställningen, kanske lugnade mig lite?

Jag tog 14 tror jag. Men hade som sagt inte kört hoj innan, så jag är nöjd med det!

Hej!
Jag ska med börja på mitt kort i år och känner precis som du, skräckslagen förtjusning :)

Ska du bara köra på körskola eller övningsköra privat också?

I veckan hämtar vi förhoppningsvis hojen ja köpt och tar första provturen på lörda :) Längtar!

Lycka till med körkortet !

Tog också kortet förra året och längtar som en galning efter våren! Ska bara lyckas hitta ett skinnställ som passar, sen blir det första turen! :)

Som alla andra sagt, så ge inte upp. Jag tyckte det va skit roligt att köra, men konbanorna var sjukt dryga. Jag fick inte alls det att fungera, vilket resulterade i att jag vurpa 3 ggr haha. Men efter tredje gången så fick det va tredje gången gillt, och båda banorna släppte. Men bara fortsätt peppa dig själv och ge inte upp! Till sist släpper det haha :tummenupp Sjukt bra du har egen hoj med så du kan köra annat än bara på körskolan. Sån tur hade inte jag, och att man bara körde 1-2 ggr i veckan kändes väl sådär.
Men nu har jag äntligen kortet, en hoj och abstinensen är jävlig haha :yoparty Lycka till :tummenupp

Hej!
Jag ska med börja på mitt kort i år och känner precis som du, skräckslagen förtjusning :)

Ska du bara köra på körskola eller övningsköra privat också?

I veckan hämtar vi förhoppningsvis hojen ja köpt och tar första provturen på lörda :) Längtar!

Lycka till med körkortet !

Vad skönt med en som också ska ta kortet, som är på samma nivå :) Jag ska köra både privat o körskola, just för jag tror och anser att ju mer man tränar desto lättare känns uppkörningen.

Åh, vad har du köpt för mc?

Vad skönt med en som också ska ta kortet, som är på samma nivå :) Jag ska köra både privat o körskola, just för jag tror och anser att ju mer man tränar desto lättare känns uppkörningen.

Åh, vad har du köpt för mc?

En honda hornet :)

De ska bli kul o börja nu... fan man sitter ju bara å väntar på att snön ska smälta! :banana

Att hantera hojen kan du ju öva hur mycket som helst på om du inte bor alldeles för tokigt till. Leta upp en bakgata, parkeringsplats eller liknande, mät upp konbanan och öva krypkörning. Kan du hantera hojen utan att fundera får du mer över till att tänka på övrig trafik. Den hojen du köpt är ju knepigare att krypköra med, så den ger bra övning. Har du möjlighet, öva även högfartsbanan så mycket du kan. :tummenupp

Tjej bakom styret eller kille bakom styret spelar ingen roll, alla är välkomna till detta som gör att livet blir bra mycket roligare, grabben tog 125:a förra året och är :D supernöjd och det är jag övertygad om att du också kommer att bli så lycka till med kortet så ses vi kanske på vägarna i sommar :hojsmilie

Tjej bakom styret eller kille bakom styret spelar ingen roll, alla är välkomna till detta som gör att livet blir bra mycket roligare, grabben tog 125:a förra året och är :D supernöjd och det är jag övertygad om att du också kommer att bli så lycka till med kortet så ses vi kanske på vägarna i sommar :hojsmilie

Tack så mkt :) Jag körde 125 Idag, och det gick bra - fick övat in krypkörningen och balansen, så nu vill jag att denna veckan går fort så jag får köra igen :tummenupp

Tog kortet som 27åring förra hösten. :)
Hade också ett skräcksenario i huvudet när jag kilade iväg på min första hojlektion. Hade endast kört moppe vid två tillfället massa år tidigare och ena gången gick det (bokstavligt talat) åt skogen och andra käkade jag asfalt... :D Hade knappt börjat övningsköra bil vid de tillfällerna och hade ingen som helst koll på koppling/växla/bromsa så var rädd att jag skulle ha samma problem nu men det gick galant. :) Och det är jag säker på att det kommer gå lika galant för dej. :tummenupp

du fixar lövet lätt,jag tog mitt på 1,5 månad utan ens kört moppe...
kan killar så kan tjejer,lycka till

mvh

Tjo! Det var 5 tjejer och 12 grabbar som tog kortet när jag tog det. Mer och mer tjejer tar sitt kort idag om man bara ser till en 10 års-period bakåt i tiden. tycker det är underbart!

ett STORT lycka till med kortet! :D

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...