Tjeckiens GP Brno

Det är ju ingen större hemlighet att InSport/Flamini Group genom åren har gjort mycket för att Ducati ska vara konkurrenskraftiga i WSBK. Visst reglerna gäller för alla men reglerna har också anpassats olika mycket efter olika modeller på marknaden. Så är det och det är i sig inget konstigt med det och man behöver inte vara Ducati-hatare för att se det.

Skillnaden mot 250GP-reglerna är att de var de samma i massor va år medan WSBk reglerna hela tiden har förändrats när Ducati inte varit konkurrenskraftiga.
 
Hata motorcyklar? Motorsport handlar om förarprestationer, varumärkena skiter jag i.


Sömnpillret? MotoGP är ju bättre än på åratal.

Skrev inte att du sade så. Dock så tycker jag MotoGP handlar minst lika mycket om tillverkarens prestige.

MotoGP är bättre i år men inte tillräckligt. Det skiljer sjukt mycket (relativt sett) mellan toppen, midpack och bottenskrapet. Sällan fajt till mållinjen också om man jämför med t ex WSBK-räjsen där det kämpas in i det sista med väldigt små skillnader.

IMHO.

Det är ju ingen större hemlighet att InSport/Flamini Group genom åren har gjort mycket för att Ducati ska vara konkurrenskraftiga i WSBK. Visst reglerna gäller för alla men reglerna har också anpassats olika mycket efter olika modeller på marknaden. Så är det och det är i sig inget konstigt med det och man behöver inte vara Ducati-hatare för att se det.

Skillnaden mot 250GP-reglerna är att de var de samma i massor va år medan WSBk reglerna hela tiden har förändrats när Ducati inte varit konkurrenskraftiga.

Jojo, vi får ta en öl över det någon gång. Var endast en parentes i en MotoGPtråd.

Det jag hänger upp mig på är att WSBK oftas ses som en "skitliga" då denna serie ofta erbjuder enormt bra race. Och framför allt jämnare mellan märkena.
 
Last edited:
Grejen i wsbk var väl att allt var frid o fröjd så länge duccen vann? När den började komma efter så var det väl hot om att dra sig ur om dom inte fick ha större motorer..
Visst reglerna hindrade inte jappsarna att köra större twinnar, men det fanns ju ingen annledning..
 
Grejen i wsbk var väl att allt var frid o fröjd så länge duccen vann? När den började komma efter så var det väl hot om att dra sig ur om dom inte fick ha större motorer..
Visst reglerna hindrade inte jappsarna att köra större twinnar, men det fanns ju ingen annledning..

Som jag skrev innan så vann ju Honda med sin SP1. 2000 och 2002? Rätta mig om jag har fel där.

Om de inte "kände för" att bygga fler twinnar får ju stå för dom. Dom förlorade ju en eventuell kund som mig då jag gillar sporttwinnar.
 
Japp twinnar är kul, saknar ljudet från min gamla sp1:a.. Det är nog jag som är lite stenålder, tänkte tillbaka på tiden när det var 750cc..
 
I regn funkar duccarna skapligt iaf. Skönt när vi nästa år vinner vm. Med Italiensk förare och team.



forza italia!!
 
Last edited:
Bjäbb-bjäbb. :hihi

WSBK och BSB är roligare att se på, det är tätare race, flera kan vinna (och det är lika kul varje gång Biaggi förivrar sig och tar en riktigt sen svängpunkt :rofl ). MotoGP blixtrar stundtals till, men oftast är det sömnpiller med kortegekörning till målflagg.

Det är riktigt trist att det skall vara så förbaskat svårt att få fräs på den där pastaraketen, och skall de ge sig på att svänga ihop något nytt till nästa år lär det bli tufft då med om de inte har ett underverk i rockärmen.
 
vad har hänt med hopper? jag kollar live-timing to det står NC innan hans namn.
 
kan någon lägga upp lite resultat från träning å kval. el länkar till något vettigt.

tack
mvh T. Rött
 
Back
Top