Tjeckiens GP Brno

Herregud, Bautista är halvsekunden snabbare på Sukkan är Rossi. Jaja, kul för Suzuki och kul för Hopper. Hoppas att Suzuki kan komma ikapp riktigt nu, kanske Hopper som ordinarie nästa år istf Capirex, han är ju iaf lite yngre.
 
Du Randy, du är ett skämt.

Du Giovanni, Alfa romeo duger inte som hoj.

Herregud, Bautista är halvsekunden snabbare på Sukkan är Rossi.


Ja det är dags för dom att packa ihop och lägga ner:död

1. Men det fungerade ju. Både Stoner, Capirossi och Bayliss vann race. Nu kommer inte ens Rossi på pallen.

2. De behöver inte göra som japanerna. De kan göra som de redan gjorde: rundrörsram. Se punkt 1.

Jag får som sagt inte ihop det. :confused:

Conclusion:

1.Rider failure

2.Team failure
 
Last edited:
Två orsaker, tror jag.
1. De hade svåra problem med att göra ramarna likvärdiga när det var så många delar och svetsar. De betede sig olika även om de enligt specifikation var lika.
2. Ducati behöver göra ngt annorlunda för att spöa de japanska fabrikerna. Ducati har aldrig gjort en hoj ram liknande de som japanerna kör med. De ligger 30 år efter erfarenhetsmässigt så det blir också en chansning.

Om man automatiserar svetsningen av ramarna så borde slutresultatet vara i stortsätt identiskt.

\Masonit
 
Om man automatiserar svetsningen av ramarna så borde slutresultatet vara i stortsätt identiskt.
Du tror inte att de hade gjort det om lösningen var så enkel?

Angående Suzuki så trivs de ju bra när det är lite varmare ute och det var +20 i luften på FP1. Tror de kan åka lite fortare på FP2 om vädret håller i sig.
 
Uppenbart att Ducatin är en sämre hoj än alla tre japanska hojar..

Nämen :rolleyes:


Just Suzuki är ju kul efter 1:a träningen!Lite extra kul för att högt uppsatta medlemmar ur SH egna expertpulpet helt crazy uttryckte för inte så länge sedan att Suzuki & Hopper skulle absolut lä'mna in MGP nyckeln & pyssla med allt annat än MGP racing. I deras kläder bör man sedan en tid ta sig en allvarlig funderare på hur saker & ting i livet normalt fungerar & går i cykler samt att insikten i stil med hårt arbete normalt lönar sig håller än.
 
Rossi bara dryga sekunden efter på sjunde plats :)

Ja bra under omständigheterna ! Nu känns de som att vafan 7 tiondelar till borde inte vara ngn match på en så lång bana, så är han iaf med någorlunda i matchen... (om han e 3-4 tiondelar efter snabbaste på träning/kval så är han ju helt me på race)
 
Ja bra under omständigheterna ! Nu känns de som att vafan 7 tiondelar till borde inte vara ngn match på en så lång bana, så är han iaf med någorlunda i matchen... (om han e 3-4 tiondelar efter snabbaste på träning/kval så är han ju helt me på race)
Han var bara 1/10 efter Spies så det är ju ett klart fall framåt.
 
Fredag 12 augusti
10.00, Viasat Motor/HD: Tjeckiens GP - Träning 1, MotoGP
13.10, Viasat Motor/HD: Tjeckiens GP - Träning 2, 125cc
14.00, Viasat Motor/HD: Tjeckiens GP - Träning 2, MotoGP
15.05, Viasat Motor/HD: Tjeckiens GP - Träning 2, Moto2

Lördag 13 augusti
10.00, Viasat Motor/HD: Tjeckiens GP - Träning 3, MotoGP
12.55, Viasat Sport: Tjeckiens GP - Kval, 125cc
13.45, Viasat Sport: Tjeckiens GP - Kval, MotoGP
15.10, TV10/Viasat Motor/HD: Tjeckiens GP, Moto2
16.20, Viasat Motor/HD: Tjeckiens GP - Race 1, Red Bull Rookies Cup

Söndag 14 augusti
09.35, Viasat Motor/HD: Tjeckiens GP - Uppvärmning, MotoGP
10.45, Viasat Motor/HD: Tjeckiens GP - Race, 125cc
12.00, TV10/Viasat Motor/HD: Tjeckiens GP - Race, Moto2
13.30, Viasat Motor/HD: Tjeckiens GP - Race, MotoGP
15.20, Viasat Motor/HD: Tjeckiens GP - Race 2, Red Bull Rookies Cup
 
Har inget med Brno att göra men det är en sak som jag undrat över:
Varför kör inte 125 och Moto2 på Laguna Seca?

Har ammrisarna många klasser förutom Moto GP som dom kör samma helg så dom inte får plats eller finns det något annan anledning?
 
Dels väldigt dåligt med depåplats men även kostnader som de mindre teamen i GP inte har råd med samt som du säger - jänkarna vill ha med sina egna serier.
 
Dels väldigt dåligt med depåplats men även kostnader som de mindre teamen i GP inte har råd med samt som du säger - jänkarna vill ha med sina egna serier.

"Dricka moonshine i V8-pickup" och "väsnas mest med raka rör" eller? :)
 
Berodde det inte på miljöregler kring racing med 2takt med har jag för mig? Därför inte 125/250 var med förr men Moto2 borde ju av den anledningen få vara med nu.
 
Miljölagstiftningen spelade väl in till viss del men jag tror de kör tvåtaktsrace i Kalifornien.
 
Hört talas om en klass som heter WSBK?
Där ville inte Ducati vara med och leka längre om de inte fick ha en större motor.

4:a, trippel och twin har olika kubiksgränser, det är inte Ducati som har en egen. Jappsarna har även de byggt V2:or för superbike och Honda har haft (SP1) och vunnit på en. Varför de lade ner den får de svara på. Suzuki var väl inte med och tävlade med TL1000 för alla pengar gick åt att laga skiten på garantin?

I supersport har trippel 675 (Daytona) och tvin har väl 750 (även om det inte finns någon längre).

Att Ducati skulle "äga" WSBK ser jag som sådär... Inhyrda gråterskor och allt. Knappast att 200 kubik extra på twinnen ger ett effektövertag mot radfyrorna. Då kan man lika gärna spekulera om att Dorna sitter i knäet på Honda och Bridgestone om man vill ha konspirationsteorier.
 
Honda har länge haft mest att säga till om i MotoGP och var de som drev igenom 800 cc.

WSBK kallades förr i tiden lite elakt för Ducati-cup :)

Ja, och 250GP kallades Aprilia-Cup. Dock var ingen förbjuden att tillverka konkurenskraftiga 250cc tvåtaktare.

Reglerna gäller för alla deltagare. Tills det ska bli enhetsmotorer och bara en tillverkare får leverera.

WSBK har ju det senaste visat att Ducati, Yamaha och Aprilia kan leverera. Trots att de skiljer sig i både kubik och motorkonfiguration.
 
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top