Tjeckien, vad göra?

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Drar ner med några polare till Tjeckien (Prag) på lördag.
Någon som har varit i Prag och har några tips på bra uteställen eller något annat trevligt?

kaZmur skrev:
Det är ju redan givet :)

Är inte staropramer tjeckiskt?

Jo, och Starobrno, Baron Trenck,Breznak och Budvar måste du också prova, men kungen av tjeckisk öl och all ljus öl överhuvudtaget är Pilsner Urquell, den är jävligt nära fulländad.

UrbanTiger skrev:
I Prag är det Staropramen som gäller. När jag var i Prag för några år sedan regnade det hela tiden så man leta mest pilsnerställen. Priserna på ölen varierade en del. Hitta ett ställe som låg på en bakgata mitt emot det som kallades Museium. Där var det nästan gratis :fyllisar
Gratis låter gott :)
Får väl ta någon fyllesightseeing och se vad jag hittar. :D

Chris Ash skrev:
Jo, och Starobrno, Baron Trenck,Breznak och Budvar måste du också prova, men kungen av tjeckisk öl och all ljus öl överhuvudtaget är Pilsner Urquell, den är jävligt nära fulländad.

Och Pilsner urquells bryggeri måste du besöka. Där får man nämligen smaka på det opastöriserade ölet!! Sen kan du berätta för mig hur mycket godare det var jämfört med fatölet!

"live-sex-on-stage".... (eller inte...)

2000 kunde man gå på restaurang med kypare i frack mitt i stan, och äta flera rätter, med, vin, drinkar, snapps och bara gå därifrån 200kr fattigare... men det är nog anorlunda nu... :(

Var där 02, 150spänn gjorde jag av med första dagen. Bärs, lunch och middag shoppades då.
att bara gå runt på stan och stanna vid ett fik ibland och ta en bärs är klockrent. Öl är kultur där!
Ska du festa finns europas största disko(har jag för mig), 7våningar och helt vansinnigt stort, samt fullsmockat när jag var där. Håll i kompisarna, tappar ni bort varandra hittar ni inte varann igen.
Sexmuseet är coolt också! :tummenupp

kaZmur skrev:
Drar ner med några polare till Tjeckien (Prag) på lördag.
Någon som har varit i Prag och har några tips på bra uteställen eller något annat trevligt?

Var nere för tre veckor sedan och kan upplysa/tipsa om följande:

1. Budvar är den godaste ölen.
2. Priset för öl varierar mellan 7-ca 15 kr och du får en hyfsad middag från 45 kr och uppåt.
3. Testa även Becherovka (kryddat brännvin).
4. Prova gärna den lokalt bryggda ölen på U Fleků (Kremencovagatan).
5. Vill du dricka/äta billigt så gå två kvarter ut från de värsta turiststråken, priset sjunker med 5% per husnummer.
6. Om ni inte bara ska festa så besök Pragborgen och området norr om detta (Loreta).

Vill man uppleva de mer lokala haken så kan jag rekommendera att ta tunnelbanan ut till någon av förorterna, det gjorde jag. Ölen kostade 4-5 kr,maten kostade några tior och trubaduren med dragspelet var underhållande. Där behövde man inte hojta efter en ny öl, när glaset var tomt så kom det in en ny öl, ville man inte ha fler så lämnade man lite öl i botten av glaset, då viste servitörn att man inte ville ha mer.

Ps. Om jag inte minns fel så hette förorten "Skalka", lokala fyllon vid torget, kids som åkte skateboard, ja en riktigt kulturbygd... :)

Se bara upp med taxiåkandet, såvitt jag vet det enda som kan bli dyrt i den stan. Öl kan man beställa hur som helst, allt smakar smaskens :tummenupp
Och som sagt, erotikmuseet var sjukt :skrämd kul.

-PLM- skrev:
Var där 02, 150spänn gjorde jag av med första dagen. Bärs, lunch och middag shoppades då.
att bara gå runt på stan och stanna vid ett fik ibland och ta en bärs är klockrent. Öl är kultur där!
Ska du festa finns europas största disko(har jag för mig), 7våningar och helt vansinnigt stort, samt fullsmockat när jag var där. Håll i kompisarna, tappar ni bort varandra hittar ni inte varann igen.
Sexmuseet är coolt också! :tummenupp

Tjeckisk öl är grymt gott helt klart. :yoparty

Diskot du nämner heter Lavka[Lafka] och var ashäftigt. Många ville sälja "haschis" till en men det var bara att dricka mer om man ville nå andra höjder :fyllisar

Tjejerna är riktigt riktigt skitfula i hela landet och killarna är efterblivna mongon, oxå i hela landet :D
Måste vara ölen kanske haha.
Skoleleverna gick till närmaste baren under lunchen :kocko :fyllisar

UrbanTiger skrev:
Snutarna är hårda.... fick betala 200 krona i böter för att jag åkte med hojen mella två gråsuggor på en parkering. Betala och se glad ut, skönt för jag hade glömt regbeviset hemma i Sverige och hade inga reservglödlampor med mig....

Första dagen jag kom dit gick det om kring en störig uteliggare på tågstationen och 2 poliser kom snabbt dit och föste bort honom. Sen blev han vild och ville därifrån med rädsla i blicken.....
Undrar varför tänkte jag o såg vart de fösde bort honom.
Bakom hörna prylade de honom något så gud in i helvete :D (det var synd om honom)

Jag var full(:rolleyes:) en kväll och stötte till en skylt som var fastkedjad så den trillade och sen tänkte jag inte mer på det - då kommer det 2 snutar fram till mig och pekar på skylten och på mig och jag blir spiknykter på en gång och sätter upp den diReckt.

Skulle in på en vad jag trodde var en restaurang med tjejen och kommer in i en mörk hall. Det fanns en meny att kolla igenom och vi öppnade de - då var det live sew-show som man skulle beställa vad folket i buren skulle göra :rofl :rofl :rofl
(jag fick inte va kvar) :lol

Mavve skrev:
Tjeckisk öl är grymt gott helt klart. :yoparty

Tjejerna är riktigt riktigt skitfula i hela landet och killarna är efterblivna mongon, oxå i hela landet :D
Måste vara ölen kanske haha.

VA????
Jösses, jag måste snubblat på landets elit i så fall..
Visst, alla såg ju inte ut som om man ville äta upp dem, men en del var ju så tjusiga att man fick migrän, tamigfan.... :3freak
Antar att det är samma sak i många öststatsländer, de som är tjusiga är verkligen det, sen finns det kanske en medelsnygghet som inte riktigt når svedalas höjder...
Mitt minne från Czech är hursomhelst GP.
Fy fan va värt! :banana

Sånna öststatstjejer som tränar gymnastik på internationell nivå och heter Svetlana är kanske snygga(viga).... fast retsen är Tjernobylskadade :(

De flesta brudarna var ju tvärsnygga ju! Innan jag åkte dit föreställde jag mig dom med basröst, mustasch och glipa mellan tänderna, men de flesta var riktigt grymma! Iallafall på stan.
Mycket kontroller på kommunala färdmedlen, jag och mitt kompisgäng åkte fast i kontroll på en linbana, kom undan efter en muta på 150spänn för alla. jävlar vad glad kontrollanten vart då, han blev nästan som en tjänare.
På väg hem från krogen på kvällarna är det kul att retas med alla prostituerade som står här och var :hihi

Tjenare!
Sitter just nu vid en internetportal pa hotellet.
Har ar sa javla gott, fint vader, billig ol, billig mat. Ja man mar som en kung.
Ska nog besoka pilzen imorgon.
Dansstallet pa 7 vaningar var ju lite biffigt :o
Hittade en bar/restaurang i narheten dar man sitter i fatoljer och tittar pa strippor och dricker paraplydrinkar for 15kr och ater laxkotletter for 25kr.

Fororterna ser ut som sjalva fan men inne i centrala prag ar det ju riktigt vackert, speciellt by night.

Bodde pa ett 5 stjarnigt hotel igar med tvavaningsrum for under 400kr per person :)

Nej,nu ska jag ga och battra pa fyllan, vi hors senare. :tummenupp

Festa: Lafka (stavning?) eller Music-Club. Ligger brevid varandra. Skitbra ställen, framförallt MUSIC CLUB.

Strippklubb: "Goldfinger". Shish... :)

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...