Tjafs på macken, polisanmäld!

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Hoj
honda cbr600rr 2008
Fint står o ska tanka o väntar på min tur. Ber gubben framför köra fram till bensin pumpen framför då han endå bara ska tanka bensin o jag diesel som bara finns på pumpen han står på. Ber han snällt kan du va snäll o köra fram till nästa pump så jag me kan tanka?inget svar ok han kanske inte hörde? Fråga igen ööö inget svar. Ok men nu vet jag att han hörde. Drar upp rutan o skiter i det o väntar snällt i min bil. Gubben tankar klart kommer fram till min ruta börjar gapa??? Jag drar ner rutan o frågar va problemet va?? Hörde inte ex allt han sa verkade inte riktigt 100 gubben.Men i alla fall så försöker han ta sig in i min bil Så jag puttar undan honom med handen. Gubben ramlar bakåt o slår självklart huvudet i asfalten. Klarade sig bra som tur men nu åker jag på en misshandel anmällan... Ööö ok fint!!!

då e ju frågan kan jag åka på det här som aldrig ens lämnar bilen under händelsen? enligt polisen kunde han göra en anmällan.

Anmäl tillbaka med något typ "försök till intrång av annans egendom" eller liknande. Tips kan ju vara att skynda dig tillbaka till macken och be att få ett klipp från övervakningskameran.

Alla har rätt att få sin sak prövad men om det blir något av det är en helt annan sak.

jag har redan bett ägaren på statoil macken att lämna videon till polisen.. han skulle maila den till dom... frågan e bara det kan ju se lite dumt ut endå.. han går fram till min bil o sen ramlar han bakåt o slår huvet i asfalten.. kan ju se lite dumt ut det me.. det jag hoppas e att det verkligen syns att han e på väg in me händerna i min bil typ.. min tanke va ju inte att det skulle bli så allvarlig situation. men tanke var att putta bort honom från bilen.. sen efter allt detta på allt så kommer det en kille som suttit i en bil 10 meter längre bort som bara sett ryggen på killen som kom fram till min bil. flyger fram o ska dra ut mig ur bilen helt hysterisk o säger att jag misshandlat killen o att han ska göra en polis anmälan. så vittne finns det med men som tekniskt sett bara sett ryggen på killen som jag putta bort från min bil.

nee han fick ett märke i bakhuvudet av fallet..... polisen va på plats o kolla skador o körde han till sjukan

Hävda nödvärn, gubbjäveln var ju på väg in i din bil via rutan. Hur ska du veta om han har kniv eller något annat skit på sig liksom?:va Min första reaktion hade också varit att putta ut honom, inte för att jag på allvar oroar mig för att han ska vara beväpnad utan för att han helt enkelt inte har i min bil att göra.

Finns det ett vittne som kan styrka "gubbens" historia så är du nog kokt i bajs.

Filmer från övervakningskameror brukar tyvärr vara så urusla att dom inte går att använda som bevis.

Var glad att du inte är libanes i Landskrona, då hade du dömts till fängelse och pöbeln här hade förordat dödsstraff. :tungan

Finns det på film så borde det vara lugnt. Om det nu har gått till exakt som du skriver...

Man har ju rätt att freda sig ifall man känner sig trängd, dvs. nödvärn. Men det hela skall stå i proportion mot det eventuella hot du upplevde.
Jag skulle råda att köra sanningen i sammanhanget då den håller längst.
Han var upprörd och klart påträngande. Sedan stoppade han in sitt huvud i din bil och fortsatte att högljudt argumentera då fredade du dig och knuffade ut hans huvud ur din bil. varpå han olyckligt föll ned på asfalten.
Du var trängd och kunde inte ta dig ur situationen på något annat sätt. Du kunde inte köra fram eller bak med bilen, samt kunde inte fly ut genom dörren.

Blir väl som vanligt i polisutredningar,
"Brott kan inte styrkas".
Så i detta fallet bör det ju vara till din fördel.
Men gör en motanmälan.

Krävs det inte rätt mycket våld för att få en gubbe som lutar sig kraftigt framåt att falla rakt bakåt så pass illa att han inte kan lindra fallet utan slår bakhuvudet i asfalten? :va

Krävs det inte rätt mycket våld för att få en gubbe som lutar sig kraftigt framåt att falla rakt bakåt så pass illa att han inte kan lindra fallet utan slår bakhuvudet i asfalten? :va

Inte om han halkar, och på en bensinstation är chansen god, å andra sidan tror jag att man bör vara rätt stark för att kunna knuffa undan någon när man är sittandes i bilen och med sidan mot honom och han lutar sig mot bilen och sträcker sig in i bilen. Tyngdpunkten är mot bilen och inte från bilen.

Last edited:
jag hadde ingen stans att ta vägen stog en bil i kö bakom samt hans egena bil framför. ja han luta sig mot bilen o jag jag putta honom bort från min bil.. han snubblade bakåt o ramla o slog i huvudet.. detta finns på video. själv e jag 1,60 lång men i det här fallet e det inte styrkan som gör att han ramlar utan att han snubbla. klart jag tog i när jag putta han bakot vill ju att det ska få nån slags efekt men min tanke va ju inte att det skulle gå så illa! sen att detta skulle vara kört för mig som nån skrev kan jag inte förstå för jag lämnar ju inte min bil överhuvud taget under hela händelsen o det finns ju me på videon det med.. det e ju han som kommer fram till mig o börjar hetsa upp sig helt i onödan när jag valt att dra upp rutan o skita i det för jag såg att det där e en riktig sur k_k.

till wen annan fråga mitt mc kort e färskt fortfarande kan detta resultera i indraget körkort?

till en annan fråga mitt mc kort e färskt fortfarande kan detta resultera i indraget körkort?

Oavsett om du skulle bli åtalad för misshandel/vållande av kroppsskada/oaktsamhet, så blir du inte av med körkortet eftersom det inte är ett trafikmål.
Ta kontakt med en advokat/jurist om du vill veta hur man går tillväga.
Eftersom det är ett brottsmål tycker jag du ska prata med någon som vet hur det funkar.
Om du har möjlighet, skaffa vittnen som kan ha sett händelsen.

Oavsett om du skulle bli åtalad för misshandel/vållande av kroppsskada/oaktsamhet, så blir du inte av med körkortet eftersom det inte är ett trafikmål.
Eftersom det är ett brottsmål tycker jag du ska prata med någon som vet hur det funkar.

satt i mobilen med en vän som hörde hela händelsen.. har jort screen shots på samtals tiden o längden på samtalen.. hoppas det e godtagbart

satt i mobilen med en vän som hörde hela händelsen.. har jort screen shots på samtals tiden o längden på samtalen.. hoppas det e godtagbart

Jag hoppas att du anmälde gubben också då han agerade hotfullt och skulle skära halsen av dig eller vad han nu sa till dig när han försökte slita ut dig genom fönstret?

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park