Tjacka jycke.

Anledningen till att jag föreslog det är inte för att jag gillar katter bättre än hundar, vilket jag gör. Utan anledningen är att jag inte anser att man ska ha hund hemma själv 8-9 timmar om dagen medan jag tycker att det fungerar att ha katter hemma så länge om du har fler än en katt.
Men det är bara min åsikt och jag menade inte "att välja läger" när det gäller katt vs hund.
Jag håller däremot med dig om att det hade varit dravel om min ståndpunkt hade varit en annan, något du kanske antog :tummenupp

Jo, jag är ingen radikal motståndare till katter heller. Mina föräldrar har 3 stycken som jag har växt upp med. Och jag gillar katter. Men eftersom trådskaparen nu vill köpa en hund så tror jag faktiskt inte att han är så intresserad av hur bra det fungerar med katter. Jag menar, det är ju inte alls samma sak. Det är som om jag frågar efter tips om en bra sporthoj och du rekommenderar mig att köpa en bil istället.:)

Så för att skaffa hund ska man antingen vara sambo med någon som jobbar ett annat skift, deltidsanställd eller ihop med en deltidsanställd? ;D
Verkar jobbigt detdär.. -.-'

För min del blir det lastbilskort, kissekatt och kaanske motorcykel istället. Känns roligare än att behöva dalta med ett djur hela dagarna.^^

Jo, jag är ingen radikal motståndare till katter heller. Mina föräldrar har 3 stycken som jag har växt upp med. Och jag gillar katter. Men eftersom trådskaparen nu vill köpa en hund så tror jag faktiskt inte att han är så intresserad av hur bra det fungerar med katter. Jag menar, det är ju inte alls samma sak. Det är som om jag frågar efter tips om en bra sporthoj och du rekommenderar mig att köpa en bil istället.:)

Om du sa att du bodde på nordpolen och skulle skaffa hoj så skulle jag rekommendera dig att köpa en bil istället. Trådstartaren kan ju faktiskt vara intresserad av att veta hur det INTE fungerar med hund, som att ha den själv tex i så många timmar som är tänkt.
Återigen, en hund är inte lämplig i hans fall, så jag rekommenderar fortfarande en katt. Eller två rättare sagt...

Så för att skaffa hund ska man antingen vara sambo med någon som jobbar ett annat skift, deltidsanställd eller ihop med en deltidsanställd? ;D
Verkar jobbigt detdär.. -.-'

För min del blir det lastbilskort, kissekatt och kaanske motorcykel istället. Känns roligare än att behöva dalta med ett djur hela dagarna.^^

Det låter vettigt... Och kattkräket kan du ju ta med dig i lastbilen, bara lära katten det från den är liten :) Iofs,, en hund kan du ju också ha med i lastbilen.

Hoppas du fått sova gott nu då Nursey... själv så väckte jag nyligen Ivanhoe... han är en riktig trötter.

Min "lilla" gosegris igen med sina kompisar, alla tre har samma pappa men olika mammor :)

Bifogat

• asdfasdf.jpg
    asdfasdf.jpg
    218.2 KB · Visningar: 41
Om du sa att du bodde på nordpolen och skulle skaffa hoj så skulle jag rekommendera dig att köpa en bil istället. Trådstartaren kan ju faktiskt vara intresserad av att veta hur det INTE fungerar med hund, som att ha den själv tex i så många timmar som är tänkt.
Återigen, en hund är inte lämplig i hans fall, så jag rekommenderar fortfarande en katt. Eller två rättare sagt...

Hade du då rekommenderat mig att köpa en bil så hade du inte varit till så mycket hjälp. Likaså tycker nog inte trådskaparen att dom som rekommenderar honom att köpa katt istället tillför så mycket. En katt är inte samma sak som en hund och jag förstår då inte vitsen av att rekommendera en katt istället, då kan man lika gärna rekommendera alla andra självgående djur... Hur som, vi kan väl släppa det då varken du eller jag tillför så mycket nu=)

Min "lilla" gosegris igen med sina kompisar, alla tre har samma pappa men olika mammor :)

Får man fråga vad du gav för din ridgeback? Föräldrarna var väldigt fina dom med.

Last edited:
1. Blandraser betalar man inte för, de tar man hand om när olyckan redan skett.

2. En brukshund med nerver som Border, bruksCollie och Schäfer på brukslinjer ska arbeta. Att gå på en halvtimmespromenad är inte att arbeta. har man inte intresse av att aktivera hunden bör man titta på andra raser.
2.1 (Nej, jag är inte intresserad av att höra om allas svärföräldrar som minsann haft bruksraser som fått gå på gården hemma och minsanna mått sååååå bra utan att träna aktivt.)

3. Alla jobbar, att lämna en hund ensam 10 timmar om dagen är eLaCkt.
3.2 Svaret heter hunddagis för de allra flesta som lever såna liv.

4.

Katter är otäcka, rivs och bits utan att va arga och det är helt jefla obegripligt att alla kattägare tycker att "de är ju så söta, han vill ju bara vässa klorna". Skulle en rottis "vässa tänderna" en endaste gång skulle den avlivas.

4.2 Sa jag att katter är obehagliga?

Last edited:
Köp en gigantstor boa-eller pytonorm då har du ju världens kramigaste djur som du dessutom kan mata med katter och hundar :gnissla

Får man fråga vad du gav för din ridgeback? Föräldrarna var väldigt fina dom med.

Kostade 12500:-
Tror de flesta från seriösa uppfödare ligger mellan 10-13.000:- i sverige. Jag kollade lite i Norge också innan jag köpte och där låg de på 14.000:-

Köp en Belgisk Vallhund. Samma stuk som schäfer fast lite mindre och inte lika sönderavlad.
Annars e Bostonterriers ganska coola.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...