Tjäna snabba pengar lagligt??

McB skrev:
När ämnet ekonomi ändå är uppe så kan jag passa på att fråga: vet ni något bra program för att hålla reda på både privat- och företagsekonomi? Inkomster/utgifter och liknande. Tips är välkomna.
Excel fungerar, men är inte perfekt

Ett sanningens ord"Det är inte dom stora inkomsterna man blir rik på,utan dom små utgifterna" tål att tänkas på eller?

Det är inte den som har lite som är fattig utan den som aldrig kan få nog. Är ju en annan sån där äckliug klyscha som man absolut inte vill höra när man är pank.

sälj din själ till satan, det har jag gjort!! :hoppa

,,,,ett seriöst förslag är ju att gå till sjukhuset o erbjuda dig själv som försökskanin!
Vet folk som gjort det, min bror t.ex, och hans kompis! Betlar ganska bra för
en del prylar! Kompisen fick prova medecin,, ligga i säng i 5dagar, sedan fick han
11k för det! Hälften får ju sockerpiller, andra får dem riktiga pillerna! Han fick dem
snälla sockerpillerna,,,, hört skräcksenaruim om dem oxå ;O)
Men gå o se vad som finns o välja,, finns ofta en del o välja på! Lycka till! :tomten

Ring posten, det finns julkort att sortera och reklam att packa.

Med tanke på hur många som annonserar ut försäljning av använda trosor, strumpor, dildos och allt möjligt på diverse kontaktsajter på nätet borde det finnas en rätt hygglig marknad för sånt...
Borde vara tämligen lättförtjänta pengar tycker jag. Men vad vet jag?

dumbo skrev:
Med tanke på hur många som annonserar ut försäljning av använda trosor, strumpor, dildos och allt möjligt på diverse kontaktsajter på nätet borde det finnas en rätt hygglig marknad för sånt...
Borde vara tämligen lättförtjänta pengar tycker jag. Men vad vet jag?

Då slipper du tvätta kläderna... :3freak

det bästa sättet e ju att hålla i pengarna. Lev med tillgångar som du har råd med. Själv har jag ett beroende av att köpa dvd filmer, men jag håller mig samtidigt på en nivå som jag själv känner att jag har råd med. Och det funkar. Annars e det bara att lägga upp en ekonomisk "plan" på det du ska köpa och sen utgå från den.

Det är svårt att hålla i pengar, jag har 6k kvar till februari, och det ska räcka till räkningar osv. Men som tur väl är har man en förstånde pappa.

Någon styrelseplats hos Skandia kanske är ledig?
Om du tar en plats för 100 mille måste vara rena fyndet
jämfört med dom som satt där innan!!

stony skrev:
Fixa en sparbössa och börja sammla in pengar till någon hjälp av någont slag
(du är ju faktiskt i kris om man inte har råd med grejer)
sen är det bara att ställa sig på stan å skaka.. 500 spänn per dag är nog inte helt omöjligt :tummenupp
Haha, det känner jag en kille som gjorde. När han behövde fixa nåt på bågen tog han KFML(r)-bössan han hade och bytte etikett till något, för normala människor, mer lovvärt. Han fick in skitmycket stålar på det.

Bingo skrev:
Haha, det känner jag en kille som gjorde. När han behövde fixa nåt på bågen tog han KFML(r)-bössan han hade och bytte etikett till något, för normala människor, mer lovvärt. Han fick in skitmycket stålar på det.

Hahaha. En sann kapitalist med andra ord.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph