Tjäna pengar på sitt MC-intresse?

Att detta inte prioriteras förstår man när man ser tusentals nya crossar säljas årligen av privatpersoner:fakta

Det var ju poppis för några år sedan att köpa nya crosshojar momsfritt för export genom att ange sitt VAT nr hos holländska handlare och sedan sälja de "billigt" i Sverige som privatperson och glömma att betala momsen. Det gjordes ju med vetskapen att intrastat momskontroller är besvärliga och inte särskilt prioriterade för småbelopp....

Och mycket riktigt var det ju inte förrän en handlare som dessutom var småkriminell sedan tidigare gjorde detta på industriell skala som SKV fick upp ögonen för det.
 
Bakom ratten på en sportscykel????.

Undrar om du har koll på va en cykel är äns...
 
Last edited:
Bakom flötet möjligen. Ordalydelsen i översättningen säger mig att det är en bot eller en nysvensk i Husby som försöker ragga kunder. Tråden lär tas bort rätt snart ivsfh...
 
Jag tog in en del hojar på "spek" för en 10-15 år sedan, framförallt via UK. Pundet stod bra mot kronan och jag upptäckte att vissa 90-tals klassiker, tex gsxr 750/1100, Fireblade mfl gick för skitpengar på Ebay och Motoscout24. Dessutom fanns det många fina ex i originalskick med låga mil. Det blev inga jättepengar men finansierade iaf mitt rätt intensiva banåka under ett antal år.

Precis som Boris säger så sitter inte Skatteverket och regelmässigt samkör bilregistret för Svenne Banan i allmänhet. Det måste vara andra saker som drar till sig myndighetens intresse. Har du ingen eller väldigt låg inkomst så ska du förmodligen inte hålla på med bilaffärer öht.

Är du normalinkomsttagare så styr nog mer antal och värde och förtjänst. 10 bilar om året värda +100k styck är nog att be om trubbel. Men att handla 10 bilar per år med ärligt intjänade pengar och göra 40-50k i vinst totalt har jag svårt att se att Skatteverket är intresserade av.
 
Jag har annan bakgrund. Inte hojar eller bilar. Men en sak kan jag säga och det är att man inte vill ha SKV på sig... Det tog mig säkert tio år att bli kvitt dem, Min förtjänst då jag tyckte jag var smart.... Men vill inte gå den resan igen.
Vad det kostade mig privat att hamna ur deras ev register för tölpar vet jag inte riktigt. Men några hundratusentals kronor över ett gäng år är nog inte fel. Allt för att få en "respektabel" redovisningsfirma skriva alla deklarationer på deras papper...

Bara som ett brev från vardagen. Det är inte kul att få SKV efter sig. De kan gå retroaktivt efter eget huvud och deras preliminära beslut är bara att betala inom någon månad typ...... Visst du kan överklaga och få rätt men du måste likskam betala deras förstabeslut och därefter återkräva pengarna.

Allt ar tid och en massa huvudvärk.....
 
Starta en hobby firma, reparera och serva Motorcyklar.
Man kan göra enkla saker som att byta Drivpaket renovera Framgafflar mm.
Kunderna finns här på Sporthoj.
En del här vet ju inte ens hur man pumpar Däck.
 
Starta en hobby firma, reparera och serva Motorcyklar.
Man kan göra enkla saker som att byta Drivpaket renovera Framgafflar mm.
Kunderna finns här på Sporthoj.
En del här vet ju inte ens hur man pumpar Däck.
Exakt detta har jag redan gjort. Kan säga att kunderna har inte precis regnat in.
 
Sälja in idén att hojar är som hundar och att dessa måste rastas med jämna mellanrum.
Typ kör man inte med en hoj 1 gång i veckan så finns stor risk att saker går sönder.
Hipsters och storstadsbor har ju ofta ont om tid för hojkörning.
Din affärsidé blir sen att du åker hem till folk, tar och deras hoj på en kort tur och sen tar betalt av dem för det.
Borde gå med lite välplacerad marknadsföring och planterande av vetenskapliga artiklar om hur skadligt hojar mår av att stå stilla.
 
Sälja in idén att hojar är som hundar och att dessa måste rastas med jämna mellanrum.
Typ kör man inte med en hoj 1 gång i veckan så finns stor risk att saker går sönder.
Hipsters och storstadsbor har ju ofta ont om tid för hojkörning.
Din affärsidé blir sen att du åker hem till folk, tar och deras hoj på en kort tur och sen tar betalt av dem för det.
Borde gå med lite välplacerad marknadsföring och planterande av vetenskapliga artiklar om hur skadligt hojar mår av att stå stilla.
Selfieuppdateringar i form av posering på hoj på lämpliga ställen.

Fartfyllda bilder på bulten/skogsväg kostar givetvis extra.

Fullständig TET-rapport eller tur till Alperna/Norge/Ringen med bilder på motorcykeln från olika platser: 2000kr/dag plus omkostnader. Allt upplagt i sociala medier. Ägaren av hojen kan sitta och dricka veganlatte hemma och ge sken av att han är en riktig bajjker.


Lätt en affärsidé!
 
Selfieuppdateringar i form av posering på hoj på lämpliga ställen.

Fartfyllda bilder på bulten/skogsväg kostar givetvis extra.

Fullständig TET-rapport eller tur till Alperna/Norge/Ringen med bilder på motorcykeln från olika platser: 2000kr/dag plus omkostnader. Allt upplagt i sociala medier. Ägaren av hojen kan sitta och dricka veganlatte hemma och ge sken av att han är en riktig bajjker.


Lätt en affärsidé!
Givetvis utföres detta i samma mc kläder som ägaren har och alla bilderna är lite lätt generiska där man inte ser ansiktet på den som är ute med hojen.
Klockrent ju (y)
hipbike.jpg
 
För snabba och riviga starter ska det vara dikväveoxid. Mixa fem viktdelar med 1-1/2 viktdel etylalkohol och det är mer än motorn som sprattlar ystert.
Tyckte du att du var lustig nu? :)
 
Rör nu inte till det!
Det kommer en massa frågor.
 
Jag kan även se att man som ghost content creator skulle kunna ta betalt för att ta ut andras flickvänner på mc-turer och sen låta dem fota hojen och dig i hjälm.
Marknaden är stor och du vore ganska ensam i branschen så här i början. ?
 
Jag kan även se att man som ghost content creator skulle kunna ta betalt för att ta ut andras flickvänner på mc-turer och sen låta dem fota hojen och dig i hjälm.
Marknaden är stor och du vore ganska ensam i branschen så här i början. ?
Då går det även att sälja på dem stora tilläggspaketet där det ingår parterapi och vid behov även familjejuridisk rådgivning.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top