TisdagsTur™ (TT) 26/7

Synd att det blev en sådan strulig körning idag
o Idioter som slänger ut cyklar i körfältet framför RL :brinnerupp
o Hojåkare som kör om utan framvinkning
o Hojåkare som kör om folk som wheelar :död
o 70+ på nästan samtliga 50 avsnitt
o Ingen som håller 30 på 30-avsnitten (klart kringboende blir lacka)
o En j-fla massa bilar på god-sträckorna som stoppade upp
o Oxå en RL som tappar bort hela sin grupp efter omkörning av en tankbil i uppförsbacke ;)

Jag känner mig rätt missnöjd idag :(

Ja vad skall man säga.
Inte bra.
Total ajabaja.
My bad.
Den lilla skylten under 30 skylten säger vilka tider 30 råder och vi höll hastigheterna kan jag meddela.
Ja det där får vi hitta en lösning på.
o Oxå en RL som tappar bort hela sin grupp efter omkörning av en tankbil i uppförsbacke ;)
Får man inte köra om tankbilar i uppförsbacke:näsblod, och vad då tappade bort? kom jag inte på min vita springare för att samla ihop skocken.

Sofia hoppas din hoj fixar sig :tummenupp Jag tror det är en tändspole eller något tändstift som är dåligt :P Vad jag kunde höra :)

Ja jag tror det också. Ska prova byta tändstift till helgen så får vi se...

Vad hände med den?
Det missade jag.

Hur kunde du missade när jag o Krille fick byta hojar? :va
Efter käket på skåneporten började hojen strula.... lät plötsligt som en jävla ducce:tungan och gick ojämt...

Det var andra som blev omkörda hux flux också. Passering vid stopp tycker jag själv är helt ok för då står man ju still eller har inte kommit iväg ännu.
Känns lite oroligt att köra i en sådan grupp tyvärr. Normalt vet man att man kan nyttja hela vägen om det behövs. Idag kändes inte så för mig och förmodligen inte för ett par andra heller.

ag blev omkörd massa på vägen hem (då när hojen strula och jag fick ligga lågt på gasen) utan någon förvarning, blev faktiskt inte tokglad över det då jag inte var beredd på någon av dem....

Tråkigt, själv blinkade jag 2-3 gånger med helljuset och använde blinkers. Måste vart nå annan du mena 8<
Fäll nu in naglarna som en igelkott och hoppas du fick en bra bild om den här så kallade tt.
Ja jag tror det också. Ska prova byta tändstift till helgen så får vi se...

Hur kunde du missade när jag o Krille fick byta hojar? :va
Efter käket på skåneporten började hojen strula.... lät plötsligt som en jävla ducce:tungan och gick ojämt...

ag blev omkörd massa på vägen hem (då när hojen strula och jag fick ligga lågt på gasen) utan någon förvarning, blev faktiskt inte tokglad över det då jag inte var beredd på någon av dem....

Jahopp då får väl jag med skriva av mig lite också.
TT´n igår flöt väl kanske inte riktigt som det skulle men det kan ju bli så ibland.
Kan ju ej gå perfekt varje gång.
Vet ej hur det flöt i Vbk´s grupp men vi hade konstigheter i snabb med.
Inga klagomål från mig till våra RL iaf. Tycker det är kanon att det finns folk som gång på gång ställer upp att leda trupperna genom skånes landskap.
Tycker bara att vi måste börja sköta vissa saker bättre...

50 vägar/sammhällen: Vi måste börja ta det lungt igenom byar och hålla hastigheterna där, kan förstå att dom boende blir sura när vi bombar igenom där deras barn leker och utfarter finns överallt, gasa saataaannn kan vi ju göra när vi passerat.
Börjar vi sköta hastigheterna så lär ju folk inte störa sig på samma sätt och kanske tillomed tycker det ser fräckt ut när vår karavan kommer glidandes ;)

Wheelies: Bekommer inte mig om folk wheelar men gör då det när ni halkat efter vid ett stopp pg av passerande bil eller liknande, därimot tycker jag inte att det är ok at släppa på gasen och sedan sinka de bakomvarande bara för att skapa en lucka så man kan wheela lite då det stör ryttmen.
Wheela med folk nära frammförsig :ajjabajja farligt för andra inte bara dig....
Dubbelfilig raksträcka utan möte...Perfa :tummenupp

Placeringar: Sicksack i ledet på transportsträckorna e ni snälla.
Detta för att den bakomvarande syns bättre då han ligger i speglen och inte bakom ryggtavlan och för att det bli bättre tolleranser ifall nån gör en miss, typ tittar bort eller nått o dom frammför bromsar eller liknande.

Jag försöker inte vara nån moraltant och jag är ingen ängel själv.
Kör själv för fort på 50 sträckorna när resten av ledet frammför mig gör det. Nån wheelie då o då men dom försöker jag göra som sagt när bra tillfälle ges.

TT´na ska vara roliga och blir ju inte det om grupperna inte flyter som dom ska. Köra efter eget bevåg,tempo och lekfullhet finns det sex dagar till i veckan att göra det på.
På tt´n kan vi väl vara lite strukturerade så man kan njuta av turen och andledningen vi är där för (hoppas jag) att köra i grupp med trevligt sällskap av liksinnade individer.
Själv e jag iaf det.
Jag försöker inte vara negativ bara tillföra possitiv kritik ;)

Last edited:
Lite tråkigt med bilarna på en av de bästa sträckorna.
Kanske är det bättre att stanna till och vänta en stund så vägen är fri.
Mina 2 ören bara.

Lite struligt var det överlag igår men tack RL och BM för att ni ställer upp. :tummenupp

Ok då, vi tappade bort dig :tungan

Var det du som körde längst bak i långsamma?

Promenixade förbi en dam när jag stod vid stenestadskyrka idag, tog tillfället i alt att prata lite.. Det hon och resten utav byborna störde sig på var just att det körs som fan inne bland folket.. Nämde även att avgassystemen får det många gånger att låta mer än vad hojen färdas i.. Hon störde sig iaf mer på sina grannar som sågade virke kl09 på morgnarna, så helt dödsdömda är vi motorcyklister ännu inte.

Jahopp då får väl jag med skriva av mig lite också.
TT´n igår flöt väl kanske inte riktigt som det skulle men det kan ju bli så ibland.
Kan ju ej gå perfekt varje gång.
Vet ej hur det flöt i Vbk´s grupp men vi hade konstigheter i snabb med.
Inga klagomål från mig till våra RL iaf. Tycker det är kanon att det finns folk som gång på gång ställer upp att leda trupperna genom skånes landskap.
Tycker bara att vi måste börja sköta vissa saker bättre...

50 vägar/sammhällen: Vi måste börja ta det lungt igenom byar och hålla hastigheterna där, kan förstå att dom boende blir sura när vi bombar igenom där deras barn leker och utfarter finns överallt, gasa saataaannn kan vi ju göra när vi passerat.
Börjar vi sköta hastigheterna så lär ju folk inte störa sig på samma sätt och kanske tillomed tycker det ser fräckt ut när vår karavan kommer glidandes ;)

Wheelies: Bekommer inte mig om folk wheelar men gör då det när ni halkat efter vid ett stopp pg av passerande bil eller liknande, därimot tycker jag inte att det är ok at släppa på gasen och sedan sinka de bakomvarande bara för att skapa en lucka så man kan wheela lite då det stör ryttmen.
Wheela med folk nära frammförsig :ajjabajja farligt för andra inte bara dig....
Dubbelfilig raksträcka utan möte...Perfa :tummenupp

Placeringar: Sicksack i ledet på transportsträckorna e ni snälla.
Detta för att den bakomvarande syns bättre då han ligger i speglen och inte bakom ryggtavlan och för att det bli bättre tolleranser ifall nån gör en miss, typ tittar bort eller nått o dom frammför bromsar eller liknande.

Jag försöker inte vara nån moraltant och jag är ingen ängel själv.
Kör själv för fort på 50 sträckorna när resten av ledet frammför mig gör det. Nån wheelie då o då men dom försöker jag göra som sagt när bra tillfälle ges.

TT´na ska vara roliga och blir ju inte det om grupperna inte flyter som dom ska. Köra efter eget bevåg,tempo och lekfullhet finns det sex dagar till i veckan att göra det på.
På tt´n kan vi väl vara lite strukturerade så man kan njuta av turen och andledningen vi är där för (hoppas jag) att köra i grupp med trevligt sällskap av liksinnade individer.
Själv e jag iaf det.
Jag försöker inte vara negativ bara tillföra possitiv kritik ;)

Last edited:

Promenixade förbi en dam när jag stod vid stenestadskyrka idag, tog tillfället i alt att prata lite.. Det hon och resten utav byborna störde sig på var just att det körs som fan inne bland folket.. Nämde även att avgassystemen får det många gånger att låta mer än vad hojen färdas i.. Hon störde sig iaf mer på sina grannar som sågade virke kl09 på morgnarna, så helt dödsdömda är vi motorcyklister ännu inte.

Du e för go Migge! Då kan vi döna vidare som vanligt:tummenupp

Jag skall kasta gula cyklar på alla som sågar ved i fortsättningen:D

Det som jag tyckte var roligast på TTn var att Vbk var lugn och enbart höll sig till det verbala när det komtilm gubben. Stolt att känna snubben! Eller vågade han inte göra något annat? Kanske därför du slängde hojen i backen?

Du om någon lär ju veta hur det är att själv falla i backen när man är så pass gammal. Trodde först att det kanske var någon gammal klasskompis till dig tanke på ditt grova språk...

Tråkigt :/
Har du köpt nickes hoj nu? :)

Hade inte din flickvän reserverat den?

Last edited:
Synd att det blev en sådan strulig körning idag

Jag känner mig rätt missnöjd idag :(

du vet va att det är frivilligt att komma och köra TT ?:krama

du vet va att det är frivilligt att komma och köra TT ?:krama

Det är inte för egen del som jag tar upp en del av dessa saker och jag är inte ensam om de tankarna (se andra inlägg ovan).

Det är upp till er som kör med på TT:s hur ni väljer att ta till er kritik.
Tycker ni det är ok att blåsa på genom mindre samhällen i 70+ så tycker ni det. Men det blir så onödigt missnöje bland de intillboende.

Bara för att RL glömmer sig ngn gång behöver ju inte alla efter hänga på. Han/hon märker ju (för eller senare) om han/hon blir ensam ;)

Last edited:
Det är inte för egen del som jag tar upp en del av dessa saker och jag är inte ensam om de tankarna (se andra inlägg ovan).

Det är upp till er som kör med på TT:s hur ni väljer att ta till er kritik.
Tycker ni det är ok att blåsa på genom mindre samhällen i 70+ så tycker ni det. Men det blir så onödigt missnöje bland de intillboende.

Bara för att RL glömmer sig ngn gång behöver ju inte alla efter hänga på. Han/hon märker ju (för eller senare) om han/hon blir ensam ;)

synd vissa av er inte var med om tt rundorna för ca 2-3 år sen då va det riktigt roligt. därav man bara kör dom ibland nu........allt det här gnället och påpekande om vad som var rätt eller inte fans inte då. men men även hojfolket följer väl efter resten av världen i utvecklingen där JAG JAG e så viktigt där alla tycker man ska rätta sig efter sin åsikt där man klagar och påpekar allt som är fel......för i helvete lär er njuta av att åka hoj umgås med människorna för att ni delar ett intresse inte för att få dom att köra som just du vill. allt det där har försvunnit vet ej varför. jag väljer att köra med likasinnade puss o kram på er alla :krama

Som sagt du behöver inte bry dig om oss som "gnäller". Stoppa ner huvet i sanden och skit i oss andra.
Jag tycker bara det är synd att spä på den dåliga image vi redan har.

De i förhållandet få sträckor som det bor folk intill 50-vägar kostar det oss inte mycket att hålla igen lite med gasen på.

Jag skiter egentligen i om någon kör för fort ibland där det är femti.
Det jag bryr mig om är att jag inte vill få uppspända fisklinor, soptunnor, gula cyklar och grus utkastat i kurvor och lite varstans annars för att ngn lackat ur ordentligt på en del av oss.

Om vi slår av på gasen ibland och vinkar glatt på folk när vi är ute så ger vi ett gott intryck och slipper de flesta surgubbarna.
Fortsätter vi som nu så lär det inte bli bättre :brinnerupp

Som sagt du behöver inte bry dig om oss som "gnäller". Stoppa ner huvet i sanden och skit i oss andra.
Jag tycker bara det är synd att spä på den dåliga image vi redan har.

De i förhållandet få sträckor som det bor folk intill 50-vägar kostar det oss inte mycket att hålla igen lite med gasen på.

Jag skiter egentligen i om någon kör för fort ibland där det är femti.
Det jag bryr mig om är att jag inte vill få uppspända fisklinor, soptunnor, gula cyklar och grus utkastat i kurvor och lite varstans annars för att ngn lackat ur ordentligt på en del av oss.

Om vi slår av på gasen ibland och vinkar glatt på folk när vi är ute så ger vi ett gott intryck och slipper de flesta surgubbarna.
Fortsätter vi som nu så lär det inte bli bättre :brinnerupp

Nu har du fastnat med det där om 50 vägarna. Har inte sagt nåt om det jag syftar nog
Mer på gnället på RL. Snart har vi inga kvar för att folk gnäller på dom va glad att någon vill ta på sig den uppgiften. RL har inte det dom sitt jobb dom gör det frivilligt och dom gör det bra. vad jag menar vill du ha en grupp som kör som du vill får du ta och leda den själv.

Det enda som var riktat till RL var att vi tappade bort honom (eller han tappade bort oss ett kort tag).
Resten är till gruppen (och idioten som kastar cyklar ;) )

Ledsen om detta uppfattades som gnäll på RL.

Last edited:
Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 &#8211; ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...