Tisdagstur™ 2/8

Ja otäckt är det, alla som körde i dag har nog detta i tankarna när vi försöker somna i kväll.

Ni tappade varandra några kilometer efter klotan, jag tror att dom flesta var lite ur fokus och tänkte mer på det som hänt istf att titta framåt och hålla koll bakåt.

Ja jo, så var det nog för dom flesta av oss. Hitta inget flyt idag, inte så konstigt kanske.
Skulle velat få med honom till SSEMSE och köra lite bana.. (hmm Bara en önskan) Nån mer som vill hjälpas o få honom på sådanna tankar... Han måste i vilket fall som helst få köra MC igen så fort de e möjligt. Risken e ju att han aldrig annars kommer köra ju..

wel wel... Tackar alla goa fartsyndare, de va sköj så länge det vara.:)
See you Next Time...

Min första TT ja men har kört vårturer o nationaldagsrundor tidigare så vägarna va inte helt okända ;)

Ja ja:) där var ett par turer jag oxå har missat. Jo det är rätt goa vägar, rediga kurvorgier:tungan:banana hehe...

Last edited:
Var faktiskt ute en sväng och testade en fotoide i förmiddags.

Fantastiskt väder, blev faktiskt riktigt körsugen. :)

attachment.php

Saknade dig på TT't. :(

Finns foto bevis i tråden på att jag var på TT't (YC)... :hihi

:hej

Saknade dig på TT't. :(

Finns foto bevis i tråden på att jag var på TT't (YC)... :hihi

:hej

Patrik,

Hade jag vetat att du var med skulle jag försökt ännu ihärdigare och kanske till och med lyckats ta mig med på en TT.

Dock tog jag en 25-milarunda idag.
Det innebär att jag mer än fördubblade årets skörd av mil... :banana

• Gilla
Reaktioner: VBK
Patrik,

Hade jag vetat att du var med skulle jag försökt ännu ihärdigare och kanske till och med lyckats ta mig med på en TT.

Dock tog jag en 25-milarunda idag.
Det innebär att jag mer än fördubblade årets skörd av mil... :banana

:)
Jag körde faktiskt inte... Jag räknade lite fel på hur lång tid det tar att renovera ett garage... :näsblod
Så hojarna står innanför bråtet och jag orkar bra inte skyffla runt all för att få ut en hoj, för att sedan skyffla om allt för att få in den igen... :rolleyes:

tebax till målandet nu.... :gnissla

Hejsan alla som var med i tisdags då min mardröm besannades, nämligen att åka i backen med mc.

Jag vill först och främst tacka er tre (ni vet vilka ni är) som satt med mig och vägrade släppa mina händer i vad som kändes som en evighet innan ambulansen kom, tack ska ni ha verkligen.

Jag är tacksam över hur snabbt alla reagerade samt samarbetade med alla detaljer kring min olycka. Vi vet alla hur illa det kan gå när sånt här händer även om det i mitt fall gick tämligen bra.

Jag kan hjärtligt meddela att jag nu är hemma, mörbultad med jävligt ont i ryggen men i livet!

Att jag nu, när allt har lagt sig känner att jag inte kommer köra hoj igen är nog en ganska normal känsla men ni vet och jag vet att man har det i blodet:)

En liten detalj, jag vet att många som var där tog foto och jag skulle uppskatta om dessa inte dyker upp här i forumet, detta ber jag er av respekt för mig och min familj som för övrigt är djupt chockade över vad som hänt.

I livet- Daniel

Hejsan alla som var med i tisdags då min mardröm besannades, nämligen att åka i backen med mc.

Jag vill först och främst tacka er tre (ni vet vilka ni är) som satt med mig och vägrade släppa mina händer i vad som kändes som en evighet innan ambulansen kom, tack ska ni ha verkligen.

Jag är tacksam över hur snabbt alla reagerade samt samarbetade med alla detaljer kring min olycka. Vi vet alla hur illa det kan gå när sånt här händer även om det i mitt fall gick tämligen bra.

Jag kan hjärtligt meddela att jag nu är hemma, mörbultad med jävligt ont i ryggen men i livet!

Att jag nu, när allt har lagt sig känner att jag inte kommer köra hoj igen är nog en ganska normal känsla men ni vet och jag vet att man har det i blodet:)

En liten detalj, jag vet att många som var där tog foto och jag skulle uppskatta om dessa inte dyker upp här i forumet, detta ber jag er av respekt för mig och min familj som för övrigt är djupt chockade över vad som hänt.

I livet- Daniel

Skönt å höra att det gick så pass bra med dig och framför allt att du slapp långvarig sjukhus-vistelse. Krya på dig nu!

I livet- Daniel

Gott o höra Daniel, det kunde varit mkt värre! Vi var alla mkt oroliga för hur det hade gått med dig,platsen du åkte av på hade mkt behagligare avåkningszon än om de tex hade varit uppe på åsen! Snackade me Patrik innan idag o gav han lite info som han skulle vidarebefodra till dig! Krya på dig!:tummenupp

I livet- Daniel

Skönt att höra. Men du, upp i sadeln igen. Om inte annat kan du få låna en hoj en stund, så du kommer igång:tummenupp

:tummenupp skönt att det inte gick värre än det gjorde.

Ta nu tid med familjen och försök landa så nära normalläget du kan:krama

Inga bilder kommer att läggas upp det har du mitt och alla andras ord på.

Uppskattade verkligen ditt samtal innan i dag.

Krille.

Skönt att höra att du e uppe o rör på dig o slapp längre sjukhus vistelse. De ända fotografer ja vet är de som brukar åka ut på olyckor åt tidningar.

Krya på dig o hoppas vi ser dig snart på vägarna igen.

Tack för alla schyssta kommentarer och omtanken som många har visat på tråden, det betyder faktiskt mer än ni förstår. När man sitter hemma och mår skit så inger det en smula hopp.....

Håller tummarna på att du snart blir bättre. Skönt att klarade dig såpass bra! Tråkigt att detta skulle hända, men jag hoppas att vi ses på ngn TT i framtiden igen och att du inte slutar köra pga detta. Olyckor händer även den bästa :)

Ha det fint och ta hand om dig och din familj så ses vi :)

I livet- Daniel

Heeej Daniellsan!:hej Det var skönt att få höra av dig gubben. Vart lite ängslig[a] över dig. Det var inte så farligt trotts allt;) Som sagt, det kunde blivit mycket värre. Lite mörbulltning skapar bara lite karraktär:jäs
Se det positivt! nu är du en erfarenhet rikare:tummenupp
Det som hände är en typisk "DarthVader" (GPZ900) action. Nitar man bromsarna så tar "the forse" över och ställer den upp:näsblod Rätt knepigt när man just är i en böj. Den var kännd för det. Tror inte jag själv hade fixat det.
Så jag hoppas du inte grubblar för mycket nu och tvivlar på dig själv. Bara till att sätta dig på en ny MC och ta några varv så din ångest släpper. Hade velat bjuda dig på en tur med min Biiimer! S1000RR. Hon är snäll och frodig, len som en bebisrumpa:arsele:D men pressar man rätt knapp då jääfflar blir det fart i henne. Men den knappen får du inte röra, för hon är min! haha. Du har stövlarna kvar väl, handskar oxå? Jag har ett ställ och hjälm till dig, fixa ett nytt ryggskydd oxå bara. Så tar du och jag en fin fin runda. Hade gärna velat detta:)
Det är bankörninga nu på Knutstorp, skulle du inte vilja komma dit me familjen och hälsa på oss? Jag själv skall köra i morgon (Lördag) Hade tyckt det vart himmla trevligt om du kom:) Så kan jag få ta dig i hand, fast den högra denna gången;) Kan ju vara kul för hela familjen vet jag, där finnes fika och utsiktplats med massa underhållning jööh:yoparty
Du kommer finna en massa goa snubbar som värnar om varandra och har ett gemensamt intresse. Allt som låter så in i h**vte och luktar brännt gummi:banana:D Så kom, jag/vi välkomnar dig till SSEMSE bandag på Ring Knutstorp:)
Mvh//Freddie

Last edited:
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC