TisdagsTur™ 12 Maj

En liten snabbfråga bara.Är det ok o hänga med även om man övningskör?Givetvis med handledaren i följe.Vet inte hur inspirerad era körningar är.Jag är ingen jätte gröngöling på 2 hjul,men kan inte säga att man e nån rossikopia heller.Hojen man ök på kunde man kanske önskat lite mer av :)
Tänkte det va bäst o fråga eftersom vi övningskörare inte var välkommna på vilseturen tex.
Vill bara kommentera MCK Vilseturen eftersom jag är en av dem som tagit beslutet om att inte tillåta övningskörare.
Detta är inte på något sätt gjort av illvilja, vi värnar helt enkelt om din och andras säkerhet. Vi ser det gång på gång, vid gruppkörningar kör folk ibland över sin förmåga på grund av grupptrycket. I år hade vi fem (5) avåkningar och som tur hamnade "bara" två på sjukhus med brutna ben och armar.
Att lägga ansvaret att inte köra över sin förmåga på en helt grön hojåkare känns inte rätt, om man inte kan köra hoj, hur vet man då vilken förmåga man har?

Du är jättevälkommen så fort du tagit ditt kort och då hopps jag du startar i en lugn grupp och känner efter. :tummenupp

Funkar inte det kan du alltid prova med absinthe... :D
Kan jävulens påfund verkligen vara lösningen på alla problem?!

Last edited:
Hämtar gubbhojen från service i EM. Blir väl närmaste vägen hem om jag kör med TTn :D I'll be there!

\\ aste

Det är inget att rekommendera tycker jag. Ta ditt körkort. Lär känna hojen och dig själv på den genom att du kör i ditt eget tempo ett tag. Efter det är du välkommen på TT.

Tro mig, det är för ditt eget bästa.

Lycka till med kortet:tummenupp Glöm sen inte anmäla dig på en BKK kurs eller liknande för att utvecklas i din mc-körning.

Håller med fullständigt :hjälm

Ps. Kommer du på TT idag, Imre?

Förstår helt o hållet tanken/tänket bakom beslutet ang ök i gruppkörning.Kan ioförsig bara tala för mig själv,har kört rätt mycket gruppkörningar tidigare iomed att jag hållt på o övningskört nu i snart 3 år totalt (e inne på 3dje omgången nu :) .Och anledningen till varför man inte redan har kortet e helt enkelt att man blev för lat eftersom vi körde hoj nästan varje dag) .Fast de gruppkörningar som varit då har varit de flesta onsdagsturerna som gick från sundstorget/hamntorget (relativt lugna gruppkörningar) och sen i lite mer slutna kompissällskap.Men jag förstår att det inte går att tex släppa in 1 som ök oavsett om han e banracingkung sen barnsben,eftersom får en så skall alla,och ni har ju inte en susning om vem som kan o inte kan utav alla som ök,jag respekterar ert beslut och tycker själv att det är jättebra att ni kör med säkerhetstänk och är måna om er själva och andra förare mm.Inte så ofta man stöter på såna människor i dagens samhälle faktiskt :( .Utan dom flesta bara rycker på axlarna o skriker GASA!!! Full trottel mm.Jaja i år så ska man inte ligga på latsidan även om man kör nästan varje solig dag,utan nu ska kortet verkligen tas :D .Ha det så trevligt ikväll,vi syns på en lugnare helgrunda istället.

Funkar inte det kan du alltid prova med absinthe... :D

Ska fan ta det nästa gång.... :gnissla

Blev en förbannat kort TT för mig idag. :(
Tror smärtlindringen eller nått släppte i Mörarp för efter det var det obehaglit att svänga höger och gjorde direkt ont att svänga vänster... :näsblod

BeBe, du var väll knappast förvånad att jag drog hem efter den sista S kurvan... :gnissla

Jaja vad är en Tur med TT's jämfört med att pilla naveln i soffan i lung och ro med en whisky i högerhanden...

Hoppas ni hade en go tur, och att ni inte träffade på fabror haffa under rundan. :hej

go tur:yoparty hoppas de inte blev för konstigt när jag stack men kändes inte så lönt för mig o plogga motorväg fram o tillbaka trots att donken hade suttit fint:)

Trevlig tur !!
fick felkod på hojen nån som vet vad o2 sensor är och gör?
nu får man chansen att testa garantin !!
/Matte

Trevlig runda med lite gasa på slutet, motorväg är kul det med :) Höll på att skrota hojen på lekpausen men det klarade sig!

Trevligt med många nya ansikten. Lagom tempo, trevligt folk och bra väder vad mer kan man önska en tisdag?

Det kommer nog ner folk från GBG till nästa helg "se annan tråd i R.O.H" som hört ryktesvägen om våra underbara vägar:) Tänkte vi kunde ge dom ett riktigt bra intryck av R.O.H och våra vägar så om nån är intresserad att hänga på så skriv i ovannämda tråd.

Till RC! Hmmmm.

Som vanligt en god tur i lagom tempo

mycket nytt folk, som gärna får ge sig till känna här på forumet om dom vill

RC.. kanske dags att lugna sig lite om det var så nära ? vi kan ta o ordna en wheelie dag, så fler får öva & få lite tips.

Bra tur det blev! Många sköna kurvor. Tack Wonder Wizard!

Tur det gick bra med både dej å bågen, RC! Såg otäckt ut...

\\ aste

tackar för en trevlig runda
kommer att dyka upp fler gånger
henke på grön zx10

Tackar för en skön tur på härliga vägar, 1a gången jag kört TT...så det blir säkert fler gånger.

Ska fan ta det nästa gång.... :gnissla...
BeBe, du var väll knappast förvånad att jag drog hem efter den sista S kurvan... :gnissla

Ja, de funkar f-n inte o inte kunna vrida på huet... Krya på dig! :krama

Det var en go tur idag. Kul att se så många nya ansikten, nya nya... o nygamla! :)

Men det behövs nog lite tips o påminnelser, i all välmening...
För nya som kör med oss och "gäster", så gäller eg. samma regler som på så många andra gruppkörningar. T.ex.
Var o en ansvarar för personen bakom.
Blir någon efter stannar man, iaf i korsningar om färdvägen byter riktning. Detta av säkerhetsskäl, så ingen tappas i busken...
(För hem hittar jag, iaf i skåne :rolleyes:)
Zick zack-formation på de större vägarna kortar ner leden lite.
Tar man ner hastigheten genom småorterna så blir det en jämnare körning totalt sett...

Inte konstigt att Tusse Batong vill :smasha o :ajjabajja när vissa far genom byarna så befolkningen kikar ut o
:skrämd :finger :finger :6surkart där vi har våra återkommande rundor...

Vet att jag låter som en :mad::tuttar men om inte annat så hoppas jag att någon kanske kan tänka om lite o ta det nättare genom byar, om inte annat för att vara lite mer rädd om sitt eget skinn. Men vem vill klippa en liten :rullandeu .... :död ???

Om det kan hända Pelle, på main street i Hyllinge... då kan det hända nån annan av oss, nån annan stans :gnissla

Take care... :krama

...o2 sensor är och gör?
/Matte
...skulle sätta en slant på att det är en sensor på avgasröret... då mäter den syremängden i avgaserna och justerar därigenom insprutningen.

Gick den illa öht när du fick felkoden?

Last edited:
nä den gick bra låg iofs på i hög fart (för hojen) märkte inte nåt sen heler tog det iofs lungt hem

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back