Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nej, det är fetbra väder. 24 grader och blå himmel med tunna moln. Finns ett molntäcke åt syd-väst, men det ser inte ut som regnmoln.Anneli skrev:Regnar det än?
Äh, nu får du lägga av med din neggoattityd. Jag vill inte ha någon objektiv bild av verkligheten, jag trivs bra med mina skygglappar. Det är sol, det blir sol. Kom och kör med oss istället för att sitta hemma på kammaren och tjura. Vi kan sitta i solnedgången och diskutera livets viktiga saker såsom 2T-olja, däcktryck och spännband.Goodstuff skrev:Det kommer in kallare luft från syd väst så jag är pessimist....
Det finns fördelar med att vara pessimist - du kan bli glatt överraskad!Teddy skrev:Äh, nu får du lägga av med din neggoattityd. Jag vill inte ha någon objektiv bild av verkligheten, jag trivs bra med mina skygglappar. Det är sol, det blir sol. Kom och kör med oss istället för att sitta hemma på kammaren och tjura. Vi kan sitta i solnedgången och diskutera livets viktiga saker såsom 2T-olja, däcktryck och spännband.![]()
Funderat på remdrift?Nyteknik skrev:Undrar om någon som har en AIM tidtagningsfyr (antingen från vinterns gruppköp eller tidigare) kan ta med denna till Sviestad på tisdag. Glömde min på Gelleråsen i onsdags och vi är kanske fler som är intresserade av varvtider såhär ett par veckor innan SM-deltävlingen.
Allmänt nyfiken: vilka ska tisdagsträna?
En berättigad fråga. Men nu är den nuvarande kedjan försedd med ett nitat lås så jag har troligen upplevt mitt sista kedjehaveri.Mille-R skrev:Funderat på remdrift?
Nyteknik skrev:En berättigad fråga. Men nu är den nuvarande kedjan försedd med ett nitat lås så jag har troligen upplevt mitt sista kedjehaveri.
Övrigt: rena rama anstormningen av Sviestad. 75 pers och 3 grupper. Varmt och kvalmigt. Och torrt. Ako körde Goodstuffs Yamaha 250. Och jag körde till min egen förvåning om ekipaget på rakan. Det säger troligen mest om hur dåligt Goodstuffs hoj gick - innan den skar (Akos egna ord). Hoppas den går att återuppliva. Innan min kedja lossnade körde jag 2/3 pass med de stora grabbarna (Superbike/Std 600). Tyvärr kom jag i otakt med gruppen och fann mig själv cirkulera ensam; småtrist och ineffektivt. Bästa tid: 57,8.

Ett par varv känns riktigt ok. Tycker fortfarande det tar emot (läs läskigt)att köra om folk. Också gasar jag fortfarande för dåligt. Skit också!

Inte första gången (se favorit-i-repris-bilderna från förra årets B-race på Sviestad). Tråkigt. Hoppas den går att laga utan orimligt djupa tag i plånboken. Och (framför allt) att du någonsin får den att gå ordentligt - så att du kan börja koncentrera dig på körningen istället för hur hojen går. Angående nålarna: är det relativt riskfritt att testa sig fram med hur de är ställda? Stämmer det att nålarna påverkar mellanregistret?Goodstuff skrev:Det var en givande eftermiddag/kväll på SViestad. En uppåtgående trend som abrupt avbröts av en trasig o-ring och troligen ett skuret ramlager.
...
Det visade sig att den inre o-ringen hade brustit, varför vet vi inte riktigt, och hela cylindern fyllts med kylarvatten.
Nyteknik skrev:Angående nålarna: är det relativt riskfritt att testa sig fram med hur de är ställda? Stämmer det att nålarna påverkar mellanregistret?
Yepp! Det rassalde till när jag gav gas ut ur Bergskurvan. Som tur var gick inget sönder (inte heller kedjan) heller denna (fjärde) gång. Men nu är ett nitat kedjelås (med Racerpelles hjälp) på plats.oFFkeFF skrev:Tappade du en kedja på sviestad också![]()
Nyteknik skrev:Yepp! Det rassalde till när jag gav gas ut ur Bergskurvan. Som tur var gick inget sönder (inte heller kedjan) heller denna (fjärde) gång. Men nu är ett nitat kedjelås (med Racerpelles hjälp) på plats.
|
Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!
Boka senast lördag 31/1 för... |
|
|
|
Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!
Bolaget bakom den dagliga d... |
|
|
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia
Den svenska mc-mässan har v... |
|
|
MC-mässan startar idag
Med start idag, den 23 janu... |
|
|
Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!
Bikes monter full till bred... |
|
|
Nya Indian Chief Vintage
I kölvattnet av att ha spar... |
|
|
MotoGP 2026: kalender och förare
MotoGP-kalendern och förarn... |
|
|
Benavides till dramatisk Dakar-seger
Luciano Benavides, som gick... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!
Alldeles nyss fick vi klart... |
|
|
Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!
Michelin breddar sitt adven... |