Tisdagsträning på Sviestad 18/5

Nyteknik skrev:
På fyran och femman varvar den över 12.000 rpm i all fall.

Det är ju en aning lågt, vet inte vart yamman ska ha sin toppeffekt, men det borde iaf vara en rätt bra bit över 12000.
Den ska ju iaf dra till 13000 utan knot..

No1 skrev:
Fasiken oFFenkeFFen, går inte era diselfordon fortare??? :va

Skölden har loggat närmare 280km/h i slutet av rakan!!! :rofl

No1.

Nej, men det var kul att se Watz köra om och ifrån Miinin igår, trots hans Gixxer1000's överlägsna toppfart på rakan :tungan

oscar skrev:
Ja vilka jävla knastar med sidvagnen som inte har ordning på prylarna. 45mil enkel resa och så minskar bantiden för en sån sak... :machinegu :finger

Vad var det förresten som hände med tvitaktaren i sista passet? (den som pissade olja in i Torparen)

Lugn och fin nu, nästa gång kan det vara du som fixar med oljebyte på banan. Tråkigt med olja på banan men det var iaf många som sanerade. :tummenupp

Det var ingen tvitakt som gav upp i Torparna under sista passet, en hederlig radfyra var det och "pissade" olja var väl att ta i i underkant. Tittade inte efter själv men hörde att något tittade ut genom ett hål i motorn som inte borde vara där, Bekräfta/dementera ni som vet.

:(

Strandelin skrev:
Lugn och fin nu, nästa gång kan det vara du som fixar med oljebyte på banan. Tråkigt med olja på banan men det var iaf många som sanerade. :tummenupp

Det var ingen tvitakt som gav upp i Torparna under sista passet, en hederlig radfyra var det och "pissade" olja var väl att ta i i underkant. Tittade inte efter själv men hörde att något tittade ut genom ett hål i motorn som inte borde vara där, Bekräfta/dementera ni som vet.

:(

Jag vet att det kan vara jag nästa gång, men förhoppningsvis beror det inte på att jag missat att naja ett oljefilter... (om nu det stämmer)

Jaså det var ingen tvitakt. Vi diskuterade det i bilen och Pålle som trodde på gsxr750 blev nerröstad... :D

oFFkeFF skrev:
Nej, men det var kul att se Watz köra om och ifrån Miinin igår, trots hans Gixxer1000's överlägsna toppfart på rakan :tungan

Freddes kommentar efter träningen igår.
"Det var värdelöst för det gick alldeles för långsamt så jag kunde inte testa något." :yoparty

Jag satt hyfsat upprätt eftersom jag provade min cykel ordentligt för första gången och döljer formen i grusfållan i Esset. :gnissla

Nyteknik skrev:
På fyran och femman varvar den över 12.000 rpm i all fall.

Min varvar 13500, 13000 utan problem. OCh då är den lite fett bestyckad. Har 400 och 410 munstycken igår men den går fortfarande fett.

Goodstuff skrev:
Freddes kommentar efter träningen igår.
"Det var värdelöst för det gick alldeles för långsamt så jag kunde inte testa något." :yoparty

Jag satt hyfsat upprätt eftersom jag provade min cykel ordentligt för första gången och döljer formen i grusfållan i Esset. :gnissla

Watz kör ganska bra faktiskt!

Han bromsade förbi mig vid start/mål. Jag hängde efter ganska bra men efter esset var han långt borta... :tungan

oscar skrev:

Han bromsade förbi mig vid start/mål. Jag hängde efter ganska bra men efter esset var han långt borta... :tungan

Och då körde han långsamt enligt egen utsago.

oscar skrev:
Jag vet att det kan vara jag nästa gång, men förhoppningsvis beror det inte på att jag missat att naja ett oljefilter... (om nu det stämmer)

Jaså det var ingen tvitakt. Vi diskuterade det i bilen och Pålle som trodde på gsxr750 blev nerröstad... :D

Det ska ju mycket till innan en tvåtaktare pissar olja eftersom det bara finns i växellådan och i min är det 0,5 liter. Oljeblandad bensin och kylarvatten kan det ju dock pissa ut om det är knas.

Goodstuff skrev:
Det ska ju mycket till innan en tvåtaktare pissar olja eftersom det bara finns i växellådan och i min är det 0,5 liter. Oljeblandad bensin och kylarvatten kan det ju dock pissa ut om det är knas.

Okej, det var INGEN TVIKTAKT! det var nåt som börjar på S skulle jag tro, med det feeeeta arslet som var på den :D ...

//håkan

Strandelin skrev:
Pålle har nog rätt, utan att vara expert skulle jag säga att det var en GSXR750 -98.

I sandlådan utanför där jag bor hör man ibland logik på samma nivå när barnen kivas om vem som har "bäst" leksaker, "-men min pappa är starkare än din...". :lol

Var det inte toppfart det var tal om, inte förarskicklighet?

:)

Toppfart använder man bara en gång per varv. Givetvis är en VM-spec soopabajk snabbare än en RS250R rakt fram.

På tal om toppfart så verkar det som om Nytekniks hoj gått fett som fan. 12000varv? Då har ju knappt effektregistret börjat! Nog ska den varva minst 13 utan problem. Btw så toppar min 125:a, som är långt ifrån snabbast i klassen, strax över 200 på Sviestad när den har en bra dag och vinden i ryggen. Nypaniks gamla staket ska vara minst 20 knyck snabbare.

Torkel skrev:
187 km/h med 14/42 fast då la jag inte i sexan många bild på Britney i vårskrud, riktigt nöjd med Bettans nya look! :tummenupp

Snyggt design o repacketeringsjobb Torkel! :tummenupp

Det finns fresten några bilder från RR-träningen uppe på BP, inga märkvärdiga dock, dålig foto-session, ni måste kört för långsamt :7peta

oscar skrev:

Japp, jävligt bra, onödigt bra var dock att efter rödflagg bromsa om mig på var sin sida in i torparn, samtidigt... Watz å en till 250-förare gjorde det partytricket på mig...

/B

oscar skrev:

Ganska bra?

Jag stod med gapande mun och tittade när han kom ut ur Sviestadböjen. Svårt att se sig mätt på. :jisses

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026