Tisdagsträning Knustorp 8/6...

Gick med
10 Sep 2003
Hoj
CB1000RA
så slutade det för min del med supersport hojen.. :huvet
som tur är så funkar standard hojen fortfarande, så hinner vi inte mecka ihop supersportaren till falkenberg, så blir det standard på supersport racet också... :(

Bifogat

• Copy of 100_0569.jpg
    Copy of 100_0569.jpg
    52.8 KB · Visningar: 243
Aj aj aj...det ser tradigt (dyrt) ut! :(

Var på banan hände det, och hur gick det resten av hojen och dig? Var det du som vurpade vid hårnålen? :va

Grymt rolig träning annars, lääängtar till den 19:e då det blir heldag på knutan!
Vilka skall dit?

McFille skrev:
Aj aj aj...det ser tradigt (dyrt) ut! :(

Var på banan hände det, och hur gick det resten av hojen och dig? Var det du som vurpade vid hårnålen? :va

Grymt rolig träning annars, lääängtar till den 19:e då det blir heldag på knutan!
Vilka skall dit?

Ut på rakan.. när jag skulle ge fullt så rasslade det till ordentligt...
va kvick o fick in kopplingen, så det hände inte så mycket...
Nä, det var inte jag som vurpade.. vet inte vem det var faktiskt

19:e?

Jag gjorde min premiärvurpa i lito igår. En snäll lowsider med skador som inte alls ska vara nåt bekymmer att fixa till den 19:e (Sydskanes Emse)...
Höll du dig på hjulen när det hände, Benny? Edit: för långsam...

Diablo skrev:
Jag gjorde min premiärvurpa i lito igår. En snäll lowsider med skador som inte alls ska vara nåt bekymmer att fixa till den 19:e (Sydskanes Emse)...
Höll du dig på hjulen när det hände, Benny? Edit: för långsam...

Ja, jag klarade mig som tur var.
Du slog dig inte får jag hoppas? Såg dig ståendes på gräskanten när jag kom där en gång.
Vad kostar det att köra med Sydskanes Emse?

Bennybåge skrev:
Ja, jag klarade mig som tur var.
Du slog dig inte får jag hoppas? Såg dig ståendes på gräskanten när jag kom där en gång.
Vad kostar det att köra med Sydskanes Emse?

Lyckades inte slå mig ett dugg, faktiskt. Satte mig på första parkett i gröngräset medan ni körde klart passet.

På tal om kvällsträningen...
Mitt bakhjul studsade som tusan vid inbromsningen efter lilla raken, innan 90 graderskurvan upp mot hårnålen. Vetta fan vad det berodde på, det studsade nämligen ingenting vid inbromsningen efter start & mål...kanske ojämnt underlag? :confused:
Någon som har någon idé vad det kan bero på?

McFille skrev:
På tal om kvällsträningen...
Mitt bakhjul studsade som tusan vid inbromsningen efter lilla raken, innan 90 graderskurvan upp mot hårnålen. Vetta fan vad det berodde på, det studsade nämligen ingenting vid inbromsningen efter start & mål...kanske ojämnt underlag? :confused:
Någon som har någon idé vad det kan bero på?

Vet ej, jag e dålig på tvåtakt... men när du växlar ner och motorbromsar (så mycket nu en tvåtaktare motorbromsar vill säga :rolleyes: ) så släpp ut koppling sakta om du nu inte gör det redan... annars vette fan va man ska göra.. här med nån tvåtaktsmästare här....
nä, nu ska jag hem o renovera motorn... :huvet

Bennybåge skrev:
så slutade det för min del med supersport hojen.. :huvet
som tur är så funkar standard hojen fortfarande, så hinner vi inte mecka ihop supersportaren till falkenberg, så blir det standard på supersport racet också... :(

ajajajajajaontsmärtaidyrmetall!!!!! Finns det överhuvudtaget någon chans att du fixar detta innan lördag??? Imponerande i så fall. Om inte kan vi köra på kapp på lika villkor även i SuperSport-rejset. Kul. Ses
Lycka till.

magnus_moss skrev:
ajajajajajaontsmärtaidyrmetall!!!!! Finns det överhuvudtaget någon chans att du fixar detta innan lördag??? Imponerande i så fall. Om inte kan vi köra på kapp på lika villkor även i SuperSport-rejset. Kul. Ses
Lycka till.

GÖTTTT!!!! :banana :fyllisar
Den e ihop igen!!! Tog en reserv motor och slängde över kitkammarna, koppling o litta annat.
Provstartade endast lite, då det inte var läge att stå och varva i bostadsområdet kl 23 på kvällen...
Jätte tack till min mekaniker som slet som ett djur direkt efter våra ordinarie jobb :Bugar
Nu skall det bara packas också, sen bär det av mot Falkenberg efter jobbet imorgon.

Hoppas bara den funkar över 5000 varv också...
Fick faktiskt problem med att bensinpumpen går varje gång man slår till tändning... precis som om det inte kommer fram soppa till den... men det lär jag märka på fredag :rolleyes:

Gött att ni fick ihopa skitet...

Hoppas på att det går bra till helgen.

Bennybåge skrev:
Vet ej, jag e dålig på tvåtakt... men när du växlar ner och motorbromsar (så mycket nu en tvåtaktare motorbromsar vill säga :rolleyes: ) så släpp ut koppling sakta om du nu inte gör det redan... annars vette fan va man ska göra.. här med nån tvåtaktsmästare här....
nä, nu ska jag hem o renovera motorn... :huvet

Motorbroms KAN det bara inte vara...det känns som en omöjlighet på en tvåtaktare...och även om det hade varit det, så hade det hänt samma sak efter start & mål rakan, då jag "motorbromsar" like mycket (se lite) som i den kurvan... :gnissla
Men tack ändå för förslaget...

Det är ju inte så att en tvåtaktare helt saknar motorbroms. I inbromsningen till Torparn på Sviestad får jag ibland bakhjulssläpp vid nedväxlingen.

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back