lät visst lite väl hånande där, ber om ursäkt för det..Du får gärna upplysa mig.
Det är som vanligt svårt o veta exact vad folk menar över ett forum. Och rasism är ett ämne dom man egentligen inte ska beröra då det kan spåra ur. Men det lät knepigt bara det Swedie skrev.
porrgubben pinky gav ett bra svar som sammanfattade just den här situationen.. men om vi ska generalisera så är det rasism när man dömer en person utifrån dennes etnicitet, kultur eller religion..
men överlag tycker jag inte om begrepp som rasism, diskriminering, kränkt und so weiter.. alla är bara ursäkter för samhällsproblem
eftersom det "inte finns några raser" så är den definitionen av rasism föråldrad.. den rasism som florerar idag är den nutida definitionen av rasism, brukar även kallas för "modern rasism".. men bra försökDu är inte den skarpaste kniven i lådan va? Rasism är när man underkastar andra människor p.g.a deras ursprung, när man själv anser att man står över dom p.g.a ett s.k rassystem. Att man tycker illa om nån eller några är inte rasism, vare sig han är från Finland eller Irak.

ja jompa, censur är ju ett väldigt bra sätt att försvara sig på.. jag fyllde bara i det som gick att läsa mellan raderna, varför inte stå för det?
Last edited: