Tisdagens polisinsatser

Status
Ej öppen för fler svar.
Du får gärna upplysa mig. :)

Det är som vanligt svårt o veta exact vad folk menar över ett forum. Och rasism är ett ämne dom man egentligen inte ska beröra då det kan spåra ur. Men det lät knepigt bara det Swedie skrev.
lät visst lite väl hånande där, ber om ursäkt för det..

porrgubben pinky gav ett bra svar som sammanfattade just den här situationen.. men om vi ska generalisera så är det rasism när man dömer en person utifrån dennes etnicitet, kultur eller religion..

men överlag tycker jag inte om begrepp som rasism, diskriminering, kränkt und so weiter.. alla är bara ursäkter för samhällsproblem

Du är inte den skarpaste kniven i lådan va? Rasism är när man underkastar andra människor p.g.a deras ursprung, när man själv anser att man står över dom p.g.a ett s.k rassystem. Att man tycker illa om nån eller några är inte rasism, vare sig han är från Finland eller Irak.
eftersom det "inte finns några raser" så är den definitionen av rasism föråldrad.. den rasism som florerar idag är den nutida definitionen av rasism, brukar även kallas för "modern rasism".. men bra försök :tummenupp

ja jompa, censur är ju ett väldigt bra sätt att försvara sig på.. jag fyllde bara i det som gick att läsa mellan raderna, varför inte stå för det?

Last edited:
:va När blev vi alla "raslösa"? Finns det inte nordbor, araber, sydamerikaner, asiater osv längre? Vart tog alla vägen?
nu hann jag stuva om det du citerade lite men poängen blir densamma..

definiera en mänsklig ras min vän.. det vore jättekul! på tal om knivegg osv..

ja jompa, censur är ju ett väldigt bra sätt att försvara sig på.. jag fyllde bara i det som gick att läsa mellan raderna, varför inte stå för det?
Är du helt störd i huvet eller? Du kan fan inte hitta på något och lägga till det i en citering och säga att det är sant och få andra och tro det? Det du la till FICK mig att se ut som rasist och det ska du ge fan i. Kan du inte diskutera ämnet utan att hålla på sådär kan du skita i att lägga dig i.

Är du helt störd i huvet eller? Du kan fan inte hitta på något och lägga till det i en citering och säga att det är sant och få andra och tro det? Det du la till FICK mig att se ut som rasist och det ska du ge fan i. Kan du inte diskutera ämnet utan att hålla på sådär kan du skita i att lägga dig i.
nu drar du höga växlar..

du skrev:

utan ett högst personligt värnande om att man ska vara glad och stolt över sitt land

varpå jag fyllde i, med röd fin text så att folk skulle förstå att det inte var dina ord:

utan ett högst personligt värnande om att man ska vara glad och stolt över sitt land. och det kan man inte vara om det finns invandrare där

det är alltså min tolkning.. att du reagerar så förbannat överdrivet känns bara som en bekräftelse..

nu drar du höga växlar..

du skrev:

varpå jag fyllde i, med röd fin text så att folk skulle förstå att det inte var dina ord:

det är alltså min tolkning.. att du reagerar så förbannat överdrivet känns bara som en bekräftelse..
Grattis till din banning. Om du inte förstår att du inte kan hålla på och felcitera sådär och inte läsa vad jag skriver och inte koppla allting till vad det inte är, så kan du göra något annat. Förövrigt enbart OT-inlägg = inget på SH ändå att göra.

Denna tråd i sig kommer snart låsas om den fortsätter i samma dåliga riktning med mer smutskastningsförsök än diskussion.

För att förklara för andra varför jag reagerar lite hårt kanske är för att jag sitter mycket och hanterar just sådant här på SH med medlemmar som är påhoppad av andra som försöker "snacka skit" och hitta på saker och smutskasta istället för att diskutera. Jag är mellanhanden och jag får ta hand och rensa och styra upp och berätta när nog är nog. Är det så att det direkt repeteras efter varning eller tillsägelse så åker man på banning, detta är anledningen till ovan banning alltså.

Oj då, det vart lite väl mycket av det här, och det var nog jag som drog i gång det hela. Det får jag väl be om ursäkt för. :)

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla