Tipsa om praktisk utbildning?

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
Scott.
Som läget är.

Jobbar nu åt försvaret som mekaniker på personbilar och andra lätta fordon.
Jobbet pröjsar för utbildningar som kan användas i andra tjänster inom försvaret.
Ex. tog jag A-körkort i sommras, så det kan användas om man ska jobba som militär besiktningsman.

Och så kan man ju då göra med alla behörigheter, så tänkte väl orka ta ett C också.

Men, tänkte att man kanske skulle ta och gå nån utbilding inom svetsning, då min nuvarande tjänst inte kräver att man kan det. :rolleyes:

Går det att läsa licenssvetsningskurs uppe i norrbotten nånstans?
Eller finns det såna att gå på distans?
Tänkte mest på TIG, sen kanske man måste ta alla typer för att få nån sorts licens, vad vet jag.
Hur lång kan en sån kurs tänkas vara, och måste man ha praktik i en jäkla massa timmar efter utbildning/kurs för att få licensen, eller är det bara en "uppsvetsning" man gör och ett teoriprov?

Kursen får läsas på arbetstid, men man får nog inte vara borta i 2 år.
Utan det är mer tänkt att man kanske är borta ett par timmar/en dag i veckan, så utbildningen bör ju inte var allt för intensiv.

Strongliquid skrev:
Som läget är.

Jobbar nu åt försvaret som mekaniker på personbilar och andra lätta fordon.
Jobbet pröjsar för utbildningar som kan användas i andra tjänster inom försvaret.
Ex. tog jag A-körkort i sommras, så det kan användas om man ska jobba som militär besiktningsman.

Och så kan man ju då göra med alla behörigheter, så tänkte väl orka ta ett C också.

Men, tänkte att man kanske skulle ta och gå nån utbilding inom svetsning, då min nuvarande tjänst inte kräver att man kan det. :rolleyes:

Går det att läsa licenssvetsningskurs uppe i norrbotten nånstans?
Eller finns det såna att gå på distans?
Tänkte mest på TIG, sen kanske man måste ta alla typer för att få nån sorts licens, vad vet jag.
Hur lång kan en sån kurs tänkas vara, och måste man ha praktik i en jäkla massa timmar efter utbildning/kurs för att få licensen, eller är det bara en "uppsvetsning" man gör och ett teoriprov?

Kursen får läsas på arbetstid, men man får nog inte vara borta i 2 år.
Utan det är mer tänkt att man kanske är borta ett par timmar/en dag i veckan, så utbildningen bör ju inte var allt för intensiv.

Kolla in denna sidan www.lernia.se där tror jag de har exakt vad du är ute efter....det verkar vara många :tuttar som läser svetsning :banana :banana

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg