Tips vid köp av begagnad hoj!

Ghost skrev:
Då brukar man även kunna se en (eller flera beroende på hur illa det är) knick/topp som fortfarande vill följa drevets rundning även om kedjan i övrigt kan se ok ut.
(och om den är riktigt dålig så gnisslar den och ser rostig ut som på en gammal cykel...) :gnissla
Good point!

Men be mig skriva in allt om ev. avkickade kickaxlar, avslagna barkbusters eller sån saker :rofl

Vackert!!

Fan, den där skulle jag behövt innan jag kursade min !.. :)

Men det där med styrlager kan ju va lite lurigt. När man håller bromsen och "juckar" den, så kan man (om man är lite ovan), missta sig på "klickandet" ifrån nitarna i skivorna. Iofs inte lika på alla hojar, men det hörs tydligt på min iaf.

badcat skrev:
Vackert!!

Fan, den där skulle jag behövt innan jag kursade min !.. :)

Men det där med styrlager kan ju va lite lurigt. När man håller bromsen och "juckar" den, så kan man (om man är lite ovan), missta sig på "klickandet" ifrån nitarna i skivorna. Iofs inte lika på alla hojar, men det hörs tydligt på min iaf.
Tackar!

Du har en poäng i det du skriver om nitningen av skivan. Fast det jag kanske ska förtydliga i inlägget är att oftast så känns inte det i styret medans ett slitet styrlager känns i styret.
Sen som du skriver så är det snarare ett klickande ljud på nitningen och snarare ett kluckande ljud vid styrlagret.

//Danny

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...