Tips vid köp av begagnad hoj!

Ghost skrev:
Då brukar man även kunna se en (eller flera beroende på hur illa det är) knick/topp som fortfarande vill följa drevets rundning även om kedjan i övrigt kan se ok ut.
(och om den är riktigt dålig så gnisslar den och ser rostig ut som på en gammal cykel...) :gnissla
Good point!

Men be mig skriva in allt om ev. avkickade kickaxlar, avslagna barkbusters eller sån saker :rofl

Vackert!!

Fan, den där skulle jag behövt innan jag kursade min !.. :)

Men det där med styrlager kan ju va lite lurigt. När man håller bromsen och "juckar" den, så kan man (om man är lite ovan), missta sig på "klickandet" ifrån nitarna i skivorna. Iofs inte lika på alla hojar, men det hörs tydligt på min iaf.

badcat skrev:
Vackert!!

Fan, den där skulle jag behövt innan jag kursade min !.. :)

Men det där med styrlager kan ju va lite lurigt. När man håller bromsen och "juckar" den, så kan man (om man är lite ovan), missta sig på "klickandet" ifrån nitarna i skivorna. Iofs inte lika på alla hojar, men det hörs tydligt på min iaf.
Tackar!

Du har en poäng i det du skriver om nitningen av skivan. Fast det jag kanske ska förtydliga i inlägget är att oftast så känns inte det i styret medans ett slitet styrlager känns i styret.
Sen som du skriver så är det snarare ett klickande ljud på nitningen och snarare ett kluckande ljud vid styrlagret.

//Danny

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...