Tips till välvuxna killar!? Mottages

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Hoj
690 SMC-R
Hej!

Skulle behöva lite tips på hur man kan underlätta för sin kamrat där nere.
Borde vara fler som har detta problem...
Problemet med skinnstället är att det sitter så tajt att jag knappt kan dra igen dragkedjan:gnissla Och när jag väll fått igen det stramar det åt så det gör ont.:näsblod

Är det för jag köpt ett för litet ställ eller hur gör man? Ska man lägga den på nått speciellt sett? Är det så att vissa helt enkelt bara får stå ut med att det är jäkligt trångt :va:brinnerup

//

T

Samma här. Tror det finns nåt inpacknings kit man kan köp på E-bay. typ som drar snabeln åt vänster och kulorna rakt fram.

Gör så här:

1)Sätt ditt ett blixtlås i skrevet
2)Sätt dig på hojen
3)Öppna blixtlåset
4)Häng ut den
5)Njut av att aldrig mer ha pungsvett när du kör hoj :tummenupp

jag kör med en suspensoar, det blir jäkligt svårt att få ihop dragkedjan men jag slipper iaf det fuktansvärda trycket som drabbar kulorna om jag kör utan :)

Men du, jag bad om tips till välvuxna! Inte till barn:krama
Hur ska jag få plats med suspensoar om jag knappt får plats med allt i bara kallingar?:va

jag kör med en suspensoar, det blir jäkligt svårt att få ihop dragkedjan men jag slipper iaf det fuktansvärda trycket som drabbar kulorna om jag kör utan :)

Men du, jag bad om tips till välvuxna! Inte till barn:krama
Hur ska jag få plats med suspensoar om jag knappt får plats med allt i bara kallingar?:va

du ska ju inte ha kallingar på dig sen :fakta sen lägger du skinnstället i blöt och drar det på dig så grenen formar sig ordentligt :)

Inget svar som hjälper dig. Men jag köpte skräddarsytt skinnställ och då tog jag till i grejen, underbart :tummenupp

Kan du inte be ngn skillad skräddare att sy dit en extra stor läderpung :va

Jobbigt med hängpung antar jag, men om du prövar att lägga en kula på varje sida om grenen på skinnstället så kanske trycket blir mindre? Det lilla bihanget i mitten kvittar väl antar jag, den kan väl peka uppåt om du känner för det?
Som sagt så har jag ingen erfarenhet av detta problem då jag har proportionerligt könsorgan och ingen jättepung som är i vägen.
Annars kan du ju testa att köra med skinnstället bakofram, typ som Criss-cross gjorde när det begav sig. Har du hängröv också så är ju skinnstället redan tillräckligt stort åt dig.

Ingen som har något vettigt tips? Måste väll va fler som har detta problem?
Och nej det är inte pungen som är strulet.

Du kanske skulle prova en storlek större på skinnstället och kanske en annan modell!?

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti