Tips: Svt2 kl 23:00 klassiska motorcyklar

• Thread starter Thread starter MT
  • Start date Start date

MT

Hojlös:(
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Saknar min KTM
Tid: 2300 - 2325

Titel: Klassiska motorcyklar
Övrigt: Brittisk serie om motorcykelns utveckling i USA, Japan och Italien. Del 1 av 3. Heavy metal. Att förflytta sig snabbare än en häst var målet för William Harley och Arthur Davidson, som 1903 började sin mc-tillverkning i ett skjul i USA.

MT skrev:
Tid: 2300 - 2325

Titel: Klassiska motorcyklar
Övrigt: Brittisk serie om motorcykelns utveckling i USA, Japan och Italien. Del 1 av 3. Heavy metal. Att förflytta sig snabbare än en häst var målet för William Harley och Arthur Davidson, som 1903 började sin mc-tillverkning i ett skjul i USA.

102 år och de har inte lyckats än. Jänkare. :trött

"Att inte köra HD är som att knulla med en fet brud. Det kanske är skönt men man vill inte bli sedd när man gör det.." :hihi

Säga vad man vill om cykeln men som affärside finns det väl ingen mc-tillverkare som kan slå dom på fingrarna nuförtiden

Hmm,,, TV2... Då måste man ju betala TV-avgift :va

De kunde ju ha program om oklassiska MC i stället, inte orkar man glo på gamla indian och sånt i en halvtimma.

Del 2 idag!

Tid: 2300 - 2325 ShowView | 86326 |

Titel: Klassiska motorcyklar - Imdb

Övrigt: Brittisk miniserie om motorcykelns utveckling i USA, Japan och Italien. Del 2 av 3. Fire from the East. Tsochiro Honda startade efter andra världskriget med 200 cyklar och överskottsmotorer från kriget.

Alltså, den här serien är från 1986 om jag fattar det rätt. Rätt intressant ändå men finns det verkligen inte nyare tv-program om motorcyklar än så här?

Coola Ola skrev:
Alltså, den här serien är från 1986 om jag fattar det rätt. Rätt intressant ändå men finns det verkligen inte nyare tv-program om motorcyklar än så här?
Jo, men då handlar de inte om klassiska motorcyklar. ;)

Coola Ola skrev:

Nej det tror jag inte då tex CBR 900 var var med i programmet, så ett par år nyare är det nog.
Tycker faktigst att denna delen var ganska intressant.

Måste varit från tidigt 90-tal. Lite väl ytlig tycker jag, hade mått bra av en halvtimme till. Snackade i princip bara om Honda ju... :(

MT skrev:
Nej det tror jag inte då tex CBR 900 var var med i programmet, så ett par år nyare är det nog.
Tycker faktigst att denna delen var ganska intressant.

Ok, var en del referenser, typ en hoj som kom för 35 år sedan och sen sa de att hojen lanserades 1959. De sa också några ggr att sextiotalet var 20 år sen. Men jag missade iofs början.

morlock skrev:
Jo, men då handlar de inte om klassiska motorcyklar.

Jag tycker iofs att både GSX-R 750 och 1100 är klassiska motorcyklar liksom Kawa Z1000, Honda CBX och en del andra. Jag missade som sagt början men jag fick känslan att det slutade runt CB750/sjuttiotalet.

Men såg ni vad tvitaktarna spydde ut olja, ehehhehe? Det bara spydde ut blårök från Sukkans 3-cylle 2-takt. Var det Suzy 500GT eller? :hihi

Saknar att de inte tog upp ngt om Trajorna och Duccarna.

När sänds nästa del?

Zee skrev:
Men såg ni vad tvitaktarna spydde ut olja, ehehhehe? Det bara spydde ut blårök från Sukkans 3-cylle 2-takt. Var det Suzy 500GT eller? :hihi

Saknar att de inte tog upp ngt om Trajorna och Duccarna.

När sänds nästa del?

Just det programmet hette ju faktiskt "Fire from the East"... :rolleyes:

Nån som såg det idag (igår)? Gillade klippen från motoguzzis "testbana". En asfaltremsa med bredd som en cykelbana som gick runt fabriksbyggnaden :hihi Deras verkstadsmaskiner verkade vara top of the line också.

Såg litegrann igår... fan, dessa dokumentärerna var inte gjorda idag alltså, känns riktigt gamla. Men trevligt att glo på ändå, dock skulle det hellre varit en serie med 10 stora avsnitt för det finns skitmkt kul i mc-historia. Tänk om vi kunde haft ett svenskt mc-program varje vecka. Dom har ju ngt på discovery ibland... kul att kolla på! :tummenupp

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8