ZtreetFajter
Vem Faan är Peter? ;)
Ja då har man lirkat lite i bössan o verkar ha hittat 25-30k för ett SF bygge...vart ska jag börja tycker ni? ( Jo en hojj så klart
) , men sen då?
/J

/J
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
ZtreetFajter skrev:Den här hojjen nurå..http://www.blocket.se/vi/6933573.htm?ca=3_s
Är obes o allt sånt..saknar mätare o blinkers m.m
Om jag hänger på allt samt reg plåt o beställer tid på SBP
vad kan dom klanka ner på? , förutom sedvanliga grejjer?
Btw vad kollar dom på en Bes gällande MC ?
Dirtfighter skrev:Den hojjen dissade jag direkt efter jag pratat med ägaren, den verkade ''oseriöst'' körd, obesiktigad och inga lysen mm..
Han hadde mest haft den som leksak..
Tror därför inte den är så seriöst omskött heller.
ZtreetFajter skrev:Den här hojjen nurå..http://www.blocket.se/vi/6933573.htm?ca=3_s
Är obes o allt sånt..saknar mätare o blinkers m.m
Om jag hänger på allt samt reg plåt o beställer tid på SBP
vad kan dom klanka ner på? , förutom sedvanliga grejjer?
Btw vad kollar dom på en Bes gällande MC ?
Aldrig hört talas om detta. Det måste vara enorm otur och råka ut för det eller en väldigt övernitisk besiktningsman.DR-Zätare skrev:du måste skaffa intyg att det inte asbets i bromsbeläggen
DR-Zätare skrev:För 20 - 25 000:- borde du väl kunna hitta en GSX-R 1100 från 80-talet (oljekyld =) med skrapade kåpor eller utan kåpor som är ett perfekt objekt att bygga fighter på!
//Eric
DR-Zätare skrev:Har den inte genomgått registreringsbesiktning alltså eller har han bara struntat i en kontrollbesiktning? Är den inte registreringsbesiktigad så är det en hel del jobb och du måste skaffa intyg att det inte asbets i bromsbeläggen och sådana saker om du har otur.
Hastighetsmätare behöver du i vilket fall när du besiktar hojen, samma sak med lysen och blinkers. Det kan vara ganska dyrt om du ska köpa godkända blinkers och ljus runtom. Dessutom vet du ju inte hur sladdarna är dragna, det kan ju vara kaos lika gärna. Mätare kan också vara lite halvbesvärligt att koppla in om du inte är händig. Utan mätare vet du ju inte heller hur långt den har gått eller hur servicen har skötts, kan vara ett riktigt vrak som han säljer för att han vet att den kommer att rasa snart.
Jag tycker det där var RIKTIGT dyrt för den hojen om den är obesiktigad och saknar lysen, mätare osv. En sådan GSX-R i originalskick brukar väl ligga runt 20´-25´? 10 000 kanske den är värd om den är i bra skick.
För 20 - 25 000:- borde du väl kunna hitta en GSX-R 1100 från 80-talet (oljekyld =) med skrapade kåpor eller utan kåpor som är ett perfekt objekt att bygga fighter på!
//Eric
MrD13 skrev:
Wiseguy skrev:Aldrig hört talas om detta. Det måste vara enorm otur och råka ut för det eller en väldigt övernitisk besiktningsman.
AndersJohansson skrev:När jag ringde på den så sa han att han hade bytt olja några gånger. Han finns här på Sh tror jag, kan inte finnas så många med GSXR750 fighter i Skellefteå?
Orginal kåporna skullefinnas hos förra ägaren i Piteå.
Förra ägaren var inte från Piteå enligt vägverket.
20 ägare var det, förövrigt en 89:a också enligt vägverket.
Grömpa här på Sh har varit och kollat på den och han sa att den var fin.
NakenBandit skrev:Visserligen lite dyrare som utgångspunkt men årsmodell och hästkrafter versus pris![]()
http://www.annonsborsen.se/trader/view.jspx?advert=70718
ZtreetFajter skrev:Finns det "e-märkta" tillbehör att köpa som miniblinkers , frontlysen , diodbakljus m.m
Icke att förglömma dom där underbara pappersservetterna som finns på alla kontorstoaletter. Helt underbara i garaget.DR-Zätare skrev:Är det bara jag som har ett kontorsjobb och på sin höjd har tillgång till reklampennor med firmans namn på som kan vara till hjälp med bygget?
DR-Zätare skrev:Hur mycket som helst, överallt. Nästan alla återförsäljare kan få tag på blinkers, lysen osv som är e-märkta.
Hur kan det komma sig att alla har tillgång till all möjlig utrustning som kan tänkas behöva för att bygga fighter? Fräsar, svarvar, svetsar, verktyg, kompetens... Är det bara jag som har ett kontorsjobb och på sin höjd har tillgång till reklampennor med firmans namn på som kan vara till hjälp med bygget?
//Eric
Casper_one skrev:Hur gör man för att få en sits att passa på en sån gsx-r 750 typ 88-89
För sitsen är ju ett måste!!
Rock on..![]()
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Richa blickar framåt mot 70 år i branschen
Bike var på plats på Richa ... |