Tips Streetfighter Objekt till Sommaren?

Ja då har man lirkat lite i bössan o verkar ha hittat 25-30k för ett SF bygge...vart ska jag börja tycker ni? ( Jo en hojj så klart ;)) , men sen då?


/J
 
Styrkrona,styre,broms/kopplingsvajer,mini blinkers,led bakljus,lyse(fram).
ljuddämpare,nya handtag,drev(om du vill leka lite),
Det finns inga gränser för vad du kan/vill göra så bygg bygg bygg.
titta på andra hojar på nätet,
Lycka till :tummenupp
 
ZtreetFajter skrev:
Den här hojjen nurå..http://www.blocket.se/vi/6933573.htm?ca=3_s

Är obes o allt sånt..saknar mätare o blinkers m.m

Om jag hänger på allt samt reg plåt o beställer tid på SBP

vad kan dom klanka ner på? , förutom sedvanliga grejjer?


Btw vad kollar dom på en Bes gällande MC ?

Den hojjen dissade jag direkt efter jag pratat med ägaren, den verkade ''oseriöst'' körd, obesiktigad och inga lysen mm..
Han hadde mest haft den som leksak..
Tror därför inte den är så seriöst omskött heller.
 
Dirtfighter skrev:
Den hojjen dissade jag direkt efter jag pratat med ägaren, den verkade ''oseriöst'' körd, obesiktigad och inga lysen mm..
Han hadde mest haft den som leksak..
Tror därför inte den är så seriöst omskött heller.


Han hade ett par stycken hojjar och höll på bygga på en ny , var tvungen att avyttra pga d etc , men klart man funderar när den vart på annons så pass länge som den har osv.


Ja ge mig tips nu vad jag ska leta efter :):)
 
ZtreetFajter skrev:
Den här hojjen nurå..http://www.blocket.se/vi/6933573.htm?ca=3_s

Är obes o allt sånt..saknar mätare o blinkers m.m

Om jag hänger på allt samt reg plåt o beställer tid på SBP

vad kan dom klanka ner på? , förutom sedvanliga grejjer?


Btw vad kollar dom på en Bes gällande MC ?

Har den inte genomgått registreringsbesiktning alltså eller har han bara struntat i en kontrollbesiktning? Är den inte registreringsbesiktigad så är det en hel del jobb och du måste skaffa intyg att det inte asbets i bromsbeläggen och sådana saker om du har otur.

Hastighetsmätare behöver du i vilket fall när du besiktar hojen, samma sak med lysen och blinkers. Det kan vara ganska dyrt om du ska köpa godkända blinkers och ljus runtom. Dessutom vet du ju inte hur sladdarna är dragna, det kan ju vara kaos lika gärna. Mätare kan också vara lite halvbesvärligt att koppla in om du inte är händig. Utan mätare vet du ju inte heller hur långt den har gått eller hur servicen har skötts, kan vara ett riktigt vrak som han säljer för att han vet att den kommer att rasa snart.

Jag tycker det där var RIKTIGT dyrt för den hojen om den är obesiktigad och saknar lysen, mätare osv. En sådan GSX-R i originalskick brukar väl ligga runt 20´-25´? 10 000 kanske den är värd om den är i bra skick.

För 20 - 25 000:- borde du väl kunna hitta en GSX-R 1100 från 80-talet (oljekyld = :yoparty) med skrapade kåpor eller utan kåpor som är ett perfekt objekt att bygga fighter på!

//Eric
 
Last edited:
DR-Zätare skrev:
Har den inte genomgått registreringsbesiktning alltså eller har han bara struntat i en kontrollbesiktning? Är den inte registreringsbesiktigad så är det en hel del jobb och du måste skaffa intyg att det inte asbets i bromsbeläggen och sådana saker om du har otur.

Hastighetsmätare behöver du i vilket fall när du besiktar hojen, samma sak med lysen och blinkers. Det kan vara ganska dyrt om du ska köpa godkända blinkers och ljus runtom. Dessutom vet du ju inte hur sladdarna är dragna, det kan ju vara kaos lika gärna. Mätare kan också vara lite halvbesvärligt att koppla in om du inte är händig. Utan mätare vet du ju inte heller hur långt den har gått eller hur servicen har skötts, kan vara ett riktigt vrak som han säljer för att han vet att den kommer att rasa snart.

Jag tycker det där var RIKTIGT dyrt för den hojen om den är obesiktigad och saknar lysen, mätare osv. En sådan GSX-R i originalskick brukar väl ligga runt 20´-25´? 10 000 kanske den är värd om den är i bra skick.

För 20 - 25 000:- borde du väl kunna hitta en GSX-R 1100 från 80-talet (oljekyld = :yoparty) med skrapade kåpor eller utan kåpor som är ett perfekt objekt att bygga fighter på!

//Eric



Hojjen hade gått 4500mil vid senaste bes , den är bes tom 2006-06-30

Är dom lika hård på MC som på bilar när det gäller eftermarknads delar osv , måste va e-märka etc?

Enl ägaren bra byggd..och även lagerbytt m.m

På med lysen o blinkers samt mätare..tuta o besiktiga...men man vet ju inte..

MrD13 skrev:


Ja d fanns ju en del där :)

Jobbigt bara o köpa nå gammalt rat o behöva börja med att byta däck o drvning m.m , så man e uppe i 10-15k xtra direkt..
 
Wiseguy skrev:
Aldrig hört talas om detta. Det måste vara enorm otur och råka ut för det eller en väldigt övernitisk besiktningsman.

Vid registreringsbesiktning kan du väl åka på det om besiktningskillens fru inte släppt till på några veckor?

//Eric
 
När jag ringde på den så sa han att han hade bytt olja några gånger. Han finns här på Sh tror jag, kan inte finnas så många med GSXR750 fighter i Skellefteå?

Orginal kåporna skullefinnas hos förra ägaren i Piteå.
Förra ägaren var inte från Piteå enligt vägverket.

20 ägare var det, förövrigt en 89:a också enligt vägverket.

Grömpa här på Sh har varit och kollat på den och han sa att den var fin.
 
AndersJohansson skrev:
När jag ringde på den så sa han att han hade bytt olja några gånger. Han finns här på Sh tror jag, kan inte finnas så många med GSXR750 fighter i Skellefteå?

Orginal kåporna skullefinnas hos förra ägaren i Piteå.
Förra ägaren var inte från Piteå enligt vägverket.

20 ägare var det, förövrigt en 89:a också enligt vägverket.

Grömpa här på Sh har varit och kollat på den och han sa att den var fin.


En skada på tanken oxå pga att den vält ..

Ja vet inte..får man diskutera priset så..vilket han inte var så sugen på tydligen..
 
NakenBandit skrev:
Visserligen lite dyrare som utgångspunkt men årsmodell och hästkrafter versus pris :yoparty
http://www.annonsborsen.se/trader/view.jspx?advert=70718

Har ju tillgång till en maskinpark med cnc fräsar o svarvar m.m , så styrkrona & styre osv kan jag fixa själv (eller lejja bort iaf ;))

Skulle va skoj att köpa en hojj o bygga från scratch..:)

Finns det "e-märkta" tillbehör att köpa som miniblinkers , frontlysen , diodbakljus m.m ?

Kan tänka mig en cykel för max 25-30k , det är ok :) , vill kunna slänga ihop en fajter hojj på 1-2mån så man har ngt att busa med när backen e torr :)
 
ZtreetFajter skrev:
Finns det "e-märkta" tillbehör att köpa som miniblinkers , frontlysen , diodbakljus m.m

Hur mycket som helst, överallt. Nästan alla återförsäljare kan få tag på blinkers, lysen osv som är e-märkta.

Hur kan det komma sig att alla har tillgång till all möjlig utrustning som kan tänkas behöva för att bygga fighter? Fräsar, svarvar, svetsar, verktyg, kompetens... Är det bara jag som har ett kontorsjobb och på sin höjd har tillgång till reklampennor med firmans namn på som kan vara till hjälp med bygget?

//Eric
 
DR-Zätare skrev:
Är det bara jag som har ett kontorsjobb och på sin höjd har tillgång till reklampennor med firmans namn på som kan vara till hjälp med bygget?
Icke att förglömma dom där underbara pappersservetterna som finns på alla kontorstoaletter. Helt underbara i garaget. :hihi
 
DR-Zätare skrev:
Hur mycket som helst, överallt. Nästan alla återförsäljare kan få tag på blinkers, lysen osv som är e-märkta.

Hur kan det komma sig att alla har tillgång till all möjlig utrustning som kan tänkas behöva för att bygga fighter? Fräsar, svarvar, svetsar, verktyg, kompetens... Är det bara jag som har ett kontorsjobb och på sin höjd har tillgång till reklampennor med firmans namn på som kan vara till hjälp med bygget?

//Eric


*fniss*

Men..man lär skaffa sig "kontakter" , byta reklam pennor mot 30min i fräsen? eller tömma "jobb" toaletterna på tvål o papper & byta in mot ngra svetsloppor på lokala plåtfirman?...haha säg inte att d inte går ;)
 
Hur gör man för att få en sits att passa på en sån gsx-r 750 typ 88-89

För sitsen är ju ett måste!!

Rock on.. :4skrika
 
Casper_one skrev:
Hur gör man för att få en sits att passa på en sån gsx-r 750 typ 88-89

För sitsen är ju ett måste!!

Rock on.. :4skrika

Jag funderar oxå hur mkt jobb det är att planatera en sexy bakdel på en gammal gixxer? :arsele
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top