Tips Streetfighter Objekt till Sommaren?

Har kollat på Suzuki GSX750 ,CBR Fireblade , Kawasaki ZX6

Frågan är..om man vill ha en vettig försäkring så är väll inte ngn av dessa speciellt bra i det hänsendet?

Ska man kika på en Touring cykel istället tro ?

:confused: :va :gnissla :huvet ??

Vad är det för vikter på följande hojjar:

1: Fireblade 92-95
2: Kawasaki ZX7/9 93-97
3: Suzuki GSX750 87-91
4: Yamaha YZF 750R -93

Jag är ute efter en rolig bushojj med moderat effekt , gillar inte toppfarter utan ax och smidiga cyklar , dvs inte ngn blypulka.

Gamla gixxers bara att glömma kanske?

Kom igen nu gubbar , sparka mig i rätt riktning nu :) , dax att handla snart :)

ZtreetFajter skrev:
Vad är det för vikter på följande hojjar:

1: Fireblade 92-95
2: Kawasaki ZX7/9 93-97
3: Suzuki GSX750 87-91
4: Yamaha YZF 750R -93

Jag är ute efter en rolig bushojj med moderat effekt , gillar inte toppfarter utan ax och smidiga cyklar , dvs inte ngn blypulka.

Kom igen nu gubbar , sparka mig i rätt riktning nu :) , dax att handla snart :)

Kan ge en hint om följande hojar i din lista.

Kawa ZX7R från 96 och framåt har en torrvikt på ca 200 kg, har en själv. Inte världens lättaste men det skiter jag i.. :tuttar

ZX9R blev från 98 och framåt ca 25kg lättare om jag inte missminner mig fullständigt, väger ca 185 kg och är kul att köra enligt mig. Gillar motorn i den.

Övriga har jag ingen aning om, om jag har fel så får väl nån rätta mig.

Ha de ! :tummenupp

DR-Zätare skrev:

Japp, köp den här ovan! :tummenupp
Jag behöver pengarna.... :fyllisar
Lovar att du får enormt svårt att hitta en originalhoj i såpass bra skick som denna.
Finns endast ett par smårepor som är något att tala om.
Nästan synd att bygga fighter av men vafan lite kul ska man ha. :yoparty

ZtreetFajter skrev:

Jag köpte själv en gixxer 750 från -86 nu i vinter för att bygga om till streetfighter. Tycker att den stämmer bra in på dina krav... moderat effekt och smidig (100hk och tjänstevikt på 200kg). Många klagar på att ramen flexar mycket... men det är väl sett i relation till dagens gixxer. 1986 verkade ju folk kunna smiska asfalt rätt bra med urgixxrarna :).

Största fördelen var dock att hojen är 20 år vilket innebär att jag kan använda classic-försäkringen. 1400kr / år för helförsäkring passar min studentekonomi finfint.

Danne_GSXR skrev:
Japp, köp den här ovan! :tummenupp
Jag behöver pengarna.... :fyllisar
Lovar att du får enormt svårt att hitta en originalhoj i såpass bra skick som denna.
Finns endast ett par smårepor som är något att tala om.
Nästan synd att bygga fighter av men vafan lite kul ska man ha. :yoparty

Hehe ska du ta en rejäl krok runda? ;)

Var o snackade med Andreas på Moped o Motor och han skulle hålla gluggarna öppna om dom fick in ngt inbyte som kunde vara ett bra objekt för mig :)

30lax för en hojj under -93 tycker jag personligen är på tok för mkt..om den inte är i strålande skick dvs..

men men..vi får se vad som dyker upp :)

ZtreetFajter skrev:
Hehe ska du ta en rejäl krok runda? ;)

Var o snackade med Andreas på Moped o Motor och han skulle hålla gluggarna öppna om dom fick in ngt inbyte som kunde vara ett bra objekt för mig :)

30lax för en hojj under -93 tycker jag personligen är på tok för mkt..om den inte är i strålande skick dvs..

men men..vi får se vad som dyker upp :)

Det är skillnad på en oljekyld gammelgixxer och en vanlig sporthoj.... Därav lite högre begpris. Kollade med en säljare och han sa ca 28k:- utan att ha tittat på mer än ett foto.

Danne_GSXR skrev:
Det är skillnad på en oljekyld gammelgixxer och en vanlig sporthoj.... Därav lite högre begpris. Kollade med en säljare och han sa ca 28k:- utan att ha tittat på mer än ett foto.

Med all respekt..

Men om ingen ser ett historiskt värde i den kan jag personligen inte motivera 28-30k när man får en Fireblade eller Ninja för samma pengar..måste väll endå vara mer hojj?

ZtreetFajter skrev:
Med all respekt..

Men om ingen ser ett historiskt värde i den kan jag personligen inte motivera 28-30k när man får en Fireblade eller Ninja för samma pengar..måste väll endå vara mer hojj?

Håller delvis med dig, inte jag som höjer gixxrarna till skyarna på det viset. Dom har ett visst kult-värde fast det kan kanske vara svårt att omvandla det till verkligheten i form av pengar....

Danne_GSXR skrev:
Håller delvis med dig, inte jag som höjer gixxrarna till skyarna på det viset. Dom har ett visst kult-värde fast det kan kanske vara svårt att omvandla det till verkligheten i form av pengar....

True!

Sandstrom skrev:
Jag köpte själv en gixxer 750 från -86 nu i vinter för att bygga om till streetfighter...

Största fördelen var dock att hojen är 20 år vilket innebär att jag kan använda classic-försäkringen. 1400kr / år för helförsäkring...

Köpte en precis likadan denna vinter för just fighter projekt :)
Men inte gäller väl classic-försäkringen, ska du göra den till SF så lär du ju bygga om den och classic-försäkringen gäller inte för ombyggda hojar.
Eller pratar du om någon annan än Bilsport & mc's försäkring, in that case, tala om var så ska jag fixa en likadan försäkring :)

Tillbaks till ämnet.
Dem hojar som har kommit upp verkar onekligen intressanta. Nåt jag upptäckt med min gixxer är att man är något begränsad när det gäller bakdelen eftersom den är svetsad, dem skruvade ger ju större frihet.

Den där hondan skulle jag nog satsa på
http://www.sporthoj.com/annonser/?id=30991

1: Fireblade 92-95 185 kg
2: Kawasaki ZX7/9 93-97 203/215 kg
3: Suzuki GSX750 87-91 200 kg
4: Yamaha YZF 750R -93 195 kg

Enligt bikez.com

quip skrev:
Köpte en precis likadan denna vinter för just fighter projekt :)
Men inte gäller väl classic-försäkringen, ska du göra den till SF så lär du ju bygga om den och classic-försäkringen gäller inte för ombyggda hojar.
Eller pratar du om någon annan än Bilsport & mc's försäkring, in that case, tala om var så ska jag fixa en likadan försäkring :)

Jag pratar om Bilsport och MC:s försäkring. Det är inga problem att plocka bort kåpor, lacka om, sätta på ett krosstyre och ny framlampa. Ramförändringar får man dock inte göra enligt försäkringsvillkoren. Det blir svårt att klura ut hur man ska klara sig utan att förändra bakramen och ändå få dit en snyggare bakkåpa :). Möjligen går det att höja fjädringen lite i bak och trixa dit en ny kåpa som täcker bakramen så bra som möjligt. Återstår att se.

Om jag vid en klotning inte får någon ersättning för hojen så får jag ta det. Huvudsaken är att jag har trafikförsäkringen och extra personskadeförsäkring.

Zator skrev:
1: Fireblade 92-95 185 kg
2: Kawasaki ZX7/9 93-97 203/215 kg
4: Yamaha YZF 750R -93 195 kg

Enligt bikez.com

Firebladen måste va skoj då med sitt effektfö0rhållande till vikten.

:)

Zator skrev:

Enligt bikez.com

Är du säker på att du kollat på bikez.com för det där stämmer inte på något sätt när jag tittar där? :)

Tjänstevikt för GSXR 750:

85-87 är 201 Kg.
88-89 är 228 Kg.
90-92 är 234 Kg.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden