Tips på vad man kan göra me halsont!!

Mr_SoaP

Äntligen säsong!
Gick med
15 Mar 2004
Hoj
Såld
Tjenixen alla glada nu e jag jävligt trött på den här j.... Körtelfebern som jag haft nu i 2 veckor ingen som har några sjysta tips på vad man kan göra för att lindra halsont??
vad jag provat
x antal halstabetter
te me honing e
alvedon

men det e F.. inget som funkar

//Jocke

Jag brukar gå omkring i snusnäsduk och kedjedricka te.

Habanero

Käka så mycket habanero du kan till maten. Drick te med minst 2 pressade vitlöksklyftor i. Håll dig varm. Lite sex är inte heller särskilt skadligt, gäller bara att hitta någon som skiter att att hon kan bli smittad av halsont.

Mr_SoaP skrev:
Tjenixen alla glada nu e jag jävligt trött på den här j.... Körtelfebern som jag haft nu i 2 veckor ingen som har några sjysta tips på vad man kan göra för att lindra halsont??
vad jag provat
x antal halstabetter
te me honing e
alvedon

men det e F.. inget som funkar

//Jocke

Jag brukar gurgla 3% väteperoxid.. bara man inte sväljer det så är det lugnt :gnissla. Man ska nog inte göra det mer än en gång heller, inte för att jag behövt då det onda gått över till nästa dag. Det är ju frätande grejer det där... :hihi Finns på Apoteket!!

Whiskey funkar för stunden iaf, även jägermeister. Men kom ihåg att immunförsvaret försvagas kraftigt vid för stora alkoholintag :(

Jag brukar smälta 5-6 vicks halstabletter i en kopp hett vatten. Sen doppa tepåse av valfri smak. Efter det häller du i lite honung och mjölk. Kanske lite socker om du inte är söt nog redan.
Sen är det dags för de roliga bitarna. Gå till barskåpet och leta fram den där flaskan vedervärdig ful-rom du av misstag köpte på polenfärjan. Om du är täppt i näsan, ska du blanda tills dess att du känner doften av romen... Då är det lagom :hihi

/Per

Det finns halstabletter med bedövande verkan att köpa på Apoteket. Det är det enda som jag har testat som verkligen funkar och inte bara för stunden.

Pressa 1 citron i ett glas + 1 tsk salt. Rör om o svep.

Halsen kommer vara bra när du svalt det, dock så kommer halsonten tillbaka efter några timmar.

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!