Huskur!

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Sitter med halsduken runt halsen och har kokat upp en stor kopp med varm mjölk som jag tagit en hel vitlök och mosat i. Nu jävlar ska jag döda halsontet tills imorrn.
Har ni fler tips om hur man kan döda lite bakterier?
Många som säger att sånt inte hjälper, men det kan ju inte skada!

Kay skrev:
Sitter med halsduken runt halsen och har kokat upp en stor kopp med varm mjölk som jag tagit en hel vitlök och mosat i. Nu jävlar ska jag döda halsontet tills imorrn.
Har ni fler tips om hur man kan döda lite bakterier?
Många som säger att sånt inte hjälper, men det kan ju inte skada!
Det där hjälper faktiskt. Men du kommer att svettas vitlök i någon dag eller två :hihi

Annars kanske det vore på sin plats med en liten whiskey? :öl

Esquire skrev:
Det där hjälper faktiskt. Men du kommer att svettas vitlök i någon dag eller två :hihi

Annars kanske det vore på sin plats med en liten whiskey? :öl

Hjälper det på riktigt?
*hämtar*
Så. Nu fick man en anledning att sitta med ett glas Jack D i sin ensamhet. :fyllisar

undvik mjölken. det är slembildande. drick varma grejjer om du vill, men helst utan socker. bakterierna gillar socker. och mitt bästa tips: skölj munnen och halsen med koksaltlösning med jämna mellanrum. bakterier gillar inte salt.

Jag gurglade bara, men liite svalde man, inte mkt...
Borde inte vara så farligt med en t-sked saltlösning?

anja skrev:
nejnejnej!!! drick den inte. då rubbar du salt- och vätskebalansen i kroppen. bara skölja!
Och om man dricker för mycket salt kan man spy :zpy

Okej, nu sitter jag här, ont i halsen fortfarande (döh), den varma koppen var tillfälligt lindrande, men nu sitter jag med saltsmak i munnen och rapar vitlöksodörer frenetiskt, ont i halsen.
Vad nu? vad nu? vad nu?

Hur ska man sova? Med T-shirt, duntäcke, strumpor och kalingar? Altså, hålla sig väldigt varm?
Är halsduken bra nu?

Kay skrev:
Okej, nu sitter jag här, ont i halsen fortfarande (döh), den varma koppen var tillfälligt lindrande, men nu sitter jag med saltsmak i munnen och rapar vitlöksodörer frenetiskt, ont i halsen.
Vad nu? vad nu? vad nu?

Hur ska man sova? Med T-shirt, duntäcke, strumpor och kalingar? Altså, hålla sig väldigt varm?
Är halsduken bra nu?

alvedon och vila.

Kay skrev:
Vad nu? vad nu? vad nu?

Är halsduken bra nu?
Ont ska med ont fördrivas :fatta!

Jo, värme är nog en fördel. Det vore nog inte ett allt för smart att ligga näck i korsdraget precis...

*500mg brustablett Alvedon intas*

Återkommer med uppdatering imorrn när jag vaknat. :)

Jack D är inte whiky, så då blir man inte frisk av det.. :rolleyes:

Men helt klart roligare att vara sjuk med all form av sprit...

anja skrev:
nejnejnej!!! drick den inte. då rubbar du salt- och vätskebalansen i kroppen. bara skölja!

neee, kroppen fixar det där själv så det är ingen fara :)
Man kan inte äta för mkt salt, bara för lite. Sen att det sliter en del på kroppen är en annan sak. Lagom e bäst.

Koka upp vatten,skiva i färsk ingefära,låt stå 5-10min,ha i lite honung,drick upp :fyllisar

En gammal huskur jag fick lära mig redan i 14:års åldern (hårda bud) var att värma upp 2 stycken klass 2 öl till 37-38 grader innan man går och lägger sig samt att tillsammans med dom ta 2 Alvedon.

Man svettas livet ur sig under natten och mår skit men är praktiskt taget frisk efter det, varför :va . Men har faktiskt funkat X antal gånger på mig. Kanske ärplaceboeffekt, vad vet jag :confused:

NakenBandit skrev:
En gammal huskur jag fick lära mig redan i 14:års åldern (hårda bud) var att värma upp 2 stycken klass 2 öl till 37-38 grader innan man går och lägger sig samt att tillsammans med dom ta 2 Alvedon.

Man svettas livet ur sig under natten och mår skit men är praktiskt taget frisk efter det, varför :va . Men har faktiskt funkat X antal gånger på mig. Kanske ärplaceboeffekt, vad vet jag :confused:

Antagligen för man skrämt skiten ur bakterierna genom att ge intryck om att man är totalt spritt språngande galen, genom att sätta leverfunktion och sånna vitala grejer tillfälligt ur funktion.

Kay skrev:
Antagligen för man skrämt skiten ur bakterierna genom att ge intryck om att man är totalt spritt språngande galen, genom att sätta leverfunktion och sånna vitala grejer tillfälligt ur funktion.

Jepp, kan så vara :3freak :hihi

Gör en kopp te och häll sedan i lite whiskey (Jag vet, det är att häda men va gör man inte för att bli frisk). Det dödar det mesta i bakterieväg.

EDIT: eller så tar du mycket whiskey och så får du en redig fylla på köpet. :D

Tips mot slem i halsen: Salmiak.

T.ex. genom Fisherman's Friend's Salmiak/Sockerfri :tummenupp

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...