Jäkla spridning i pris, hörru.
Varadero med sprut kan man få för 30' (mycket mil + aningens buskiga) medan riktigt fina går kring förti.
TDM 900 går att pruta ner till runt 20' om dom varit tappade i backen, eller står inför den stora servicen vid 4400 mil. ...som säljaren sällan vill nämna själv.
Snorfina säljs för 30'.
Men, så nämner du CRF 1000?
Då är vi plötsligt hundra papp upp, typ.
Är du intresserad på allvar av en CRF 1000 så har jag ännu inte sett någon säljas begagnad lika billigt som Honda själva vräker ut nya "Hard Core".
Honda forcerade in en liten klick hojar innan årsskiftet 2015/-16. Modellår -16 på pappret som kom in utan fejkplåt under motorn, utan vindavvisare för styret - som man ju ändå byter till den egna favoriten direCkt.
Dom slapp svindyra LED-blinkers för typ 1600 spänn stycket och har istället enkla miniblinkers som lite bättre tål att vurpas med.
Men framförallt - iom att hojen är skohornad in i Sverige innan EURO 4 så slipper man ABS!
En underbar satsning av Honda - en härlig hommage till den gamla XRV 750 som laddade namnet Africa Twin med allt det står för idag.
...och som sket sig duktigt. Till och med köparna i äventyrskretsen är helt blötlagda i ABS-träsket och inbillar sig att man dör direCkt utan ABS.
Well well - inte ens prissänkt till 109.900 var en CRF 1000 någon kioskvältare. Dom rullade ut ur butikerna, men trögt. Sist jag kollade hos Ahlqvist stod det en stackare kvar.
Köp om du har pengarna och skall behålla några år.
Chansen återkommer aldrig: en modern seriehoj, ny med 5 års garanti - utan ABS.
En härlig anakronism och helt fri från handikapphjälpmedel.