Tips på snygg kåphoj, icke fö.k 7

Ducati 750 SS, 96:a eller 97:a... underbart vackra och jättebekväma att åka långt på! Bara man står ut första timmen så har det mesta mellan ländryggen och knäna domnat bort, sen ä dä bar å åk! :D

Sen är de billiga också :)

Tänkte inte så långt! Bortdomnad smärta finns ju inte!

:D

Tänker nämna Aprilia Falco. Har en själv och jag ville ha en kåphoj, något man kunde toura med men som samtidigt var lite sportigt. Jag försäkrar den för 6400kr hel/hel på bilsport & mc. Kryllar inte av dem på beganatmarknaden men dom finns för runt 40k.

Om du går upp lite i motorstorlek så får du både en hoj som har både effekt, kåpor och utseende :tuttar

Goldwing-wheelie.jpg

Tror inte han menade 600-750 cui:7peta

Dessutom, står man ut med allt annat... hrm.. Italienskt med en SS, då skiter man väl i komforten? Hade jag gjort iaf.

Vadå italienskt?
SS är väl tyskt:rolleyes:

Last edited:
Dessutom, står man ut med allt annat... hrm.. Italienskt med en SS, då skiter man väl i komforten? Hade jag gjort iaf.

Finns inga direkta problem med SS-modeller från 98 och framåt. Frågar du mig så står SS för SkottSäker. :)
Bara service är skött (av fackman) och allmännskicket är gött och ingen klåpare har bestämt sig för "jag kan själv" (vanligt i hojvärlden, inte lika vanligt bland ducatis dock).
Men det är ingen hoj man rekommenderar att åka långt på, återigen. Nu pratar jag om SSie, de tidigare har jag för lite mil på för att yttra mig om. Sadeln är lite mer "limpig" iaf... :D

Det har du. ST2-4 är sköna hojar, dock anser många dom icke snygga (inte jag dock) och kubiken är runt 1000 cc vilket TS inte ville ha.

Tack för tipset! såg en 03 nu efter ditt tips med orginal underkåpa och det känns verkligen som en riktigt bra hoj, mycket positivt överraskad!

Detta är en italienare jag helt missat, skall verkligen ta en titt på modellen! Tusen tack

Lite tjock rumpa men i övrigt verkar det vara en pålitlig och bekväm hoj!

Lite dyra i inköp men helt klar ett bra tips, dom är ju bland det läckraste som gjorts, men är dem billiga i försäkring?

Aldrig hört talas om tidigare, verkar som ett riktigt bra val. Skall verkligen läsa lite mer om modellen, tack!

Om du går upp lite i motorstorlek så får du både en hoj som har både effekt, kåpor och utseende :tuttar

Goldwing-wheelie.jpg
Haha ja om man endå kunde hantera en tvåhjuling så där :-)

Kawasaki ER-6F
http://www.blocket.se/gavleborg/Kawasaki_ER_6F_ABS_MED_SLIPON_27178943.htm?ca=13&w=3

BMW F800
http://www.blocket.se/helsingborg/Bmw_f_800_s_27222930.htm?ca=13&w=3

Honda VFR
http://www.blocket.se/helsingborg/Honda_VFR_800_6_man_gar_3_95_r_Skickas_27445966.htm?ca=13&w=3

Den jag kan komma på med kort varsel med de kriterier du har. Sen om de är snygga eller ej är ju subjektivt och prismässigt vet jag inte, länka mest för bildernas skull.

Lite över min budget men definitivt att er-6f en modell jag skall lägga på minnet! Sen självklart allting är subjektivt men de flesta kan oftast vad som är snyggt och inte :)

en Triumph 675 street triple
GRYM! Men alldeles för dyr, men en sådan hade jag velat dela säng med, fantastisk skapelse!!

Köp en lott. Alla GSX-R 750 utom årsmodell 88-95 är FKL7
I ditt fall har någon person på FB missat att den din hoj väger 179 kg och har 128 häst :)

De bästa förslagen har redan kommit, YZF750R, Honda VFR och Ducati SS så vad ska jag bidra med då, som är snyggt? Hum...

http://www.blocket.se/stockholm/Superfin_Kawasaki_ZX7R_27102947.htm?ca=17&w=3 Det här är också en vettig motorcykel och utav någon anledning fick jag en bra känsla för säljaren. Ingen aning om vem det är, kanske någon på SH?
Är verkligen en zx7r utanför klass 7 ? isåfall känns det som mycket acceleration för pengarna! Och jag håller med, säljaren och hojjen verkar vettig!

Honda VTR 1000 Firestorm, går att köpa underkåpa så får den mycket snyggare utseende.

Blev hyffsat billig på mig 24 år, Eskilstuna när jag kollade på den hos IF. Tror den går som sporttouring i försäkringsklass. En sådan 98/99 årsmodell så bör det väl inte kosta allt för mycket.
1000 kubikare är ingenting jag är ute efter då jag är relativt kort och inte vill ha en sådan tung hoj.

Triumph, Honda och Bmw har ju jäkligt bra priser på försäkring hos IF !!
Tack för tipset, är helt klart värt att tänka på!

SV1000, dom är väl knappast FK7? Vet att det finns underkåpa till SV1000S...

VTR är redan nämnd, prisvärd och trevlig hoj!

http://www.blocket.se/kalmar/Hyosung_GT_650_R_27344452.htm?ca=4&w=3

Provade en sådan i höstas och den var riktigt trevlig att köra och försäkringen kostade nästan gratis:)
Håller med, väldigt fin hoj! Frågan är hur kvalieten är på en sådan, jag har hört endel även om det förmodligen mycket är förutfattade meningar..

Ducati 750 SS, 96:a eller 97:a... underbart vackra och jättebekväma att åka långt på! Bara man står ut första timmen så har det mesta mellan ländryggen och knäna domnat bort, sen ä dä bar å åk! :D

Sen är de billiga också :)

Haha ja det lät inte alls illa ;-)

Tusen tack för alla svar! Menar det verkligen!

Tänker nämna Aprilia Falco. Har en själv och jag ville ha en kåphoj, något man kunde toura med men som samtidigt var lite sportigt. Jag försäkrar den för 6400kr hel/hel på bilsport & mc. Kryllar inte av dem på beganatmarknaden men dom finns för runt 40k.
Aldrig hört talas om denna skapelse förut! 1000 kubikare vilket förmodligen blir lite stort för mig, men tack för tipset!

Verkar vara en väldigt kompetent kandidat! Tack för tipset.

Mycket bättre än det du, TS, har tänkt att ha den till blir det nog inte. Det är en komplett hoj, kanske inte den snyggaste men en mycket god kamrat.
Tack för övertygan, jag skall försöka komma iväg och provaköra en och se om vi klaffar!

Last edited:

Måste göra en justering här. Fick fakturan från min försäkring och den ligger på 3200 spänn hel/hel 30+.

1000 kubikare är ingenting jag är ute efter då jag är relativt kort och inte vill ha en sådan tung hoj.

Med tung, menar du viktmässigt?

En jämförelse vad gäller vikt och sitthöjd...

Honda VFR 800 '06
Kg: 218
Sitthöjd: 805 mm
Hkr: 109

Honda VTR 1000 '06
Kg: 193
Sitthöjd: 810 mm
Hkr: 106

Ducati ST4s
Kg: 205
Sitthöjd: 820 mm
Hkr: 121

Det skiljer alltså inte så där jättemycket dem emellan...

Ska du ha mer sport blir det VTR1000, mer sporttouring så ST4s, mer touring så blir det en VFR800, enligt min mening.

som nån sagt: sv 1000

Bifogat

• chewys_sv1000.jpg
    chewys_sv1000.jpg
    53.3 KB · Visningar: 55
Med tung, menar du viktmässigt?

En jämförelse vad gäller vikt och sitthöjd...

Honda VFR 800 '06
Kg: 218
Sitthöjd: 805 mm
Hkr: 109

Honda VTR 1000 '06
Kg: 193
Sitthöjd: 810 mm
Hkr: 106

Ducati ST4s
Kg: 205
Sitthöjd: 820 mm
Hkr: 121

Det skiljer alltså inte så där jättemycket dem emellan...

Ska du ha mer sport blir det VTR1000, mer sporttouring så ST4s, mer touring så blir det en VFR800, enligt min mening.

Aprilia SL 1000 Falco.
Kg: 190
Sitthöjd 815 mm
Hkr: 118

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back