bezerk
Ta det lugnt - kör hellre två gånger
Aprilia dorsoduro
Aprilia Shiver
Aprilia Shiver
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
800 GS väger 20-30 kg mer än en KTM Adventure, BMW är oärliga om sina vikter.
Satsa på en Adventure eller en 690 eller en Super Enduro.
Men vad är det för fel på er? Är ni totalt handikappade eller vad är det frågan om? Om man är normalt funtad - hur svårt kan det vara att lära sig var några knappar sitter? "Startknappen sitter för högt upp"?!!? Vad är problemet? Får du inte igång hojjen? Blinkers? Det är två stora jäkla paddlar som är svåra att missa.
Det är inte hojen det är fel på, det kan jag säga med en gång........
Jag tycker det är att gnälla på ytterst små detaljer.
Är ni totalt handikappade eller vad är det frågan om? Det är två stora jäkla paddlar som är svåra att missa.
Betr startknappen har jag aldrig hört talas om att den skulle vara ett problem. Var har du läst det?
När man bedömder en hoj är det körbarheten/ekonomi/körglädje som skall komma i första rummet.
Inte om startknappen EVENTUELLT sitter 5 mm för högt upp på styret.
Trams tycker jag.
Har du kört NÅGON av hojarna? Det du skriver ovan tyder inte på det. Ändå sitter du och ondgör dig över detaljer, som du förmodligen inte ens hade noterat själv? Hondan är säkert en bra hoj, men hur kan du gissa att den "känns" mest robust? Vad utgår du ifrån då?
Ut och provkör BÅDA hojarna, sen kan du börja tycka.
Är på inget sätt BMW fantast, men en sak som de lyckas med är ju att få den att hålla, gång efter gång. Något KTM lyckas mindre bra med, oavsett.
Hondan ser hemsk ut, pungt.
Skojar du ?
har länge varit sugen på en 1200 GSA
men det som gjort att jag inte köpt en hittills är bristande kvalité
däremot har tex 1150 BMW
och äldre modeller byggt upp ett väldigt bra rykte
om bra kvalité och hållbarhet
fast det ryktet håller BMW nu på att arbetar bort
"- Motorn är svår att moderera mjukt vid stående körning. Men det märks bara i svårare partier."
"Ettan är lite väl hög så det är lätt att få tjuvstopp. Och då är det kört."
"Insprutningens på/avslag kändes som det kunde bli bättre. Jag fick en känsla av att sitta på en mindre maskin än vad det faktiskt är,"
Då får du väl slänga in en motion så får vi se om det lagstiftas.
Vikten diskuteras ganska flitigt också, den en spec på tomvikt, körklar, fulltankad = 207 kg men är vägd till 223kg i det utförandet, lite väl påtaglig skillnad kanske. Citat från Bmw forumet:
"BMW anger vikten till 207 kg "nästan fulltankad" vilket bör betyda runt 215 kg med full tank inkl ABS och centralstöd. Återstår c:a 8 kg fusk alltså.
Rent subjektivt så upplevs F800GS lättare än 223 kg. På grusväg alltså. Till offroad är den åt helvete för tung."
Skojar du ?
däremot har tex 1150 BMW
och äldre modeller byggt upp ett väldigt bra rykte
om bra kvalité och hållbarhet
fast det ryktet håller BMW nu på att arbetar bort
Och det känner du för att bestämma om för att?![]()
väger den 223kg? då är det verkligen 223 lätta kg.
Jag stör mig ytterst myckt på när någon som inte ens är torr bakom öronen reggar sig här i april 2009, kör nån 650 nånting, och dessutom väljer namnet "Brute Force". Det är skrattretande.
Att du dessutom sen har mage på att skriva spaltmeter om modeller som du knappt vet något om är fan rena fjanteriet.
Lär dig köra hoj, prova hojarna, istället för att läsa spaltkilometer och gnälla över skitsaker.
Den väger 185 torr och 207 tankad.
Var har ni fått 223 ifrån? Verkar väldigt märkligt att de skulle "fuska" 16 kilo?
Sen verkar du känna mig bra eftersom du både vet hur jag kör, hurvida jag är torr bakom öronen och så måste man tydligen varit reggad här länge för att... ja för att vadå?
Skojar du ?
Dina inlägg i den här och andra trådar talar för sig själva och behöver inte vidare kommentarer faktiskt.
Du är snart i paritet med han SuzukiLover.
Ett smakprov:
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=3716294&postcount=62
Är ni verkligen så snabba att ni hinner starta om motorn med startknappen (om den är rätt placerad) innan själva hojjen stannat?
Imponerande.
Mjoe några av körskolans cyklar var inte riktigt vad dom borde mellanåt(Kan ha varit att man fumla till det någon gång också, men bara kanske) Visat sig vara en bra lärdom även med Transalpen dock vid lite trixig krypkörning bland grönsakerna.
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner
En exklusiv motorcykel med ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Vision CE
På IAA Mobility 2025-mässan... |
![]() |
Höstrusch för våra fotografer
Inte bara sommarmånaderna, ... |
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |