Tips på lite större 2t förgasare

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Ort
Värnamo
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
Någon som har några bra tips på lite större förgasare till 2tacktare?

Ska ha den på en ktm 380, tycker att det känns som om nuvarande keihin PWK 38mm förgasaren är lite liten.
 

OldschoolGixxer

Ny medlem
Gick med
5 Oct 2009
Ort
Umeå
Hoj
Gsx-r 1100 -90

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Ort
Värnamo
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
Lectron verka vara fina förgasare. Men svårt att hitta begagnade till och med i staterna, och ganska så högt nypris.

Kollat endel på skoter förgasare, men det är svårt att hitta styckvis.
Sen vet jag inte hur bra dom funkar på en hoj, på en av dom i länken stod det att den var speciellt framtagen för kalla temperaturer.
Sen vill jag inte ha en med rundtrottel heller.

Ingen som vet om någon skotermodell som det sitter en bra förgasare på?
 

OldschoolGixxer

Ny medlem
Gick med
5 Oct 2009
Ort
Umeå
Hoj
Gsx-r 1100 -90
Lectron verka vara fina förgasare. Men svårt att hitta begagnade till och med i staterna, och ganska så högt nypris.

Kollat endel på skoter förgasare, men det är svårt att hitta styckvis.
Sen vet jag inte hur bra dom funkar på en hoj, på en av dom i länken stod det att den var speciellt framtagen för kalla temperaturer.
Sen vill jag inte ha en med rundtrottel heller.

Ingen som vet om någon skotermodell som det sitter en bra förgasare på?

Skotergasare funkar finfint, kan dock som du ha märkt va lite svårt å hitta styckvis. Att de skulle funka extra bra i kalla temperaturer är bara reklamsnack....
Min erfarenhet är att man inte behöver va rädd för rundtrottel varianterna

Har man möjlighet å investera lite mer pengar kan ju dessa va bra val

PWK 39.5, fcr 41 och Mikuni TM 40, 45

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Keih...ors_ATV_Parts_Accessories?hash=item35a891e7ab

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/KEIH...rcycles_Parts_Accessories?hash=item2a0621824e

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Miku...ors_ATV_Parts_Accessories?hash=item4cee9fd130

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Miku...rcycles_Parts_Accessories?hash=item3efec3d510
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
På vilket sätt känns en PWK38 för liten? Kliar det på tårna eller får man magknip?

Vad har du gjort i motorn som kräver en större förgasare? Med original reedkorg,portning,pipa finns där absolut ingen poäng att hänga dit en förgasare modell avloppsrör. Hela motorpaketet är ju optimerat för ett crossvänligt register och inte max effekt på övervarv. Jag har skruvat med en ex fabriks SXS380 och de har en uppborrad PWK som fugge....

Skall du tvunget ha en jätteförgasare är det i mina ögon bäst med en Lectron även om de inte är gratis. Keihin FCR är en kanonfugge men att konvertera dem för att lira i en 2-t kostar en arm och en njure. En TM/VM 40-42 är ytterst tveksamt om du märker någon skillnad jämfört med en uppborrad PWK...
 

OldschoolGixxer

Ny medlem
Gick med
5 Oct 2009
Ort
Umeå
Hoj
Gsx-r 1100 -90
På vilket sätt känns en PWK38 för liten? Kliar det på tårna eller får man magknip?

Vad har du gjort i motorn som kräver en större förgasare? Med original reedkorg,portning,pipa finns där absolut ingen poäng att hänga dit en förgasare modell avloppsrör. Hela motorpaketet är ju optimerat för ett crossvänligt register och inte max effekt på övervarv. Jag har skruvat med en ex fabriks SXS380 och de har en uppborrad PWK som fugge....

Skall du tvunget ha en jätteförgasare är det i mina ögon bäst med en Lectron även om de inte är gratis. Keihin FCR är en kanonfugge men att konvertera dem för att lira i en 2-t kostar en arm och en njure. En TM/VM 40-42 är ytterst tveksamt om du märker någon skillnad jämfört med en uppborrad PWK...

Jag håller helt med om att ska det vara lönt att byta bör man nog gå upp till 45. Jag förutsätter ju att cylindern är filad ganska elak för att
behovet av en så stor förgasare ska finnas. Annars skulle han väl inte fråga efter det?
Siktar han inte uppåt/över 70 hästar borde han inte byta förgasare.

Jag har jobbat mest med snöskotermotorer men de borde ju inte skilja så mycket från hans snurra...
 

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Ort
Värnamo
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
På vilket sätt känns en PWK38 för liten? Kliar det på tårna eller får man magknip?

Vad har du gjort i motorn som kräver en större förgasare? Med original reedkorg,portning,pipa finns där absolut ingen poäng att hänga dit en förgasare modell avloppsrör. Hela motorpaketet är ju optimerat för ett crossvänligt register och inte max effekt på övervarv. Jag har skruvat med en ex fabriks SXS380 och de har en uppborrad PWK som fugge....

Skall du tvunget ha en jätteförgasare är det i mina ögon bäst med en Lectron även om de inte är gratis. Keihin FCR är en kanonfugge men att konvertera dem för att lira i en 2-t kostar en arm och en njure. En TM/VM 40-42 är ytterst tveksamt om du märker någon skillnad jämfört med en uppborrad PWK...

Har köpt en boyesenreedkorg och cylindern ska portas, avgassystem har jag inte bestämt mej för ännu, men lutar åt modifierad originalpipa.

Just därför jag letar efter en lite större förgasare.

Får väll fortsätta leta efter en begagnad lektonförgasare, verka vara det enda rätta!
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top