Tips på hur jag bäst hanterar hojen avsutten.

Babe2

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2013
Ort
Bergum
Hoj
Honda 2016 CB1000R BMW800f
Hej
Har bytt upp mig idag, och nya hojen väger ca 60 kg mer än den gamla.
Har problem med att få in den i garaget, behöver leda, backa den över grusplan och sen över en tröskel. Kom ända till tröskeln, där var det stopp. Fick ringa in till maken som kom ut och fick in den i garaget.

Finns det tips på tekniker/filmer på Youtube eller liknande?
Eller skall jag åka och hämta tillbaka den lätta hojen som jag bytte in?

/B
 
En teknik kan vara att din make flyttar in i garaget. Om det finns på YouTube vet jag inte.
 
kan du förvara en plåt i närheten och lägga över tröskeln?
 
Gunga upp den möjligtvis? Annars säger jag att det smidigaste är att gränsla den och köra in den med dragläge.
 
Svar till er alla
Kan tyvärr inte köra in den, vi kör in makens betydligt tyngre hoj och behöver av utrymmesskäl backa in den andra hojen. Lätt att vara efterklok men visst skulle vi byggt ett större mc garage.

Att be honom bo där är nog inget bra alternativ, drog ut elementet idag ...

Gunga försökte jag till förbannelse, tränar på gym 2 dgr/veckan men får inse att jag var för klen för att lyckas.

En plåt eller liknande skall tillverkas i morgon så hoppas jag att det funkar.

/B
 
Ska du backa in den kan du väl bara hänga bakåt i styret? Ja, om du inte är för lätt, eller tröskeln för hög då.
 
Han kan backa in sin..... Borde inte spela ngn roll för han får ju backa ut den....

Eller en vinkelkapad regel om han envisas.
 
Ehm en BMW F800R väger 200 kilo och du menar att den är mycket tyngre så din hoj bör väga runt 150-160 kilo, så det låter som att ni båda behöver styrketräna mer :hihi
 
Precis vad jag gjorde. Brukar skoja och säga att hon är tre äpplen hög, men hon är väl ca 165 cm. Jag tror det är en kombination av teknik, träning och jävlaranamma som är lösningen. Vi hämtade den idag, den har gått typ 5 mil, så hon är rädd att tappa den. Det är en CB500F och den är nog inte tyngre för henne än min BMW är för mig. Men så här i efterhand så inser man att svartbygget skulle gjorts en halv meter bredare så båda hojarna kunde köras in.
 
CB500F: vikt inkl. bränsle, olja, kylarvätska. 192 kg
BMW F800R: Weight 199 kg (439 lb) (wet)

Rättar mig, hennes är nog tyngre relativt sett. Mer gym för henne helt enkelt.
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top