Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ja tyngre än 175kg får den absolut vara! Alltså det fungerar så här; 35kw är högsta tillåtna effekt oavsett vikt. Men om du ska strypa en motorcykel till 35kw som väger exempelvis 150 kilo får du strypa den till 30kw. 150kg*0.2=30kw.
Hojen får max ha 0.2kw/kg.
Så om du stryper din hoj på 190kg till 35 kW får den 0.184kw/kg.
Hopps jag förklarade så någorlunda förståeligt..![]()
Ja tyngre än 175kg får den absolut vara! Alltså det fungerar så här; 35kw är högsta tillåtna effekt oavsett vikt. Men om du ska strypa en motorcykel till 35kw som väger exempelvis 150 kilo får du strypa den till 30kw. 150kg*0.2=30kw.
Hojen får max ha 0.2kw/kg.
Så om du stryper din hoj på 190kg till 35 kW får den 0.184kw/kg.
Hopps jag förklarade så någorlunda förståeligt..![]()
haha en fråga till man går väl på totalvikt oh inte tjänstevikt ??
Du ska köpa Ninja 300. Själv har jag en svart ninja 300 år 2015 och den är perfekt! Man tröttnar dock snabbt på 300cc men snart blir det 600cc för mig nästa sommar![]()
jo det var ju dröm hojen i början sen hörde jag att det var lite som att slänga pengarna i sjön, man tröttnar snabbt osv. många rekommenderar att starta 600cc och eventuellt strypa några som inte håller ramen för a2 kortet , känner på't i längden
Alla hojar på cirka 35kw är ungefär lika lätta att tröttna på. Du kommer nog oavsett att vilja sälja hojen och köpa en annan när du får uppgradera kortet efter 2 år, så tröttna-på-faktorn kan du nog förbise vid valet av A2-hoj. Speciellt om du inte vill ha motard.
jo det va så jag menade när jag sa att man tjänar på det i längden genom att börja på en större hoj oh strypa ner till 0-35 kw och sen ta bort den när A kortet kommer. sparar pengar samt att man blir bekvämare på den hojen
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP
För att fira den trefaldige... |