Tips på hoj man kan sitta två på som går på bakan

Lohan

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2007
Ort
härnösand
Hoj
Orion fiddy 07
Vilken hoj skulle ni rekommendera ska va mycket botten drag och stunt vänlig stoppies och bakhjul enkelt smidig hoj, samt man måste kunna sitta två på den annars blir frugan inte så glad :P

budget; 50-60k
 
Tjockmotard, 990 SMR/Hypermotard
 
Hur bekväm ska baksitsen vara? Det går att sitta bakpå de flesta gatlagliga hojarna, men en del har lite tveksam komfort. Sedan går det väl att ouiila i princip allt om det sitter någon bakpå. :hihi
 
Hur bekväm ska baksitsen vara? Det går att sitta bakpå de flesta gatlagliga hojarna, men en del har lite tveksam komfort. Sedan går det väl att ouiila i princip allt om det sitter någon bakpå. :hihi
behöver inte va super bekväm, jo klart de "går" men poängen är att de ska va lätt :P ska inte behöva kasta up den varje gång.

Ktm superduke eller triumph speed triple .
Riktigt roliga hojar.
Street triple menar du?

Tjockmotard, 990 SMR/Hypermotard
aa kan funka!
 
Vilken hoj skulle ni rekommendera ska va mycket botten drag och stunt vänlig stoppies och bakhjul enkelt smidig hoj, samt man måste kunna sitta två på den annars blir frugan inte så glad

budget; 50-60k
Aprilia Tuono generation 2, alltså -06 till -10. 50 kkr, 140 hk, faktiskt OK för två och slangar obehindrat.
 
Bästa bakhjulsjärn jag ägt är en Cbr 929 lätt nerdrevad och fighterkittad, underbart chassie att baka med o gott bottenmos i spisen. Byggde senare om en Suzuki K3:a till fighter, mer hästar o modernare chassie men inte alls lika härlig att balansera på ett hjul.
 
Hoppar in och kommenterar. Det är nog Speed Triplen han menar. (Streets storeboror på 1050cc kontra 675cc.)

varför skulle den vara bättre en street? de viktigaste är ju att den ska va lätt o smidig när man kör bakhjul :P tar 675cc framför 1050 all day
 
Ingen som föreslagit Ktm 625/660/690 än? :D Måste väl ändå vara bland det lättaste att slanga som det går att sitta 2 på, och 690'n erbjuder ju till och med lite komfort har man hört! :tummenupp
 
Ingen som föreslagit Ktm 625/660/690 än? :D Måste väl ändå vara bland det lättaste att slanga som det går att sitta 2 på, och 690'n erbjuder ju till och med lite komfort har man hört! :tummenupp

Om vibrationerna ska ses som en speciellt plus. Vid transport av hen. Får väl var och en avgöra.
Men för en kollega så blev efter han åkat 2 x 30 mil på 690 under semestern (dvs 30 mil på en dag) orsaken till att han sålde hojen. KTM 690 ska avnjutas i små doser/korta sträckor. Enligt honom.
 
KTM 690 vibrerar väl inte ens hälften av vad föregångarna gjorde men sadeln är INTE gjord för att sitta & köra längre transportsträckor på, dessutom så är den väl knappast gjord för att skjutsa på...
Jag brände av några dagar med över 50 mil på min SMC & det var inte direkt bekvämt & när jag bytte till min 990SMR så slapp jag gå som Zeb Macahan dagen efter en långtur.. :D
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top