Tips på "första ungen present"!?

Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Har en sedan länge en bra tjejkompis som råka bli på tjocken och vill ge något riktigt bra till dem när det är dags, några tips? Själv är jag åtminstone helt ointresserad av "det" familjelivet än så länge så jag har ingen större koll, visst kan jag köpa ett halsband och en gummianka men är det något särskilt man verkligen behöver, har extra behov av, vill göra då vanligtvis?

Skeptisk till "familjeliv"-forum sidor som förmodligen spårar ut mer än något annat men uppdrag granskning har inte gjort något reportage om det ännu.

Alltså en gullig present till ungen kan jag väl klura ut men vad vill föräldrarna ha? Ingen större koll på när starten går men inte än på ett tag och för en gångs skull tänkte jag vara ute i god tid.
 
Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Öronproppar och näsklämma?:tummenupp
 

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Ort
Västervik
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Som nybliven förälder vet jag att det är en hel del som kostar när man får en liten, mitt bästa tips är tyvärr ganska tråkigt men fråga dom själva vad dom behöver till den lilla i den prisklass du tänkt ge :tummenupp
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
En aktie i Disney? Finns på fint papper och monterat i ram som skulle se bra ut på väggen i barnrummet.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Presentkort på en tatuering avsett till ungen på, säg 5000 spänn. (5000 lär inte vara så mycket om 18 år.) Samt ett löfte att inte bli bitter under de kommande 3 till 5 åren som hon knappt kommer att höra av sig till dig om du inte själv har barn. Ty i småbarnsföräldrars ögon är man inte intressant och värdig som människa om man inte själv har barn... Men rider man bara ut den stormen så kommer vännerna att vara kvar när ungen blivit större och deras horisont vidgats.

Ja, jag är bitter, fördomsfri, barnlös och frånskild! ;) Men med både barnfria och barnfamiljer nära stående.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Vad du än gör så ge fan i att köpa gosedjur. Jag vet inte hur många vår unge har men det fyller lätt en svart sopsäck. Så många behöver ingen unge.
Däremot en användbar mobil eller liknande att hänga vid sängen, eller en snuttefilt istället för renodlat gosedjur. Och om fantasin ändå falnar och du står vid gosedjurshyllan så köp nåt man kan dra upp och spela en melodi på, det hade vi användning för vid läggdags många gånger.

Presentkort på Ikea funkar annars alltid, där köper man mycket barnprylar.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Vad du än gör så ge fan i att köpa gosedjur. Jag vet inte hur många vår unge har men det fyller lätt en svart sopsäck. Så många behöver ingen unge.
Däremot en användbar mobil eller liknande att hänga vid sängen, eller en snuttefilt istället för renodlat gosedjur. Och om fantasin ändå falnar och du står vid gosedjurshyllan så köp nåt man kan dra upp och spela en melodi på, det hade vi användning för vid läggdags många gånger.

Presentkort på Ikea funkar annars alltid, där köper man mycket barnprylar.
 

Sparvöga

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 640 SM
Jag brukar köpa kläder lite då-och-då till en kompis son, det uppskattas alltid. När ungen var liten gick han igenom ett par tröjor per dag pga. spill när mat skulle in, ut eller bara var i munnen för en kort sväng. En skjorta uppskattades t.o.m. av andra föräldrar så mycket att dessa ville låna den vid fotograferingar.

Bor ni i olika städer, varför inte en tröja med din hemorts namn tryckt på?

[...]Däremot en användbar mobil [...]

Android eller iPhone?
(Gud, vilket tråkigt skämt. Ursäkta)
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Brukligt är väl att köpa nåt till ungen. Köp kläder, några storlekar för stora.
De minsta storleken har barnen bara i några vecor, så de hinner knappt användas.
En annan bra grej är en sån där barnradio (barnvakt), så att mna kan höra vad ungen håller på med tex på natten. Vi fick en sån och den har används mycket. Det var en bra grej.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Tackar för tipsen hittills! :tummenupp Det är mycket snack om kläder och praktiska ting, jag har ju lite svårt att sätta mig in i just den situationen då jag inte tänker i dom banorna.

Dom har precis tjackat ett hus, känner hennes föräldrar såpass att dom skulle släppa in mig... En stor j-vla tvättmaskin, borde väl vara uppskattat? Installerad o klar.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Tackar för tipsen hittills! :tummenupp Det är mycket snack om kläder och praktiska ting, jag har ju lite svårt att sätta mig in i just den situationen då jag inte tänker i dom banorna.

Dom har precis tjackat ett hus, känner hennes föräldrar såpass att dom skulle släppa in mig... En stor j-vla tvättmaskin, borde väl vara uppskattat? Installerad o klar.

Det lär vara uppskattat ja men är det så stora pengar vi snackar om alltså?
För då finns det ju oändliga möjligheter och en barnvagn eller liknande känns ju vettigt...
Vet du vad de har till ungen redan? Du kan ju inreda ett barnrum ganska så bra för samma pengar som en tvättmaskin kostar, om det är en bra sådan vill säga.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Det visar sig hur mycket jag makar lägga ner men om vi säger såhär det är en väldigt bra tjej och det här med unge det har hon drömt om länge så visst ska det vara lite speciellt iaf.

Det här med att inreda barnrum kan väl vara väldigt individuellt så det känns ju lite svårare att "lägga sig i om" eller ja ni hajar. Alltså en tvättmaskin känns väl kanske lite "plumpt" och kanske inte en så vacker present men men. Det lär väl underlätta en del iaf om man har en bra pjäs som sväljer mycket och är/kan vara snabb med en liten krabat som ska ha nya kläder 2-5 ggr om dagen eller hur det funkar?
 
Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Det visar sig hur mycket jag makar lägga ner men om vi säger såhär det är en väldigt bra tjej och det här med unge det har hon drömt om länge så visst ska det vara lite speciellt iaf.

Det här med att inreda barnrum kan väl vara väldigt individuellt så det känns ju lite svårare att "lägga sig i om" eller ja ni hajar. Alltså en tvättmaskin känns väl kanske lite "plumpt" och kanske inte en så vacker present men men. Det lär väl underlätta en del iaf om man har en bra pjäs som sväljer mycket och är/kan vara snabb med en liten krabat som ska ha nya kläder 2-5 ggr om dagen eller hur det funkar?

Men om man nyss har flyttat till hus så är ju risken stor att där redan finns en tvättmaskin alternativt att man har köpt en.

Babysim som honan ovanför sa, det är troligtvis mycket uppskattat. Vi fick det och ungen älskade babysimmet och de lär sig en hel del också.
Med att inreda barnrum så menade jag typ presentkort eller dylikt, inte att du ska stå och måla och köpa allt från mattor till gardiner :D

Btw, är det ett ex månntro :gnissla
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top