Tips på DVD-spelare önskas!

tror inte heller just komponenterna i den lådan kostar såpass mkt det sa jag aldrig heller det var en förstärkare de hade gjort det testet med, ar märket BAT har jag för mig att den var.

och ja skräpelektronik är billigt ska du ha kvalitet så är det inte billigt allt i den lådan är dessutom SMC-monterat men visst är det ljud/bildkvalitet man betalar för till största delen.

Det är en ENORM skillnad på en cdspelare för 50 000kr och en för 100 000kr, sen varför det skillnad är ju ganska mkt skit samma egentligen.

Kan för övrigt hålla med om att Linn inte är mkt att hänga granen, ni har ju närmast en linnsekt där uppe i umeå:D

och ja skräpelektronik är billigt ska du ha kvalitet så är det inte billigt allt i den lådan är dessutom SMC-monterat men visst är det ljud/bildkvalitet man betalar för till största delen.

Det är en ENORM skillnad på en cdspelare för 50 000kr och en för 100 000kr, sen varför det skillnad är ju ganska mkt skit samma egentligen.

Kan för övrigt hålla med om att Linn inte är mkt att hänga granen, ni har ju närmast en linnsekt där uppe i umeå:D

All elektronik i dag är ytmonterad, det är ett helvete att försöka laga någonting själv, men med en jävligt fin spets och en stadig hand så går det faktiskt att löda om byglingar själv på elektronik man vill modda.
(lyckligtvis brukar moddarna bestå i att ta bort byglar oftast)

Och skillnaden på en förstärkare som kostar 50/100 tusen är INTE skillnaden i inköpspris på komponeneter.

Jo, just Linn blev stora här, vi hade ju en Linnbutik som sålde bra, men jag har hittat anhängare av sekten i Luleå också, vi spelade repiga Ebba Grön skivor på en LP12'a när jag lumpade där uppe :D

men snälla du har du tittat i t.ex. en united dvd? jag vågar lova dig att den inte är ytmonterad. 90% av all hifi är inte heller ytmonterat. möjligtvis att saker av stora företag som massproduceras är ytmonterat ibland men den stora massan av elektronik som görs är det definitivt inte.

Och nej jag sa just det att komponenterna oftast inte är den stora delen utan det är ljudet/bilden som kostar, tillgång/efterfrågan som i alla andra branscher.

men snälla du har du tittat i t.ex. en united dvd? jag vågar lova dig att den inte är ytmonterad. 90% av all hifi är inte heller ytmonterat

Näe, jag bara förutsatte att det var så, det är ju det billigaste och snabbaste sättet att montera komponenter.
Dom grejor jag har rotat i har varit ytmonterade till 100% om det har varit nya grejor, men det är amatörradioprylar.
Lite datorprylar har man väl grejat med 100% ytmonterat...
Dessutom har jag meckat igång en klockradio som man fick gratis om man prenumererade på en tidning, den var också ytmonterad, utom några transistorer som satt på ett eget kort på sidan om för kylning.
Där snackar vi elektronik i prisklassen >10:- :D

Så nu ska jag köpa en riktigt spelare istället hade jag tänkt. Maxpris runt 1500-2000 kr. Inspelningsbar absolut inget krav, men om det finns med på en bra spelare gör det naturligtvis ingenting.

Köper du en beg. Harman/kardon DVD 25 t.ex får du betala ungefär 1000-1500 och får en mycket fin maskin för de pengarna.
Har tyvärr inte HDMI med likväl Component.
Fin D/A omvandlare oxå.

Jag köpte precis en SONY spelare modell värre, köp INTE en sådan...
Tycker den är fördjävla seg att starta och stoppar man i en skiva så tsr det lååång tid ca 25-30 sec innan man kan starta den irriterande som faen.

Här tog det hus i helvete :gnissla

Skulle jag lyssna på en Krell spelare och en bättre standard spelare skulle jag inte höra någon skillnad tror jag. Skulle man äga en sådan så lär man ha top of the line förstärkare, tv, sorroundsystem, kablage till detta etc.
En kedja är inte starkare än dess svagaste länk..

Då skulle prislappen säkerligen hamna över 400-500k i slutändan och då köper jag mycket hellre en bil för dom pengarna! :tummenupp

Jämförde du något med klubbens andra billigare märken? Cambridge ska ju vara riktigt bra i den prisklassen.

Jämförde du något med klubbens andra billigare märken? Cambridge ska ju vara riktigt bra i den prisklassen.

Nej det hade jag nog varken tid eller lust med. Gick på recensioner på internet och R1 Uffes rekommendation. Är kanonbild på spelaren det lilla jag hunnit kollat, sedan gillade jag starkt dosan till spelaren, den "tighta" känslan ifann sig helt klart trots det låga priset. :)

Back