Tips på DVD-spelare önskas!

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Fick en jefla United spelare av farsgubben förra julen som jag bytt ut tre gånger pga av den diskutabla kvalitén. :gnissla

Så nu ska jag köpa en riktigt spelare istället hade jag tänkt. Maxpris runt 1500-2000 kr. Inspelningsbar absolut inget krav, men om det finns med på en bra spelare gör det naturligtvis ingenting.

Tack på förhuden!

/J

Ett tips till självhjälp är www.prisjakt.nu, där hittar du priser och även omdömen och länkar till hembioforumet där de diskuterar sådana grejer.

Ska den ha HDMI eller vilken anslutning använder du?

Ett tips till självhjälp är www.prisjakt.nu, där hittar du priser och även omdömen och länkar till hembioforumet där de diskuterar sådana grejer.

Ska den ha HDMI eller vilken anslutning använder du?

Tack!

Nej det är inget krav/önskan. Tjör bara via scart till min stenålders tv som visserligen behöver bytas ut till en LCD eller Plasma och då kanske det är fördelaktigt att välja en spelare med HDMI anslutning?

Det känns som det här kan barka iväg i pengar :gnissla

Det barkar alltid iväg i pengar om man vill ha extra skoj :D

Själv köpte jag mig en vanlig Philips som lirar DivX och Mp3 å så. Fungerar perfekt, så den kan jag rekomendera. OM du inte vill ha inspelning förstås.

Just min modell heter (kollar....) DVP 5500S. Gav runt 7-800 för den på felgiganten (köpte den i juli).

Det barkar alltid iväg i pengar om man vill ha extra skoj :D

Själv köpte jag mig en vanlig Philips som lirar DivX och Mp3 å så. Fungerar perfekt, så den kan jag rekomendera. OM du inte vill ha inspelning förstås.

Just min modell heter (kollar....) DVP 5500S. Gav runt 7-800 för den på felgiganten (köpte den i juli).

Ja det brukar göra det :hihi

Är less på att ha halvfabrikat på elektroniksaker, det funkar inte i längden helt enkelt. Ska det vara ska det vara ordentligt!

Fick en jefla United spelare av farsgubben förra julen som jag bytt ut tre gånger pga av den diskutabla kvalitén. :gnissla

Så nu ska jag köpa en riktigt spelare istället hade jag tänkt. Maxpris runt 1500-2000 kr. Inspelningsbar absolut inget krav, men om det finns med på en bra spelare gör det naturligtvis ingenting.

Tack på förhuden!

/J
Det absolut bästa DVD spelaren du kan hitta för din budget är nog en DENON 1730.

Denon är oslagbara i bildkvalite
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=113700

Men har du 8500kr till över så köp DENON 2930 istället http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=120478

Har du inte redan ett Playstation2 så tjöp ett sånnt dIrEkCt!!!11
Det är faktiskt en riktigt sjyst DVDspelare för pengarna. Garanterat mycket bättre än United både gällande uppspelning och kvalitet. Kostar mellan 12-1800 kronor beroende på om du väljer den svarta eller rosa modellen.
De största fördelarna med ett PS2 är att det är väldigt tyst och litet om man jämför med en vanlig DVDspelare. Sen kan du ju spela spel också.:)

Det absolut bästa DVD spelaren du kan hitta för din budget är nog en DENON 1730.

Denon är oslagbara i bildkvalite
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=113700

Men har du 8500kr till över så köp DENON 2930 istället http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=120478

Du verkar kunna din skit och sen hade den fått grymma betyg så det får nog bli en sådan du först länkade till.

8500 jävla kronor får jag en begagnad bil för :gnissla

Har du inte redan ett Playstation2 så tjöp ett sånnt dIrEkCt!!!11
Det är faktiskt en riktigt sjyst DVDspelare för pengarna. Garanterat mycket bättre än United både gällande uppspelning och kvalitet. Kostar mellan 12-1800 kronor beroende på om du väljer den svarta eller rosa modellen.
De största fördelarna med ett PS2 är att det är väldigt tyst och litet om man jämför med en vanlig DVDspelare. Sen kan du ju spela spel också.:)

Det har jag redan, dock den första utgåvan så jag är lite oldschool. Och ja den fungerar som DVD spelare, men är onödigt klumpig att använda tycker jag. Sen läser inte min alla format heller.

Last edited:
eh amatörer.
Vad skulle man köpa om inte Krell fanns?:D
Ca: 180 000kr
CRW_0829.jpg

Last edited:
eh amatörer.
Vad skulle man köpa om inte Krell fanns?:D
Ca: 180 000kr
CRW_0829.jpg

Fy fan, det var nog den fulaste klump hemelektronik jag har sett i dag.

Vad kan den som inte en United kan?
Koka kaffe?
Bädda sängen?
Finns det ett hål att stoppa pecken i för avsugningar?

VAD MOTIVERAR PRISET?

komponentpriset är skyhögt bilden och ljudet är ljusår ifrån en united.

designen kan väl diskuteras men den är byggd som en pansarvagn, lite skillnad på den och en plastig united.

finna även som en ren cdspelare för ca 130k om man inte behöver bilddelen.

komponentpriset är skyhögt bilden och ljudet är ljusår ifrån en united.

designen kan väl diskuteras men den är byggd som en pansarvagn, lite skillnad på den och en plastig united.

finna även som en ren cdspelare för ca 130k om man inte behöver bilddelen.

Så istället för 25öres motstånd har dom använt motstånd som kostar en krona, det fyrdubblar priset...
Sanningen är helt enkelt att plockar du ner den där burken i komponenter så kostar dom inte många tusenlappar, men det finns folk som vill TRO att den är värd pengarna.
På samma sätt som det går att sälja kristallterapistenar på TV shop.

de plockade faktiskt ner en förstärkare för 100 000kr nyligen och kom fram till att komponentpriset för motsvarande prylar på ELFA var dyrare än priset på förstärkaren men visst behåll du din skräp-united så kan du lämna highend prylarna åt oss som har lite högre krav.

de plockade faktiskt ner en förstärkare för 100 000kr nyligen och kom fram till att komponentpriset för motsvarande prylar på ELFA var dyrare än priset på förstärkaren men visst behåll du din skräp-united så kan du lämna highend prylarna åt oss som har lite högre krav.

SKITSNACK!

Visa mig den artikeln.
Ge mig hundratjusen så ska jag fylla en volovo 245'a med elektronikkomponenter.
Fast det är klart, köper man eprom för 200:- stuck och märker dom med 90000:- när man har programerat dom, då kan man komma rätt nära 100000 i en låda av den storleken.

Men snälla söta håll dig till ämnen du vet något om du idiotförklarar bara dig själv, kolla prislistan på en 8kVA trafo till exempel.

Så istället för 25öres motstånd har dom använt motstånd som kostar en krona, det fyrdubblar priset...
Sanningen är helt enkelt att plockar du ner den där burken i komponenter så kostar dom inte många tusenlappar, men det finns folk som vill TRO att den är värd pengarna.
På samma sätt som det går att sälja kristallterapistenar på TV shop.

Haha.. Den största anhopning av Krell prylar jag sett live och lyssnat på hemma hos någon finns faktiskt hos en i Umeå, vansinniga pengar kostar det då, men det låter bra..:tummenupp (bla CD spelaren är delad i flera delar såsom: nätdel, transport osv.) Personen i fråga har även ett eget "kraftverk" som försörjer allt med "ren" ström, helt otrooligt...:D

De som köper dessa "pjäser" störs inte av att grejerna kostar pengar och det brukar sällan drabba någon fattig. De "tyngre" Krell prylarna är dock riktigt bra på att leverera, både ljudkvalitet och driv till "jobbiga" högtalare.

Till topic: Denon gör bra DVD, prisvärt och funkar även bra för audio. Annars så får man mycket för pengarna när man köper ett spel som klarar DVD mfl.

Men snälla söta håll dig till ämnen du vet något om du idiotförklarar bara dig själv, kolla prislistan på en 8kVA trafo till exempel.

Ja, visst, men elektronik ÄR billigt.
Jag är själv radioamatör och har relativt bra koll på vad komponenter kostar, det som är dyrt i dag är rör (om man nu ska använda rör), men dom är dyra för att det finns väldigt få tillverkare av rör, inte för att dom är dyra/svåra att tillverka (herregud rör tillverkades i sverige på 50talet med den teknik som fanns då)

Vad som är dyrt är personal och utvecklingskostnader, envisas man med att ha folk med lödpenna som monterar komponenter istället för en robot och en våglödningsstation så blir det dyrt, men några hundra tusen kostar ingenting som ryms i den där lådan, du får fylla den med rent guld om du vill...

Haha.. Den största anhopning av Krell prylar jag sett live och lyssnat på hemma hos någon finns faktiskt hos en i Umeå, vansinniga pengar kostar det då, men det låter bra..:tummenupp (bla CD spelaren är delad i flera delar såsom: nätdel, transport osv.) Personen i fråga har även ett eget "kraftverk" som försörjer allt med "ren" ström, helt otrooligt...:D

De som köper dessa "pjäser" störs inte av att grejerna kostar pengar och det brukar sällan drabba någon fattig. De "tyngre" Krell prylarna är dock riktigt bra på att leverera, både ljudkvalitet och driv till "jobbiga" högtalare.

Till topic: Denon gör bra DVD, prisvärt och funkar även bra för audio. Annars så får man mycket för pengarna när man köper ett spel som klarar DVD mfl.

Jag vet inte vem det är, däremot så vet jag av ett par snubbar som har betalat alldelens för mycket för sina Linn system här i stan.
Umeå har haft ett par bra hifi butiker och en massa lättlurade köpare. :D

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!