Tips på date?

Stortryne skrev:
Har hört på omvägar att det skall vara otroligt romantiskt att sitta på en restaurang och smaka på varandras mat (alltså att mata varandra, lite typ Lady & Lufsen, antar jag).
Men det är ju bara ett rykte...

Äh fan. Ta me'na på Motörheadkonsert :yoparty

Glöm inte att ha bar överkropp på konserten:mattias

:rolleyes:

Datinglunch!!

Ett underskattat tillfälle är faktist lunchen. Om man jobbar då vill säga, vilket man väl gör, eller? Ok inte om man käkar snållåda då men annars.
Finns alltid plats för två på en lunchresturang. Tiden är begränsad eftersom du troligen ska tillbaka till jobbet sen. Med andra ord, tlejen behöver inte avtala med polaren att ringa efter en halvtimme och "rädda" henne. Och du måste ju ändå käka lunch. Dessutom kostar det inte skjortan som en trerätters kan göra.

Sen om du får något vettigt uträttat resten av dagen eller bara går på rosa moln låter jag vara osagt. Det har varierat...

Du bör kanske inte dricka vin till heller och inte bjuda på lunchen. Du kan inte köpa dig en partner, de måste vilja själva...

Lycka till!

Mja ....

Enligt föregående talare så "gillar'rom" inte att bli stressade/tvingade....

En bra öppning kan vara just att erbjuda med: en långlunch ... eller lite käk efter jobbet innan man ska hem (obs ange inte var..),,,,
( Dvs här ger du henne 2 val ... som båda är lagom neutrala och om hon är intresserad så kommer hon att nappa)
Ni byter tel no för den kommande lunchen/middan ....
Dagen innan ert date, Ringer du henne (på dan, inte på kvällen ) och säger:
"Du skulle du ha nått emot att gå å simma en sväng innan så kan vi käka en sallad på badet ?? Du vat jag behöver röra på mig efter ett stilla sittande jobb ,så gör vi nått nyttigt innan vi äter och går hem... Eller vill du hellre att vi käkar lunch ??...."
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
( Nu ger du henne 2 val Igen ... Innför denna vädjan till ,Hälsa, motion och att du inser vikten att hålla kroppen i trim + att badhus är publika och lite oskyldiga + står för renhet.
Du har ca 60% chans att Hon väljer detta,,,, oavsett vad hon väljer... Båda valen passar dig ...
OBS Kolla innan att du har ett badhus som är öppet vid 5 tiden (efter jobbet) och beställ 2 sallader med mineralvatten + 2 soltider till 1800 tiden ..)
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Ni träffas e jobbet vid badhuset, DU betalar Ni går in för att byta om för att sen simma säg 500 m innan ni käkar .... När ni simmat till straxt innan 1800 sager du : " jag tog mig friheten att beställa soltid til dig oxå...!"
(säg det F-timmer som vägrar....)

Badhuset är coolt pga att man blir för sig själv då och då när man byter om å duschar å solar...Vad tror du hon tänker på när hon ligger i solariet??? Tips
"Undrar vad det här är för en kille ....."

När solningen är klar ,är ni lagom uttröttade varma,känner er frächa och lite hungriga = sallad ... med M-vatten ..Och ni har saker att snacka om ....Nu är klockan ca 1900 och nu kan var och en gå hem till sitt!
Om man Vill .......Eller (feeling) Ge henne 2 val!!! ........ Oavsett hur hon väljer passar det dig .... Ni är inga främlingar längre jag lovar....
:hihi

Ps du har en god chans (>90 %) att ni gåt hem tillsammans efter detta ..Kanske inte samma dag bara..

Och kom ihåg ge henne flera val ... Som alla passar dig ! :rofl

SSDD skrev:
Vad tror du hon tänker på när hon ligger i solariet???

Vilket pervo ,han bjuder med mig till badhuset för att få se mig halvnaken ?
Sen tycker han att jag är blek och fet då han vill att jag skall sola och simma.

Tanken är kanske god ,men det är inte alla som är bekväma med sin kropp eller gillar att visa upp den.

Min gissning är att det bara kommer ha motsatt effekt.

Edit:
Sen om man tänker på att hon har lagt minst 2 timmar på duscha,sminka,fixa håret och bytt kläder 4 gånger innan daten så känns det ju lite fel.

Last edited:
Bra svar har du utan tvekan fr lilltryne, va lite kreativ utan att för den delen överdriva....restaurang för all del men fy vad stelt o boring det kan bli...aktiviteter e ju att föredra där man kan busa runt lite...bjuda på sig själv...göra bort sig helt enkelt ha roligt ihop....som biljard, bowling, laserdome, go kart....do something fun!! :banana

Långa farbron skrev:
Sen tycker han att jag är blek och fet då han vill att jag skall sola och simma.

Tanken är kanske god ,men det är inte alla som är bekväma med sin kropp eller gillar att visa upp den.

Min gissning är att det bara kommer ha motsatt effekt.

Edit:
Sen om man tänker på att hon har lagt minst 2 timmar på duscha,sminka,fixa håret och bytt kläder 4 gånger innan daten så känns det ju lite fel.

Pervo var det ja....
Man känner andra som man känner sig själv......

:arsele
Döööö Hon vissteju redan dan innan .. att hon skulle på badhuset ...
:fatta!
Läs om ,Läs rätt

:)
Annars Fanns det ju nån tråd om silvertejp......
:confused:
Som skulle kunna va nått... vardet inte en middag inblandad där oxå ??

SSDD skrev:
Pervo var det ja....
Man känner andra som man känner sig själv......

:arsele
Döööö Hon vissteju redan dan innan .. att hon skulle på badhuset ...
:fatta!
Läs om ,Läs rätt

:)
Annars Fanns det ju nån tråd om silvertejp......
Som skulle kunna va nått... vardet inte en middag inblandad där oxå ??

Har du provat din metod i verkligheten eller gissar du ?

Efter moget övervägande: Skippa restauranger, ta det senare. Badhus är ännu mer vågat, funkar nog väldigt bra men på väldigt väldigt få tjejer, hon måste ha bra självförtroende och vara crazy.
Eg är det inte så noga vad ni gör, det viktigaste är ju att det klickar. Men som någon skrev byt inte miljö/käder för mkt och hon skall inte känna att du förväntar en massa saker. Har ni kul ihop och intresse finnes så är det inte särskilt noga vad ni gör. Så planera inte mer utan ring ikväll!

Öl och bullar lyckades jag ragga upp Swedie med :hihi

Promenad och fika låter kanon, satsa på det...
Om det blir något sen så säg att du bjuder på en kopp choklad och en film hemma hos dig

Ääh.. Så jävla mycket trams..

Ring å förklara hur bra du är å att om hon har nån slags hjärna borde hon kunna räkna ut att det är dig hon vill ha.

Min flickvän träffade jag genom jobb och jag bjöd hem henne på lite käk och några groggar. Jag kunde inte skjutsa hem henne så hon sov över (men en annan skulle ju vara seriös så det blev inget den kvällen). Har man väl sett dem vakna upp dagen efter så vet de att det kan bli seriöst om man fortfarande är intresserad :)
Daten efter var typ likadan men slutade lite lyckligare. Och vi är inne på vårt 5:e år nu. Kan iofs vara att jag är grym på att laga mat som det funkade, nåt annat argument har jag inte riktigt...
Är tjejen vettig så spelar det inte så stor roll vart man träffas. Är du som mig så ska du inte vara dig själv men annars kan det vara bra att visa sin riktiga sida :rolleyes:

Långa farbron skrev:

Edit:

Ha ha ha ha jag skrattar ihjal mig, du kanner verkligen kvinnor utan o innan hahahaha
Farbrorn..ar du en kvinna? :confused: :tummenupp

Nursey skrev:
Ha ha ha ha jag skrattar ihjal mig, du kanner verkligen kvinnor utan o innan hahahaha

Nej, nej, han är en man i allra högsta grad! Både gnäller och klantar sig (och tafsar) som en.... :hihi
Dock har han ju lärt sig lite om hur kvinnor tänker, nu försöker vi bara lära honom att använda kunskaperna i praktiken oxå - inte så lätt :rolleyes:

:klappapåfabbonsåhaninteblirputt

Annars tycker jag bla gocart är ett bra förslag. Kan man ju få en liten kick av som höjer stämningen! :)

Sen kan du fråga om hon vill med ut å böllre(reservation för stavning)? :tomten

Cathy skrev:
Nej, nej, han är en man i allra högsta grad! Både gnäller och klantar sig (och tafsar) som en.... :hihi
Dock har han ju lärt sig lite om hur kvinnor tänker, nu försöker vi bara lära honom att använda kunskaperna i praktiken oxå - inte så lätt :rolleyes:

:klappapåfabbonsåhaninteblirputt

Jag är obildbar :lol :kiss

Schokolad ?

Nursey skrev:
:lol

Nej men jag har stora öron och har haft ett par sambosar genom åren.

Långa farbron skrev:
Har du provat din metod i verkligheten eller gissar du ?

Ja duu....

Gissa det du ....... :)

Biturbo skrev:
Ääh.. Så jävla mycket trams..

Ring å förklara hur bra du är å att om hon har nån slags hjärna borde hon kunna räkna ut att det är dig hon vill ha.

Visst Som hemma i Norrland ...Man springer bara fram till flickan å river ut "SlemHelge" å utbrister:" Titta så fin han E! ...Vill du smaka ?"
Eller som "Reverend Black Biturbo säger :"Kom Flicka Å få dina synders förlåtelse ,Bikta dig i min Köttmikrofon!"
:hihi

Alicia skrev:
Öl och bullar lyckades jag ragga upp Swedie med :hihi

Promenad och fika låter kanon, satsa på det...
Om det blir något sen så säg att du bjuder på en kopp choklad och en film hemma hos dig

hehe, originellt, själv körde jag en klassiker blandat med lite sporthojsinfuenser, dvs hojtur med glass på ett mysigt hojfik, tanken var sedan att åka ut till Marstrand o se solen gå ner, på vägen ut börjar det störtregna, bara att ta skydd i en busskur med kossorna som enda vittnet haha, men det blev ju hellyckat!

Tror att det bästa en kille kan göra är att låta tjejen följa med på en tur på hojen...

Andra gången jag träffade Swedie var när han hade körning på Anderstorp, jag blev :kär direkt när jag såg honom köra.... my god vilken vacker syn :drool ...

red_ninja skrev:
hehe, originellt, själv körde jag en klassiker blandat med lite sporthojsinfuenser, dvs hojtur med glass på ett mysigt hojfik, tanken var sedan att åka ut till Marstrand o se solen gå ner, på vägen ut börjar det störtregna, bara att ta skydd i en busskur med kossorna som enda vittnet haha, men det blev ju hellyckat!

rohypnol och sprit är en vinnande kombination, sen behöver du bara fråga snällt några gånger :tummenupp

P.s det var ett skämt

Edit: Fin middag hemma hos dig och sen ser ni Lost in translation eller nånting.

honkiie skrev:
Edit: Fin middag hemma hos dig och sen ser ni Lost in translation eller nånting.

Tanken är bra men när han sedan sitter och skruvar på sig av leda eller blir avslöjad med att inte fatta ett dyft får bara ett så pretantiöst filmval motsatt effekt! :hihi

Kolla på nån sån romantisk komedi som "Meet the Parents" eller uppföljaren "Meet The Fockers" för den är så pinsam att hon garanterat lär vilja "gömma ansiktet" mot honom när Ben Stiller gör bort sig som mest...

*/ ?>
Nyheter
Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back