Tips på bra spa

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Ska dra med tanten på spa en weekend.
Det finns ju en del att välja mellan, så jag mottager gärna lite bra tips!
Avlappnande, bra service, bra rum, bra massage, bra pool etc....:tummenupp

Gränsö slott var jag och tanten på uppladdning inför "få barn". Det var riktigt bra inkl 4-rätters med hög klass och fin relax, utomhuspool + utomhusbubbel, bra rum, fin park.

Ja, det var redigt fint överhuvudtaget. Västervik har ett "mysigt" stadscentrum med, så det är värt en dag.

Betyg 4,5/5. Prisvärt var det med :fakta

Trosa stadshotel o Spa ska vara bra!
Helt nyrenoverat både hotell och spadelen.
Ljudet sålt och monterat av mig och min kollega :tummenupp

Hitta ett ler hål i skogen, Dålig service men billigt är det.

OBS !!! Ta med nån hink vatten så ni inte behöver gå leriga hem.

Last edited:

Jag har väldigt bra insyn i spamarknaden och har nog besökt de 10-15 bättre anläggningarna i Sverige.

Yasuragi är top notch. Även Selma City Spa vid Norra Bantorget håller hög klass, dock ej i närheten av Yasuragi.

Yasuragi är en hel relax-anläggning med kurser i yoga, sushiskola osv osv.

Där skall man hänga en hel dag, något som iaf får mig rastlös som få efter 2h. Hur länge kan man sitta still egentligen?

Selma City Spa passar mig bättre. Där kan man chilla i en timme eller två med några bärs i poolen ute på taket, kanske få en massage och sen hasa ner till restaurangen i gatuplan. Rätt trevliga rum dessutom, särskilt de som vätter mot gatan. Den sluttande glasfasaden ger en udda känsla när man tittar ut. Inte svindyrt heller.

Edit: Ett spa i mina ögon är lite mer än en lokal med bubbelkoppp och bastu. Flera av anläggningarna listade i inläggen ovan är just sådana ställen som iaf JAG inte skulle vilja kalla span, utan kanske mer relaxavdelningar. My 5c.

Last edited:
Jag vill slå ett slag för http://www.storhogna.com/

Ett mycket mysigt rustikt hotell mitt i fjällen med vinterträdgård inomhus och skoter, längd- samt slalomåkning runt hörnet om man nu vill göra annat än leka i leran.

Har inte använt spadelen själv men de som har använt den har tyckt att det var kalasbra.

Last edited:
Né, Ska vara snäll mot Markus... Annars dodar han mig. Därför tagit bort texten :tummenupp

Last edited:
Alltså, SPA, vad fan är det?

Ett glorifierat badhus där man kan få massage och bli insmord med klet.

Enda anledningen till att det finns SPA är att dumma karlar bjuder dit kvinnor i hopp om att få ligga...

Sen finns det ju kvinnor som betalar själva för att gå på sånt, men det vet man ju hur dom är, dom köper ju fettutsugningsplåster som man sätter under fötterna när man sover också...

Sen finns det ju kvinnor som betalar själva för att gå på sånt, men det vet man ju hur dom är, dom köper ju fettutsugningsplåster som man sätter under fötterna när man sover också...

........och såna där ljusterapilampor som skall lysa på hjärnan genom öronen :D

Alltså, SPA, vad fan är det?

Ett glorifierat badhus där man kan få massage och bli insmord med klet.

Enda anledningen till att det finns SPA är att dumma karlar bjuder dit kvinnor i hopp om att få ligga...

I am GuW, I am Norrland. :fakta

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...