Tips på bra spa

Selma Spa är ju fruktansvärt dåligt, men de andra har jag inte besökt.
Inte för att jag testat SPA-delen (massage, behandlingar mm) på Selma men hotellet, restaurangen, gymet, poolen är ju 1985 års standard.

Personligen gillar jag slottsmiljö så mitt tips till herr-dags-att-ta-sitt-årliga-bad är:
Rånäs, som någon nämnde
Hennickehammars Herrgård
Kanske Johannesberg Slott, där en SH-medlem dessutom är kock :)

Villa Söderås är najs men har knappast ett SPA.
Skärgårdsmiljö över hufvud taget är att föredra, finns en del i ytterskärgården som skall vara vettigt samt Sandhamn är nog trevligt off season samt Utö Värdshus.

Selma Spa är ju fruktansvärt dåligt, men de andra har jag inte besökt.
Inte för att jag testat SPA-delen (massage, behandlingar mm) på Selma men hotellet, restaurangen, gymet, poolen är ju 1985 års standard.

Dom har också insett det och renoverar därför :)

"Quality Spa & Resort Selma Lagerlöf i Sunne genomgår just nu en fullständig förvandling. Choice Hotels satsar tiotals miljoner kronor för att hotellet ska återta sin position som Nordens mest exklusiva och moderna spa-anläggning."
http://www.boarding.no/art.asp?id=18289

Lycka till

Blir sista minuten till Egypten istället..garanterat varmt iaf...dessuom lite spänningsmoment då vi ska bo i krokarna av hajattackerna.....

Du har möjligen inte testat Storhogna?

Nej. Är det bra?

Måste bara tillägga: Ett spa för mig är en hel anläggning där man kan röra sig fritt mellan olika bassänger, bastuar (En bastu flera bastus? Bastuar?), pooler etc. Det räcker alltså inte med att de har en pool och en bastu samt ett rum där man kan få behandling. Detta ställer ganska stora krav på anläggningen, och ytterst få hotell tex har råd att hålla sig med ett "riktigt" spa.

Nuförtiden hävdar varenda skönhetssalong att de är ett spa eller "dagspa". I bästa fall har de en dusch, vita handdukar och nån orkidé i ett hörn.

Last edited:
Jag vet inte, därav frågan.

Folk har sagt mig att det skall vara bra men jag tänkte att du som har erfarenhet skulle kunna bekräfta eller dementera.

Jag editerade mitt inlägg ovan.

Det finns säkert många "span" som är jättetrevliga, men jag tycker att det gått inflation i uttrycket. Många span är i själva verket piffiga relaxavdelningar. De kan också vara trevliga, men att kalla dom "spa" är inte korrekt.

Nuförtiden ska ju folk ha hemma spa i villans fd garage. Bubbelkopp, diagonallagd golvklinker, en kandelaber på väggen, ormbunkar i plast, rottingmöbler och en bastu. Jag tror jag kräks. Dessa faciliteter används nog lika ofta som bardisken i en lya från 80-talet.

Jag editerade mitt inlägg ovan.

Det finns säkert många "span" som är jättetrevliga, men jag tycker att det gått inflation i uttrycket. Många span är i själva verket piffiga relaxavdelningar. De kan också vara trevliga, men att kalla dom "spa" är inte korrekt.

Nuförtiden ska ju folk ha hemma spa i villans fd garage. Bubbelkopp, diagonallagd golvklinker, en kandelaber på väggen, ormbunkar i plast, rottingmöbler och en bastu. Jag tror jag kräks. Dessa faciliteter används nog lika ofta som bardisken i en lya från 80-talet.

Jag hajjar.

Så vitt jag förstått så skall detta vara ett "riktigt" spa / wellnesscenter med en massa olika behandlingar rum och annat stuff.

Men då vet jag att du inte testat iaf.

Fan vad jobbig du är.

För att nämna några:

Yazuragi
Asia Spa (Varberg)
St Jörgen Park Resort, GBG
Selma Spa (Torsby)
Ystads Saltsjöbad
Torekov Hotell
Varbergs kurort

St Jörgen slängde jag in serringen på i somras en heldag (hon blev mycket nöjd, kul att den var med på din lista). Men hon fick faneme gå själv. Nog för att jag är rågay och använder fem olika krämer efter duschen, för en sexy feeling, men vid SPA går gränsen även för mig. SPA är för kvinnor av kvinnor. :yoparty

Öhh, fem krämer efter duschen är väl fan mer gay än att gå på spa?
Fjolla! :tuttar

Jag säger ju att det är gej! Kom på det häromdagen när det tog ett jävla tag att bli klar efter duschen. Fanns nån tråd om Dagens Gej Grej eller nåt här som poppa upp på näthinnan. :D

Slå det här gaymässigt: Nivea body lotion, helosan på utsatta ställen, ansiktskräm fårr män, ögonkräm fårr män(för det är lite känsligare hy där :fakta), lite cocoa butter här och där för lenhet och en exotisk sexy doft. Det gäller att hålla sig soft och moist i vinterkylan. Toppas av ett par lätta tryck på luktagottflaskan i luften som man dansar in i för att få en jämn lågmäld fräschör.

Jag säger ju att det är gej! Kom på det häromdagen när det tog ett jävla tag att bli klar efter duschen. Fanns nån tråd om Dagens Gej Grej eller nåt här som poppa upp på näthinnan. :D

Slå det här gaymässigt: Nivea body lotion, helosan på utsatta ställen, ansiktskräm fårr män, ögonkräm fårr män(för det är lite känsligare hy där :fakta), lite cocoa butter här och där för lenhet och en exotisk sexy doft. Det gäller att hålla sig soft och moist i vinterkylan. Toppas av ett par lätta tryck på luktagottflaskan i luften som man dansar in i för att få en jämn lågmäld fräschör.

Fy fan :rolleyes:

Last edited:

Jag som tyckte att min tonårsdotter krånglande till det...

WhoWhatIsThisIDontEven.jpg

Jag som tyckte att min tonårsdotter krånglande till det...

Förresten. Var nere i Malmö för några år sen med en polare för att kolla blåvitt. Bodde på hotell. Inga gejerier, men där fick även jag sätta ner foten. Han hade med sig 5(fem!) olika ansiktskrämer från lyxtillverkarna. Plus ögonkrämer. Men han är råsträjt. Har mycket god hand med tjejer.

Men vafan, de säger ju att till och med smink är vanligt bland de yngre... Har Biltmore tur kanske han kan få sig en omgång foundation på Spa:t.

:D

Hahaha!! ja jäävlar, stort av dig att komma ut med det här....:tummenupp

Eller hur, men jag är tämligen säker på att jag älskar fitta så det var inte så svårt.

Last edited:
Nej, men sist jag var i Egypten & satt & sippade på en öl i godan ro kom det fram en egyptisk ung man & presenterade hotellets massageutbud, innan jag han säga nej tack, gav han mig ett "sample" vilket bestod i att han stående på knä smörde in min ena hand med lotion & maserade i 3 minuter....AWKWARD.........det kändes gay så det räcker till nästa millenieskifte......:sissy

Last edited:
Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...