Tips på bra "nödverktyg" att ha i hojen?

Verktyg för att kunna byta stift (Kanske behövs nån mejsel för att ta bort en kåpa tex?), och ett extrastift. Det räcker!

I XTn har jag punkaspray + verktyg så jag kan rikta styret, fixa kjedjan om den hoppar. Sen har jag även tel nr till McBudet som är en av de hjälpsammaste männinskor jag träffat.

tobbeviking skrev:
Hm, bitssatser är rätt bra att lägga ett par kronor på.
Vet att en kompis som är bilmeck är helfrälst i ngn av biltemas satser pga pris/prestanda, har dock inte en aning om vilken det är.
Men jag skulle tro att du kan köpa en vettig sats på Claes ohlson eller biltema, Jula har jag inte en aning om, men visst dom har säkert ngt vettigt dom med.
Polygrip, känns lite svårt att rekomendera ngt eftersom jag är så bortskämd med "yrkesverktyg" från jobbet.
Vet inte riktigt vad dom kostar men Knipex tänger är suveräna.
Annars är det väl bara att klämma, känna och kolla så att käftarna är vassa.
Man hittar säkert ngn bra ngnstans.
Men Järnia har knipex sortiment det vet jag, undrar om inte dom har lite mer hobbybetonade verktyg med :confused:
Men köp för böveln inte svindyra märkesverktyg om du själv tycker det duger och funkar med Öb prylar.
Jag har med åren lärt mig att det lönar sig att lägga en extra slant på vissa prylar när man skruvar mkt, medans man mkt väl kan klara sig hur bra som helst med Öb verktyg till en del moment.
Ut och kolla, klämm känn och jämför pris per kvalite så lär du hitta ngt som passar dina behov.
//Tobbe

Hmm, okej, ska kolla runt... Måste vara lagom kvalitet, inte för kass, inte för dyrt... Köper man billig skit vet man hur jäklar förbannan och arg på sig själv man blir för att man snålade när man står där med ett tråkigt obrukbaart verktyg som kunnat rädda situvationen :D

Tack så väldigt mycket för hjälpen alla! :Bugar

cRoC skrev:
Verktyg för att kunna byta stift (Kanske behövs nån mejsel för att ta bort en kåpa tex?), och ett extrastift. Det räcker!

Precis, ska kolla på det, måste ha en insexnyckel till skruven vid tanken, så man kan lyfta på tanken, och därmed komma åt stiftet..

Nä..allvarligt.... :D :lol :rofl .....
:7peta :hihi .....bra verktyg att ha med sig....
Jag lallade omkring i min verkstad idag och konstaterade att jag har ingen aning om vart jag lagt alla mina bra ha verktyg....har x-et tagit dom.. :tuttar ?
Men ett tips, T-stift nyckel, en bra skruvmejsel med vändbar klinga,x-spår i ena
änden-rakspår i andra, buntband ,eltejp, kolla alla skruvar på motorn och bromsarna och kåpor vad det är för dimensioner på skallarna.Byt ut så att alla har antingen insex, eller alla är 6_kant...minimerar din verktygs bag till ett minimum....större jobb=mobiltelefon med kontantkort. samt en smart grej har jag med på hojen....reservnyckel och 500:-i en påse som är gömd....bra reserv om man så att säga inte vet vad man gjorde dagen innan och vill hem samt har blivit av´med vad f-n som helst...... :yoparty :banana

cRoC skrev:
Ett tiopack kondomer är väl bra att ha :fyllisar
Hojen ser skitkul ut klädd i ett gäng självlysande ballonger.... :tummenupp

detta har man med sig i sin egen "verktygs bag" inte hojens, jag tror frågan var om verktyg TILL hojen.........men det är klart, ett bra grovt Devilsystem kanske en del gillar att fila i....... :lol :rofl :3freak

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!